Kauppakeskus Mylly Oy

Myllys sommar är fullt av nytt och fantastiskt – Det efterlängtade modevarumärket Sinsay öppnar i köpcentret Mylly den här veckan, pop up-butikerna säljer bland annat koreansk kosmetika i Reso

Dela

Det populära internationella modevarumärket Sinsay öppnar sina dörrar i köpcentret Mylly den 16 juni. Under sommaren öppnar också pop up-butiker i Mylly, och även gamla och bekanta butiker öppnar sina dörrar på nya platser.

Tornet av Köpcentret Mylly. Foto: Eemeli Rantasalo
Tornet av Köpcentret Mylly. Foto: Eemeli Rantasalo Eemeli Rantasalo

Sinsay är ett modevarumärke som säljer kläder, skönhetsvård, inredningsartiklar och hushållsartiklar till alla slags kunder och ålderskategorier. Invigningen av den nya butiken äger rum lördagen den 17 juni och då finns här bland annat DJ, 360 Photo Booth, ansiktsmålning och glittertatueringar. Dessutom får de 50 första kunderna på lördagen en överraskningsprodukt.

– Vi är mycket glada över att intressanta varumärken vill komma först uttryckligen till Mylly i sydvästra Finland, gläder sig köpcentret Myllys verkställande direktör Mari Hantula.

Sinsay ingår i den polska LPP-koncernen, liksom Cropp och House, vars varumärkesbutiker öppnas på andra våningen i Mylly den 13 juli. Butikerna är LPP Groups första i hela sydvästra Finland. Sinsay, Cropp och House är de mest trendiga europeiska modevarumärkena för tillfället.

LPP Group är ett familjeföretag som har varit verksamt i 30 år, både i och utanför Polen, och är ett av de snabbast växande klädföretagen i Central- och Östeuropa. Produkterna säljs både i kvartersbutiker och på nätet över hela världen.

– Vi har mycket positiva förväntningar på Mylly, där antalet besökare kontinuerligt fortsätter att öka och där handelns nyckeltal är anmärkningsvärt höga. Vi anser att vår butik ger ett trevligt tillskott i modebutikernas utbud. Som en stark aktör i området når vi i Mylly säkert många nya kunder både från när och fjärran, säger LPP Finlands Country Manager Seija Leppihalme.

Pop up-butiker och interna flyttningar

Sommaren kommer att föra med sig intressanta pop up-butiker till Mylly, som kommer att bredda köpcentrets utbud ytterligare. Pop up-butikerna öppnar under maj–juni.

Varumärket K-beauty Yeppos sortiment har populär koreansk kosmetika och hudvårdsprodukter. Yeppo finns från maj till augusti intill Myllytorget, mellan Tunnin Kuva och Cutters.

– Invigningen var helt fantastisk! Vi hade aldrig väntat oss en så lång kö genast på morgonen! Våra kunder har länge bett oss öppna en butik i Egentliga Finland och det var verkligen trevligt att se många både bekanta och nya ansikten redan den första dagen. Vi på Yeppo tror att en kvartersbutik ger både oss och kunderna en unik upplevelse, säger Yeppos grundare Elisa Ahonpää-Kim.

B. Livings pop up från Reso är en nätbutik för inredare. Pop up-butiken finns fram till detta veckoslut som granne till Nissen. I butiken säljs bland annat populära rottinglampor och trähantverk.

Järvenkyläs bärförsäljning som säljer sommarläckerheter har redan blivit en tradition och finns nära Prisma, mitt emot Myllyn Apteekki. Pihlajalinnas fästingbuss finns vid köpcentrets KS-5, dvs. vid ingången till XXL på tisdagar och torsdagar kl. 17–19. Familon öppnar sin pop up-butik mittemot Myllys Finnkino den 16 juni.

I köpcentret pågår också en intern flyttningsrörelse. Tempur har flyttat till en större affärslokal och är granne till Clas Ohlson och Ruohonjuuri har flyttat nära Prisma och är granne till Myllyn Apteekki.

Även Arnolds, som tidigare fanns vid Myllytorget, har hittat en större affärslokal nära Finnkino och öppnar ett helt nytt kafé i de nya lokalerna den 22 juni.

– Vid Myllytorget finns nu en utmärkt affärslokal ledig. Vi har fått många förfrågningar om lokalen och vi går igenom alternativen. Början av året har för Mylly gått rekordbra när det gäller försäljning och vi ser också fram emot en livlig sommarsäsong, när de inhemska turisterna och det stora antalet fritidsinvånare i området börjar röra på sig, säger Hantula.

Utöver den interna flyttningsrörelsen har den första fasen av renoveringen av Myllys Prisma nu slutförts när mattorget har öppnat som helt förnyat. I Prisma finns nu dessutom vid torgområdet Perniön kebabtehdas, Herkkumestarits, Itsudemo Sushis och Monkey Donuts försäljningsställen.

– Även frukt- och grönsaksavdelningen har förnyats helt. Renoveringen har gått enligt planerna och tidsschemat. Som bäst byts kylutrustningen ut mot ny energieffektiv utrustning med dörrar, säger Lasse Pitkänen, gruppchef på Prisma.

4.4–10.8. Pihlajalinnas fästingbuss 
I Mylly på tisdagar och torsdagar på parkeringsplatsen utanför XXL

1.5–31.8. Järvenkyläs bärförsäljning
Framför apoteket

15.5–15.8. Yeppo
koreansk kosmetika 
Mellan Tunnin Kuva och Cutters

5–18.6. B-Living
specialbutik inom inredning
Mellan Nissen och Hiuskeskus

16.6.–30.9. Familon
Bredvid Juhlamaailma

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Tornet av Köpcentret Mylly. Foto: Eemeli Rantasalo
Tornet av Köpcentret Mylly. Foto: Eemeli Rantasalo
Ladda ned bild

Affärscentret Mylly är det mest fantastiska köpcentret i världen – i Reso. Som största köpcenter i Egentliga Finland betjänar det över fem miljoner kunder årligen. 150 butiker, 3 000 parkeringsplatser och 91 000 m2 säkerställer att här finns det mest omfattande utbudet av butiker och tjänster i området. www.kauppakeskusmylly.fi

Andra språk

Följ Kauppakeskus Mylly Oy

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye