Miia Makkonen Vantaan Porttipuiston uuden McDonald’s-ravintolan yrittäjäksi

McDonald’s avaa uuden, ympäri vuorokauden palvelevan ravintolan Vantaalle loppuvuonna 2023, ja sen yrittäjänä aloittaa vuodesta 2021 McDonald’s-yrittäjänä toiminut Miia Makkonen. Makkonen toimii myös Porvoon ja Vantaan Tuupakan Mäkkäreiden yrittäjänä.
Havainnekuva Porttipuistoon loppuvuonna 2023 avattavasta Mäkkäristä

Loppuvuodesta 2023 Vantaalle avattava Mäkkäri rakennetaan Lahdenväylän ja Kehä III:n risteyksessä sijaitsevan Porttipuiston liikekeskuksen yhteyteen osoitteeseen Porttisuontie 4. Ravintolaan tulee pöytiintarjoilu, digitaaliset tilauskioskit, kahdella tilauspisteellä toimiva autokaista ja McDelivery-kotiinkuljetuspalvelu. Lisäksi perheen pienimmille rakennetaan sisäleikkipaikka. Ravintola tulee palvelemaan asiakkaita ympäri vuorokauden.

”Olen kiitollinen mahdollisuudesta päästä laajentamaan toimintaa uuteen autokaistaravintolaan Vantaan Porttipuistoon. Uusi ravintola tarjoaa maukkaita Mäkkäri-hetkiä sekä alueella asuville että siellä asioiville ja hienoja työllistymis- ja etenemismahdollisuuksia noin 60 henkilölle. Nykyinen henkilöstömme odottaa jo innokkaana uuden ravintolan avausta, ja toivotammekin asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi ravintolaan sen avauduttua loppuvuonna”, Makkonen iloitsee. Hän toivoo avoimista työpaikoista kiinnostuneiden olevan yhteydessä häneen jo nyt.

Pitkän linjan ravintola-alan yrittäjyyttä

Makkosella on monipuolista työ- ja yrittäjäkokemusta ravintola-alalta. Ennen McDonald’s-yrittäjyyttä hän on työskennellyt muun muassa Holiday Club -ketjussa ja toiminut ravintolayrittäjänä yhdessä miehensä kanssa muun muassa Sotkamossa, Pickalan Golfravintoloissa ja Helsingin Suomalaisen Klubin ravintolassa.

McDonald’s-yrittäjänä Makkonen on toiminut vuodesta 2021 saakka. Porvoon ja Vantaan Tuupakan ravintolat työllistävät yhteensä noin 150 työntekijää, ja tänä vuonna niiden myynnin odotetaan olevan vuonna 2023 yhteensä noin kahdeksan miljoonaa euroa.

”Miia on McDonald’s-yrittäjyytensä aikana onnistunut erinomaisesti yhdessä Porvoon ja Tuupakan ravintoloiden henkilökunnan kanssa asiakkaidemme palvelemisessa. Olen iloinen siitä, että Miian ravintolaperhe laajenee nyt kolmeen ravintolaan Vantaan Porttipuiston uuden Mäkkärin myötä”, Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson sanoo.

Suomen McDonald’s-ravintoloissa toimii 10 McDonald’s-yrittäjää. Yrittäjyys McDonald’s-ketjussa tarjoaa pitkäaikaisen mahdollisuuden oman yrityksen kannattavaan kasvuun yhden maailman tunnetuimman liikemerkin ja valmiin liiketoimintakonseptin avulla. Suomessa keskikokoisen McDonald’s-ravintolan liikevaihto on lähes neljä miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 60 henkilöä.

McDonald’s-yrittäjä Miia Makkonen puh. 050 582 9085, miia.makkonen (at) fi.mcd.com

Viestintäjohtaja Heli Ryhänen, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen (at) fi.mcd.com

Havainnekuva Porttipuistoon loppuvuonna 2023 avattavasta Mäkkäristä
Miia Makkonen

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 119 maassa, yhteensä noin 39 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 38 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 72 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s-ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 274 M€ vuonna 2022. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 13 %. Ravintoloista 54 eli noin 75 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 10.