Ändringar i Veritas ledningsgrupp

Från och med juni genomfördes ändringar i Veritas ledningsgrupp. Veritas förnyade samtidigt sin organisationsstruktur.

"Målet med ändringarna är att ytterligare förbättra kundupplevelsen. Vi vill erbjuda branschens bästa kundupplevelse och försäkra att organisationsstrukturen stöder tillväxten på bästa möjliga sätt”, säger Veritas verkställande direktör Carl Haglund.

Direktör för kundförhållanden och ledningsgruppsmedlem Staffan Åberg har blivit vald till direktör för den nya Pensions- och försäkringstjänster-sektorn. Åberg fortsätter i sin uppgift som ledningsgruppsmedlem.

”Jag ser fram emot att i fortsättningen aktivt få vara med och leda utvecklingen av vår service inte bara för våra försäkringskunder utan också för våra förmånstagare. Ledstjärnan kommer fortsättningsvis att vara personlig, smidig och lättillgänglig service, det är vår största konkurrensfördel även framöver”, säger Åberg.

null

Veritas försäljningsdirektör Michael Isaksson har blivit vald till tf. direktör för sektorn Kundförhållanden och ledningsgruppsmedlem från och med 1.6.2023.

”Ödmjuk tar jag emot uppgiften, samt tillika stolt över att få vara en del av ett team som sprudlar av både kunskap samt kundservice. Fokus är att ge våra nuvarande samt nya kunder den bästa servicen till bästa priset”, kommenterar Isaksson.

Sektordirektör och ledningsgruppmedlem Mika Paananen övergår till nya arbetsuppgifter utanför Veritas efter sommaren. I Veritas har Paananen senast ansvarat över pension, rehabilitering och hantering av risken för arbetsoförmåga.

Bild på Veritas huvudkontor: Wellu Hämäläinen

Kontakter

Veritas är ett ansvarsfullt och solvent arbetspensionsbolag som handhar arbetspensionsskyddet för över 120 000 personer. Värdet på Veritas placeringar var i slutet av mars 4,3 miljarder euro.

Andra språk

Följ Eläkevakuutusyhtiö Veritas