DNA Oyj

DNA lanseeraa uudenlaisen puhelinten hinnoittelun ensimmäisenä operaattorina Suomessa

Jaa
DNA aloittaa uudenlaisen hinnoittelun puhelinten myynnissä. DNA Takuuhinta -nimellä kulkeva konsepti tuo DNA:n verkkokauppaan sekä DNA Kauppoihin ajankohtaiset tiedot useiden alan toimijoiden hinnoista. Samalla uusi automatiikka muuttaa puhelimen hinnan sen hetken vertailun alimman markkinahinnan mukaiseksi ilman, että puhelimen ostajan tarvitsee itse selvittää asiaa.

Uuden takuuhinnan avaintekijä on tunnin välein päivittyvä automaattinen hintavertailu, joka etsii valikoiduilta puhelinmyyjiltä laitteen senhetkisen alhaisimman hinnan*. Verkkokaupassa hintavertailu muuttaa puhelimen ostotilanteessa DNA:n hinnan tarvittaessa sen hetken alimman markkinahinnan mukaiseksi. DNA Kaupassa myyjä tarkistaa hintavertailun ja tarvittaessa laskee hintaa vastaamaan vertailun alinta hintaa.

DNA:n konseptissa hinnoittelu muutetaan aidosti lupauksen mukaisesti, ja DNA näyttää hintavertailun avoimesti omilla verkkosivuillaan. Läpinäkyvyyden ylläpitämiseksi seurannan piirissä olevien muiden jälleenmyyjien hinnat näkyvät täten DNA:n sivuilla.

”Olemme tästä DNA:lla hyvin innoissamme, koska olemme ensimmäinen operaattori, joka tällaista tarjoaa. Erityisesti korkean inflaation aikoina, kun kuluttajahinnat yleisesti kallistuvat, tahdomme helpottaa ihmisten arkea ja auttaa heitä löytämään itselleen sopivan puhelimen mahdollisimman edulliseen hintaan. DNA Takuuhinnan myötä kuluttaja säästää sekä hintavertailuun kuluvaa aikaa että tietenkin parhaimmillaan myös rahaa”, DNA:n mobiililiiketoiminnan johtaja Cedric Kamtsan toteaa.

”Jos puhelimen hinta DNA:lla on korkeampi kuin jollakin vertailun toimijoista verkkokaupassaan on, saa asiakas puhelimen siitä huolimatta myös DNA:lta vertailun alhaisimpaan hintaan. DNA:n alkuperäinen hinta siis muutetaan mätsäämään vertailun alinta hintaa”, Kamtsan jatkaa.

DNA Takuuhinta koskee myös tarjoushintoja, ja sen piiriin kuuluvat ostohetkellä jälleenmyyjien verkkokaupoissa heti saatavilla olevien mallien hinnat. Yksittäisessä kivijalkakaupassa olevat tarjoukset eivät välttämättä kuitenkaan ole seurannan ulottuvilla.

”DNA Takuuhinta ulottuu DNA:n puhelinten myyntiin koko Suomessa koskien sekä verkkokauppaa että DNA Kauppoja. Kyseessä on selkeä helpotus puhelimen ostajan arkeen”, Kamtsan kertoo.

”Puhelin on tänä päivänä lähes välttämätön. Myös siksi on erittäin tärkeää helpottaa ihmisiä löytämään juuri heidän budjettiinsa sopiva puhelin mahdollisimman edulliseen hintaan”, Kamtsan toteaa.

*Vertailussa ovat mukana Elisa, Telia, Verkkokauppa.com, Gigantti, Power ja Veikon Kone

Lisätietoja medialle:
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi 
Cedric Kamtsan, mobiililiiketoiminnan johtaja, DNA, puh. 044 906 2377, cedric.kamtsan@dna.fi

Avainsanat

Kuvat

Lataa
Cedric Kamtsan, mobiililiiketoiminnan johtaja, DNA
Cedric Kamtsan, mobiililiiketoiminnan johtaja, DNA
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

DNA Oyj
DNA Oyj
PL 10
01044 DNA

http://www.dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,6 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 997 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Nearly 40 per cent of Finns feel that digital services have a negative effect on concentration – Disconnect Day on 1 October invites people to put their devices away22.9.2023 10:30:00 EEST | Press release

According to DNA’s annual Digital Life survey, nearly 40 per cent of Finns feel that constant use of digital services negatively affects their ability to concentrate. People want to restrict their use of smart devices, but many find it difficult. The upsides and downsides of digitality are highlighted especially in younger age groups. People under 35 in particular find it challenging to disconnect from their phone. Even so, parents estimate that as many as 36 per cent of young people aged 13 to 16 have wanted to limit the time they spend on their phones. The second annual Disconnect Day on 1 October 2023 challenges everyone to put their smart devices away.

Lähes 40 prosenttia suomalaisista kokee digipalvelujen haittaavan keskittymistä – Älyvapaapäivänä 1.10. laitteet laitetaan sivuun22.9.2023 10:30:00 EEST | Tiedote

DNA:n vuosittaisen Digitaalinen elämä -tutkimuksen mukaan lähes 40 prosenttia suomalaisista kokee jatkuvan digipalvelujen käytön haittaavan keskittymiskykyään. Älylaitteiden käyttöä tahdotaan rajoittaa omatoimisesti, mutta moni pitää sitä vaikeana. Digitaalisuuden positiiviset ja negatiiviset puolet korostuvat varsinkin nuoremmissa ikäryhmissä. Etenkin alle 35-vuotiaat pitävät puhelimelta irrottautumista haastavana. Silti vanhempien arvion mukaan jopa 36 prosenttia 13–16-vuotiaista nuorista on halunnut itse rajoittaa puhelimen parissa viettämäänsä aikaa. Toisen kerran 1.10.2023 vietettävä Älyvapaapäivä haastaa jokaisen laittamaan älylaitteet sivuun.

DNA customers have the highest mobile data usage in Europe, new report reveals – video content being an especially significant contributor21.9.2023 09:45:00 EEST | Press release

DNA customers had the highest average mobile data usage per subscription in Europe during the first six months of 2023 and were among the top users of mobile data worldwide, according to research company Tefficient’s new report**. DNA’s expert says that the growing popularity of video content has played an especially important role in raising data usage. Despite this rise, energy consumption has remained reasonable thanks to the added energy efficiency of the 5G network.

DNA:n asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa Euroopassa, kertoo tuore raportti – datamääriä kasvattaa etenkin liikkuva kuva21.9.2023 09:45:00 EEST | Tiedote

DNA:n asiakkaat käyttivät alkuvuonna eniten liittymäkohtaista mobiilidataa Euroopassa ja olivat myös koko maailman kärkijoukoissa, kertoo tutkimusyhtiö Tefficientin tuore raportti**. DNA:n asiantuntija sanoo etenkin liikkuvan kuvan yleistymisen kasvattavan datamääriä. Datamäärien lisääntyessä energiankulutus pysyy kuitenkin kohtuullisena, sillä 5G-verkon myötä energiatehokkuus paranee.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme