Kauppakeskus Mylly jälleen voittoon – brändiuudistus valittiin Vuoden kauppakeskusteoksi
Suomen Kauppakeskusyhdistys ry järjestää vuosittain kilpailun, jossa valitaan Suomen merkittävin kauppakeskusteko. Kilpailussa on neljä kategoriaa, ja Kauppakeskus Mylly voitti markkinointi ja viestintä -kategorian.
Markkinointi ja viestintä -kategorian kriteereissä tuomaristo painotti ajankohtaisuutta, innovatiivisuutta, julkisuusarvoa, datan hyödyntämistä ja teon merkittävyyttä kauppakeskusliiketoiminnan kehittymiselle.
Tuomariston perusteluissa arvostettiin erityisesti sitä, että Kauppakeskus Mylly käynnisti muutoksen tilanteessa, jossa siihen ei olisi ollut pakottavaa tarvetta. Uudistus oli tuomariston mielestä erittäin kokonaisvaltainen, ja sen pohjana olivat kattava strategiatyö, tutkimukset ja datan hyödyntäminen. Uusi imago matkailukohteena on kunnianhimoinen, ja tavoitteen saavuttamiseksi luotiin viiden vuoden suunnitelma. Brändiuudistus oli mittava ja se toteutettiin vahvalla ammattitaidolla, ja tulokset näkyvät myös asiakasmäärissä ja myynnissä uusina ennätyksinä. Lisäksi tuomaristoa ilahdutti uuden sloganin varsinaissuomalainen itseironia.
– Olemme tyytyväisiä siitä, että brändiuudistuksemme on niittänyt menestystä kilpailuissa. Onnistuimme haastavassa markkinatilanteessa toteuttamaan laajan brändiuudistuksen ja lanseerauskampanjan. Korona rajoitti vielä viime vuoden lokakuussa fyysisiä tapahtumia, mutta päätimme juhlistaa kauppakeskuksen 20-vuotissyntymäpäivää kertomalla uudesta brändistämme ikimuistettavalla tavalla, kertoo Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Lanseerauskampanjaan kuului muun muassa kuluttajilta pyydettyjä #myllynoranssi kuvia sosiaalisessa mediassa, uuteen logoon liittyvä teaser-kampanja sekä Myllyn henkilökunnalle jaettu mysteeriboksi, jonka avulla kutsuttiin Myllyn henkilökuntaa osaksi uudistunutta brändiä.
Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailun tuomaristossa olivat Terhi-Anna Wilska Jyväskylän yliopistosta, Ari Hokkanen Suomalaisesta kirjakaupasta, Mari Kiviniemi Kaupan liitosta, Jari Koistinen Mercadasta, Otto Oksanen NCC:ltä ja Kaisa Vuorio Propdeasta.
Mitattua tehoa
Erityisen positiivista on, että brändiuudistus ja siihen liittyvä markkinointikampanja ovat saavuttaneet myös asiakkaat todella tehokkaasti. Kampanjasta tehdyn mittauksen mukaan peräti 81 prosenttia vastaajista oli huomannut kampanjamainonnan. Yli puolet vastaajista koki uuden logon ja sloganin sopivan hyvin Myllylle.
– Halusimme syntymäpäiväkampanjan edustavan parasta mahdollista markkinointia, jotta Myllyn brändin arvostus säilyy ja nousee uudelle tasolle. Myllyn tavoite on olla tulevaisuudessa entistä isompi ja ihmeellisempi, arjen ihmeitä tarjoava matkailukohde ja elämyskeskus. Brändiuudistuksen avulla pystyimme merkittävästi edistämään tätä suunnitelmaa, kertoo konseptipäällikkö Meri Hakulinen Myllystä.
Myllyn onnistunut brändiuudistus on kerännyt kiitosta aiemminkin tänä vuonna. Syntymäpäiväkampanja voitti Pohjoismaiden kauppakeskusyhdistys NCSC:n Suomen paras markkinointikampanja -palkinnon maaliskuussa. Lisäksi Mylly syntymäpäiväkampanja oli lokakuussa finalistina Tukholmassa järjestetyssä NCSC Nordic Awards -tilaisuudessa, jossa kilpailtiin parhaasta mainoskampanjasta.
Suomen Kauppakeskusyhdistys ry järjestää Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun, jossa valitaan vuosittain Suomen merkittävin kauppakeskusteko. Kilpailu järjestettiin nyt 13. kerran, ja siinä oli neljä kategoriaa: markkinointi ja viestintä, uudet palvelut ja asiakaskokemuksen kehittäminen, vastuullisuus sekä digitaalisuus ja uuden teknologian hyödyntäminen. Kilpailun avulla halutaan nostaa esiin positiivisia kauppa- ja palvelukeskuksiin liittyviä tekoja. Samalla halutaan jakaa hyviä käytäntöjä ja kehittää toimialaa ja sen palvelukykyä. www.kauppakeskusyhdistys.fi
Vuoden 2022 kilpailun teot ja kilpailusarjat https://www.kauppakeskusyhdistys.fi/vuoden-kauppakeskusteko.html
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMeri HakulinenKonseptipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Under sportlovet får man rita på Myllys väggar och träffa stickande gummor15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Köpcentrum Myllys nya, alldeles unika lekplats invigs för besökarna på måndag. Ett fullspäckat program för hela familjen bjuder på aktiviteter för sportlovsveckans alla dagar. Västra Finlands första butik för sminkkedjan Rituals öppnar i Mylly torsdagen den 15 februari.
Talvilomalla Kauppakeskus Myllyssä voi piirtää seinille ja kohdata kutovia mummoja15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn uusi, täysin uniikki leikkipaikka avataan yleisölle maanantaina. Koko perheelle suunnattua ohjelmaa riittää talvilomaviikon jokaiselle päivälle. Länsi-Suomen ensimmäinen kosmetiikkaliike Ritualsin myymälä avautuu Myllyyn torstaina 15. helmikuuta.
Förstaplatsen igen till Egentliga Finland – Köpcentrum Mylly har Finlands bästa rykte8.2.2024 08:00:03 EET | Tiedote
Stora finländska köpcentrums förtroende och rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly från Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen.
Jälleen ykkössija Varsinais-Suomeen – Kauppakeskus Mylly Suomen hyvämaineisin8.2.2024 08:00:03 EET | Tiedote
Suurten suomalaisten kauppakeskusten luottamusta ja mainetta kuluttajien keskuudessa mitataan vuosittain riippumattomassa tutkimuksessa. Hyvämaineisimman kauppakeskuksen paikkaa on ensimmäisestä tutkimuksesta asti pitänyt raisiolainen Kauppakeskus Mylly.
Köpcentret Myllys försäljningssiffror översteg för första gången 250 miljoner euro18.1.2024 08:48:34 EET | Tiedote
Mylly nådde 2023 ett nytt försäljningsrekord: Den sammanlagda försäljningen i köpcentrets alla butiker uppgick till 255 miljoner euro. Detta innebär en tillväxt på 4 procent jämfört med föregående år. Även antalet besökare steg till 5,5 miljoner, vilket är en ökning på 7 procent. Den genomsnittliga köpesumman var fortsatt hög – 46,61 euro.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme