Zalando

Zalando lanseeraa kokoneuvontaa asiakkaiden omien mittojen perusteella

Jaa
Ensimmäisenä yrityksenä kokoluokassaan Zalando ottaa käyttöön vartalonmittaustoiminnon, joka auttaa asiakkaita löytämään oikean koon. Asiakkaat voivat saada kokoneuvontaa yksilöllisten mittojensa perusteella ottamalla vain kaksi kuvaa itsestään. Uusi ominaisuus voi vähentää väärään kokoon liittyviä palautuksia ja tekstiilijätettä pitkällä aikavälillä, kun tuotemerkit saavat lisää tietoa asiakkaidensa koosta. Ominaisuus on aluksi saatavilla Saksan, Itävallan ja Sveitsin asiakkaille.

BERLIINI, 17.7.2023 // Zalando, Euroopan johtava muodin ja lifestylen verkkoalusta, on lanseerannut uuden työkalun, jonka avulla asiakkaat voivat saada kokoneuvontaa yksilöllisten vartalonmittojensa perusteella. Kun asiakas ottaa itsestään kaksi kuvaa vartalonmyötäiset vaatteet yllään, Zalando pystyy arvioimaan asiakkaansa vartalonmitat ja auttamaan häntä löytämään oikean koon vaateostoksiaan varten. Työkalu on ensimmäinen laatuaan, sillä muut Zalandon kokoluokan alustat eivät ole vielä ottaneet käyttöön vastaavaa ominaisuutta.

Ominaisuus on aluksi saatavilla DACH-alueen eli Saksan, Itävallan ja Sveitsin asiakkaille, jotka voivat käyttää sitä naisten yläosiin, esimerkiksi mekkoihin. Tämä onkin yksi niistä tuotekategorioista, jossa asiakkaiden on usein hankala arvioida oikeaa kokoa. Uuden ratkaisun avulla Zalando haluaa auttaa heitä löytämään vaatekappaleen, joka istuu täydellisesti. Toiminto laajenee tulevaisuudessa useampiin kategorioihin ja useammille markkinoille.

"Se, että autamme asiakkaita löytämään sopivan tuotteen, on tärkeää asiakassuhteen syventämisen kannalta. On turhauttavaa huomata, ettei odotettu tuote olekaan sopiva. Kun otamme käyttöön vartalonmitat arvioivan kokoneuvonnan, jatkamme innovaatioidemme hyödyntämistä auttaaksemme asiakkaitamme yhden muotiteollisuuden suuren ongelman ratkaisemisessa", sanoo Stacia Carr, Zalandon VP, Size & Fit. "Samalla jatkamme kumppanibrändiemme tukemista, sillä tämä ominaisuus voi tarjota lisätietoa heidän asiakkaidensa koko- ja istuvuusvaatimuksista."

Zalando on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen henkilökohtaisia kokemuksia, jotka perustuvat luottamukseen ja yksityisyyteen. Kun asiakkaiden kehonmittoja arvioidaan, asiakkaan puhelimesta ei siirry eteenpäin yhtäkään valokuvaa, ja asiakkailla on täysi määräysvalta tietojen jakamista koskeviin asetuksiinsa.

Vartalonmittoihin perustuva kokoneuvonta on seuraava askel Zalandon matkalla auttaa asiakkaitaan löytämään oikea koko heti ensiyrityksellä. Sen ansiosta Zalando voi rakentaa entistä yksilöllisempää virtuaalista sovituskokemusta. Jatkossa eri teknologiat pystytään integroimaan niin, että asiakkaat voivat luoda tarkkojen vartalonmuotojensa mukaisen 3D-avatarin, joka huomioi heidän yksilölliset vartalonmittansa.

Zalandon sisäinen Size & Fit -tiimi on jo työllään onnistunut vähentämään kokoon liittyviä palautuksia 10 prosenttia verrattuna sellaisiin tuotteisiin, joissa ei hyödynnetä kokoneuvontaa. Uusissa toiminnoissa käytetään teknologiaa sekä Zalandolta että Fisionilta, sveitsiläiseltä kehonmittaussovellusten kehittäjältä, jonka Zalando hankki vuonna 2020.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

YHTEYS, ZALANDO:
Anne Vibe Hansen, anne.vibe.hansen@zalando.dk

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Zalando
Zalando



Zalando (https://corporate.zalando.com) on yksi Euroopan johtavista muodin ja lifestylen verkkoalustoista. Berliinissä vuonna 2008 perustettu Zalando tarjoaa muotia päästä varpaisiin yli 51 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 25 markkina-alueella. Valikoimiimme kuuluu vaatteita, kenkiä, asusteita ja kosmetiikkaa. Merkkivalikoimaamme lukeutuvat sekä kansainvälisesti tunnetut nimet että paikalliset brändit. Zalandon verkkokauppa on kohtaamispaikka inspiraatiolle, innovaatiolle ja ostoksille. Euroopan muodikkaimpana teknologiayhtiönä Zalando pyrkii kehittämään digitaalisia ratkaisuja tarjotakseen kokonaisvaltaisen muotielämyksen asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen sekä kaikille niille, jotka ovat muovaamassa Zalandon tarinaa. Tavoitteenamme on toimia muodin lähtöpisteenä ja kestävänä alustana, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisille ja maapallolle.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Zalando

ZIGN Studio: Zalandon oman tuotemerkin uusi mallisto yhdistää korkeatasoisen muotoilun ja materiaali-innovaatiot14.9.2023 09:00:00 EEST | Tiedote

Zalando lanseeraa korkeatasoisen malliston, ZIGN Studion, jossa toteutetaan ateljeemaista lähestymistapaa ja hyödynnetään viimeisimpiä materiaali-innovaatioita. ZIGN Studio -mallisto on osa Zalandon omien merkkien (Zalando Private Labels) kunnianhimoista tavoitetta tarjota asiakkaille poikkeuksellista arvoa ja laatua sekä viedä innovaatioita eteenpäin. ZIGN Studiossa trendikäs muotoilu yhdistyy, mukavuuteen, modulaarisuuteen ja kierrätettävyyteen. BERLIINI, 14. SYYSKUU 2023 // Zalando, johtava muodin ja lifestylen verkkokauppa, lanseeraa oman tuotemerkkinsä ZIGN Studio -malliston. ZIGN Studio on hienostunut mallisto, jonka suunnittelussa hyödynnetään ateljeemaista lähestymistapaa, mikä yhtenäistää kapselimalliston luovaa näkemystä. ZIGN Studio -mallisto koostuu 41 naisten ja 39 miesten vaatekappaleesta, jalkineista ja asusteista Mallistossa keskitytään ensiluokkaiseen laatuun ja uusimpiin materiaali-innovaatioihin, mutta myös kierrätettävyyteen. Jokainen malli on harkitusti muotoiltu,

ABOUT YOU, YOOX Net-a-Porter ja Zalando vahvistavat muotibrändien ymmärrystä ilmastotavoitteista13.7.2023 10:00:00 EEST | Tiedote

Kesällä 2022 kolme johtavaa verkkokauppaa käynnisti Fashion leap for climate -oppimisohjelman auttaakseen kumppanibrändejään ilmastotavoitteiden asettamisessa. Ohjelmaan osallistuneiden muotibrändien ymmärrys tieteeseen perustuvista ilmastotavoitteista on kasvanut vuodessa 85 prosenttia. Nyt ohjelmassa käynnistyy toinen vuosi, ja se laajentuu 250 kumppanibrändin käyttöön.

Maailmanlaajuinen urheiluvaatemerkki lululemon saapuu Zalandoon29.6.2023 10:48:35 EEST | Tiedote

lululemon valitsi Zalandon kumppanikseen, sillä se tavoittaa miljoonia asiakkaita Euroopassa. Kattava ja ajankohtainen valikoima lululemon-tuotteita tulee asiakkaiden saataville seuraavilla 12:lla Zalandon markkina-alueella: Alankomaat, Belgia, Espanja, Italia, Itävalta, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi, Tanska ja Tsekki. Yhteistyö lululemonin kanssa parantaa Zalandon valikoimaa ja antaa asiakkaille mahdollisuuden tutustua brändin innovatiivisiin vaatteisiin ja asusteisiin. BERLIINI/VANCOUVER, 29.6.2023 // Tänään maailmanlaajuinen urheiluvaatemerkki lululemon lanseerataan Zalandolla, joka on Euroopan johtava muodin ja elämäntyylin verkkoalusta. Asiakkaat voivat nyt ostaa brändin innovatiivisia joogaan, juoksuun, treenaamiseen ja moniin muihin aktiviteetteihin tarkoitettuja vaatteita ja asusteita Zalandon muodin verkkokaupasta 12:lla markkina-alueella. Kuluttajabrändi valitsi Zalandon eurooppalaiseksi kumppanikseen tarjoamaan valikoimaansa verkossa ja välittämään visiotaan kaikille k

Zalando esittelee Designers Remixin suunnitteleman eksklusiivisen malliston8.6.2023 10:00:00 EEST | Tiedote

Zalando lanseeraa tanskalaisen designerbrändi Designers Remixin suunnitteleman kapselimalliston Myynnistä poistetuista tuotteista valmistettu mallisto koostuu 20 vaatteesta, jotka ovat yksinoikeudella myynnissä Zalandon 25 markkina-alueella Zalando haluaa nostaa parrasvaloihin paikallisesti merkittäviä designerbrändejä, jotka ovat luovuuden edelläkävijöitä BERLIINI, 8. KESÄKUU 2023 // Zalando, Euroopan johtava muodin ja lifestylen verkkoalusta, lanseeraa 15. kesäkuuta tanskalaisen Designers Remix -brändin suunnitteleman "The Art of Remade" -malliston yksinoikeudella alustallaan. Mallistoa varten Designers Remix on uusiokäyttänyt Zalandon ja brändin omalta studiolta myynnistä poistettuja tuotteita* luodakseen 20 vaatteesta koostuvan malliston, joka kattaa mekkoja, shortseja, toppeja, paitoja, bleisereitä ja hattuja. Valikoima sisältää kuusi hero piece -vaatetta, joita valmistetaan rajoitettu erä osittain käsintehdyn suunnitteluprosessin luonteen vuoksi. Mallisto on asiakkaiden saatavill

Zalandon kasvu ja kannattavuus kehittyivät vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä4.5.2023 08:16:59 EEST | Press release

Zalando esittelee tänään vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen tuloksensa. Löydät lehdistötiedotteen täältä. Yhtiö kasvoi ja paransi kannattavuuttaan ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Siinä auttoivat kasvava kysyntä Zalandon verkko-ostosklubi Lounge by Zalandossa, sekä kumppanit, jotka myyvät enemmän muoti- ja kauneustuotteita yhtiön alustalla. Zalandon talousjohtaja Sandra Dembeck esittelee ensimmäisen vuosineljänneksen taloudelliset tulokset ja vastaa kysymyksiin englanninkielisessä lehdistötilaisuudessa, joka alkaa klo 9.00 (CET) eli klo 10.00 Suomen aikaa. Löydät tilaisuuden yksityiskohdat alta: 4.5.2023, klo 9.00 CET (klo 10.00 Suomen aikaa) Jos haluat esittää kysymyksiä, rekisteröidy alla olevilla tiedoilla. Saat vahvistussähköpostissasi tapahtuman webcast-linkin ja puhelinnumeron. Ilmoittautumislinkki: Klikkaa tästä rekisteröityäksesi puhelinkonferenssiin. Jos haluat vain kuunnella esityksen, pääset tilaisuuteen alla olevan linkin kautta: Livestream: Klikkaa tästä Jos sinulla on

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye