RAPORTTI: 2010-luvun aikana some ui Cannes Lions -voittajien valtavirtaan

”Aikasarja-analyysissä voidaan nähdä tiettyjen trendien voimistuneen läpi 2010-luvun – somen kulku valtavirtaan näistä selkeimpänä”, kommentoi tutkimuksesta vastaava Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori. ”Toisaalta jokainen vuosi tuo uudet tuulensa. Tänä vuonna näkyy selvästi numeroissakin videopelaamisen nousu – siihen tarttuneita kampanjoita oli tuplasti enemmän kuin ennen.”
Somevoittajien menestys kiteytyy erityisesti kolmeen asiaan: aitoihin tekoihin, oikeisiin ihmisiin ja hyvän tekemiseen. 92 % voittajatöistä sisältää tekoja, joissa on rakennettu joko fyysisesti tai digitaalisesti koettavia asioita. Oikeita ihmisiä – olipa kyse sitten asiakkaista, henkilöstöstä, vaikuttajista tai satunnaisista ohikulkijoista – hyödyntää 80 % voittajakampanjoista. Erilaisista osallistamista ajavista motivaattoreista altruismiin uskoo 55 % somevoittajista.
”Some tuo myös entistä parempia tuloksia”, toteaa Lähdevuori. ”Olemme tarkastelleet omana kokonaisuutenaan muutama vuosi sitten lanseerattua Social & Influencer Lions -kategoriaa. Tänä vuonna voittajatyöt keräsivät keskimäärin 50 % enemmän impressioita edellisvuosiin verrattuna.”
Cannes Lions on merkittävin markkinointialan kilpailu ja maailman johtavia luovuuteen keskittyviä festivaaleja. Järjestyksessään 69. Cannes Lions järjestettiin 21.–25.6.2021. World-Class Lessons On Social Media Marketing -tutkimus julkaistiin kahdeksatta kertaa. Otosjoukkona on kahdeksan keskenään erilaista kategoriaa: Brand Experience & Activation, Design, Direct, Media, Mobile, PR, Social & Influencer ja Titanium. Näissä kategorioissa oli yhteensä 415 voittajaa.
Materiaalit:
>> Lataa World-Class Lessons On Social Media Marketing
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Agency
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi
Kuvat

Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurio mukana merkittävässä yrityskaupassa – Bridgepoint vahvistaa omistustaan SAMY Alliancessa6.2.2025 14:59:33 EET | Tiedote
Kansainvälinen pääomasijoitusyhtiö Bridgepoint on kasvattanut omistustaan ja tullut enemmistöomistajaksi sosiaaliseen mediaan keskittyvässä markkinointikonsernissa SAMY Alliancessa, johon suomalainen Kurio kuuluu. Bridgepointin alkuperäisen 2023 tehdyn sijoituksen jälkeen SAMY on ylittänyt 100 miljoonan euron liikevaihdon ja laajentunut menestyksekkäästi yritysostojen kautta Yhdysvalloissa, Euroopassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Bridgepointin tuella SAMY investoi jatkossa vahvemmin teknologiaansa ja laajenee uusille markkinoille.
Kurion, Caverionin ja Microsoftin kampanja neljänneksi paras viestintätyö maailmassa29.10.2024 14:49:29 EET | Tiedote
29.10.2024 WASHINGTON D.C. - - Suomen energiaviisain koulu -kampanja palkittiin neljänneksi parhaana työnä Global SABRE Awardsissa. Kyseessä on historian paras sijoitus suomalaiselle työlle tässä maailman laajimmassa viestintäalan kisassa. Kurion suunnittelema ja toteuttama kampanja tehtiin Caverionille ja kumppaneina työssä olivat myös Microsoft ja Oulun kaupunki. Yli vuoden kestäneen hankkeen tavoitteena oli auttaa koululaisia ympäri Suomen ymmärtämään rakennetun ympäristön energiaviisautta Minecraftin avulla.
Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä22.8.2023 09:04:12 EEST | Tiedote
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme