Oulun Kaakkurin ja Kempeleen McDonald’s-ravintoloiden ravintolapäällikkö saa arvostetun Ray Kroc -palkinnon

Oulun Kaakkurin ja Kempeleen McDonald’s-ravintoloiden ravintolapäällikkö Pyry Liedes on valittu vuoden 2024 Ray Kroc -palkinnon saajaksi. Palkinto myönnetään McDonald’sin parhaille ravintolapäälliköille. Liedes palkitaan ensi keväänä Barcelonassa järjestettävässä maailmanlaajuisessa McDonald’s-konferenssissa.

Ray Kroc -palkinto myönnetään joka toinen vuosi McDonald'sin parhaille ravintolapäälliköille maailmanlaajuisesti. Palkittuihin kuuluu vain yksi prosentti McDonald’sin kaikista ravintolapäälliköistä ympäri maailmaa.

Pyry Liedes on työskennellyt McDonald’silla vuodesta 2008. Hänet palkitaan huhtikuussa 2024 järjestettävässä Ray Kroc Awards -gaalassa Barcelonassa.

”Olen erittäin iloinen tästä valtavasta tunnustuksesta. Suuret kiitokset kuuluvat isolle joukolle työtovereita näiden työvuosien aikana”, Pyry Liedes sanoo.

”Olen todella ylpeä Pyryn saavutuksesta. Pyryn ammattitaitoinen ja innostunut ote näkyy ravintoloiden päivittäisessä toiminnassa ja tuloksissa. Pyry saa aina joukkueensa puhaltamaan yhteen hiileen. Yhteistyö on avain menestykseen”, sanoo Oulun seudun McDonald’s-yrittäjä Ari Taivalsaari.

Ray Kroc -palkinto on tunnustus kovasta työstä, omistautumisesta ja sitoutumisesta McDonald'siin ja sen asiakkaisiin.

”Ravintolapäällikön työ on vaativaa ihmisten ja koko ravintolan johtamista. Pyry Liedes on tehnyt erinomaista työtä jo 15 vuoden ajan Kempeleessä ja Oulussa. Hän johtaa ja kehittää asiakaskokemusta omalla esimerkillään ja yhteistyössä henkilöstön kanssa”, sanoo Suomen McDonald’sin toimitusjohtaja Olli Johansson.

McDonald's on sitoutunut tarjoamaan työllistymismahdollisuuksia työnhakijoiden ja työntekijöidensä iästä ja taustasta riippumatta. Samalla Mäkkäri lisää työntekijöidensä työllistettävyyttä auttamalla heitä kartuttamaan monipuolista työkokemusta ja urapolkua edistäviä taitoja. McDonald's tarjoaa mahdollisuuksia kehittyä ja edetä uralla, ja noin 90 % sen ravintolapäälliköistä on aloittanut uransa ravintolatyöntekijänä.

Kaakkurin ja Kempeleen McDonald’s-ravintoloiden ravintolapäällikkö Pyry Liedes, puh. 040 565 0305, pyry.liedes (at) fi.mcd.com

Oulun ja Kempeleen ravintoloiden McDonald’s-yrittäjä Ari Taivalsaari, puh. 040 715 9900, ari.taivalsaari (at) fi.mcd.com

Ari Taivalsaari (vasemmalla), Pyry Liedes ja Olli Johansson.

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 119 maassa, yhteensä noin 39 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 38 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 71 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s-ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 274 M€ vuonna 2022. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna lähes 13 %. Ravintoloista 53 eli noin 75 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 10.