Zalando

ZIGN Studio: Zalandon oman tuotemerkin uusi mallisto yhdistää korkeatasoisen muotoilun ja materiaali-innovaatiot

Jaa
  • Zalando lanseeraa  korkeatasoisen malliston, ZIGN Studion, jossa toteutetaan ateljeemaista lähestymistapaa ja hyödynnetään viimeisimpiä materiaali-innovaatioita.

  • ZIGN Studio -mallisto on osa Zalandon omien merkkien (Zalando Private Labels) kunnianhimoista tavoitetta tarjota asiakkaille poikkeuksellista arvoa ja laatua sekä viedä innovaatioita eteenpäin.

  • ZIGN Studiossa trendikäs muotoilu yhdistyy, mukavuuteen, modulaarisuuteen ja kierrätettävyyteen. 

BERLIINI, 14. SYYSKUU 2023 // Zalando, johtava muodin ja lifestylen verkkokauppa, lanseeraa oman tuotemerkkinsä ZIGN Studio -malliston. ZIGN Studio on hienostunut mallisto, jonka suunnittelussa hyödynnetään ateljeemaista lähestymistapaa, mikä yhtenäistää kapselimalliston luovaa näkemystä. ZIGN Studio -mallisto koostuu 41 naisten ja 39 miesten vaatekappaleesta, jalkineista ja asusteista Mallistossa keskitytään ensiluokkaiseen laatuun ja uusimpiin materiaali-innovaatioihin, mutta myös kierrätettävyyteen. Jokainen malli on harkitusti muotoiltu, ja mallistossa on käytetty innovatiivisia materiaaleja, ajateltu vaatteiden istuvuutta sekä modulaarisuutta, mikä lisää niiden monikäyttöisyyttä. 

Zalandon suunnittelutiimi on lähestynyt malliston luomista tilaisuutena miettiä uudelleen työtä piirustuspöydältä lopulliseen tuotteeseen. Malliston uudenlainen suunnittelutapa kattaa koko tuotteen elinkaaren materiaalien hankinnasta, suunnitteluun ja valmistusprosesseihin. ZIGN Studio -mallisto pitää sisällään uusimpia materiaali-innovaatioita, kuten paranneltuja materiaalien valmistusprosesseja, bioraaka-aineita, uusiutuvia raaka-aineita sekä kierrätysmateriaaleja. Malliston valmistuksessa on käytetty innovatiivisia materiaaleja, kuten uusiutuvasta puumassasta valmistettuja kankaita, kuten Naia™ Renew, kahvinporoista valmistettua biopohjaista tekonahkaa, kierrätettyä kalaverkkonailonia, sieninahkaa ja muita uusiutuvia ja kierrätettäviä materiaaleja. Mallistossa käytetään myös kierrätettyjä väriaineita ja pigmenttejä. 

Mallisto sisältää modulaarisen suunnittelukonseptin, joka tuo vaatteisiin lisää monipuolisuutta ja laajentaa niiden käyttömahdollisuuksia. Modulaariset elementit, kuten untuvatakin irrotettavat hihat, tekevät malleista monikäyttöisiä (tässä tapauksessa sekä takki että liivi). Lisäksi suuri osa mallistosta on suunniteltu circular.fashion:in Circular Design Criteria -kriteerien mukaan noudattaen monomateriaalista lähestymistapaa, jossa vaatteet on valmistettu vähintään 95-prosenttisesti yhdestä materiaalista. Tässä menetelmässä muotituotteet suunnitellaan siten, että ne joko biohajoavat tai kierrätetään. 

Sara Diez, VP Private Label, kestävä kehitys ja D&I -tuotteet, sanoo: "Private Labels -tuotemerkkimme ovat uusien ideoiden hautomo: ne muodostavat testialustan muodin innovatiivisille ratkaisuille erityisesti kestävän kehityksen, kiertotalouden, monimuotoisuuden ja osallisuuden osa-alueilla. ZIGN johtaa kestävän kehityksen ja kierrätyksen suunnittelutyötämme, ja olen innoissani voidessani esitellä tänään tuotemerkin seuraavan luvun: ZIGN Studio -malliston. Mallistossa yhdistyvät trendikkäät mallit, päivittäinen käyttömukavuus, innovatiiviset materiaalit, modulaarisuus ja kierrätettävyys. Se tukee tavoitteitamme tarjota asiakkaillemme poikkeuksellista arvoa ja laatua edistäen samalla innovaatiota." 

Malliston ensimmäisen - syksy/talvi'23 - version luovan konseptin teemana on Natureverse: luonnon ja teknologian vuorovaikutus. Konsepti heijastuu malleissa, joissa yhdistyvät innovatiiviset materiaalit ja maanläheiset tekstuurit. Mallistossa on tarkkoja rakenteita, digitaalista luovuutta ja geologisista muodostumista inspiroituneita teksturoituja elementtejä.

Mallisto on nyt saatavilla kaikilla Zalandon markkina-alueilla.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Liitteet

Linkit

TIETOA ZALANDOSTA

Zalando (https://corporate.zalando.com) on yksi Euroopan johtavista muodin ja lifestylen verkkoalustoista. Berliinissä vuonna 2008 perustettu Zalando tarjoaa muotia päästä varpaisiin yli 50 miljoonalle aktiiviselle asiakkaalle 25 markkina-alueella. Valikoimiimme kuuluu vaatteita, kenkiä, asusteita ja kosmetiikkaa. Merkkivalikoimaamme lukeutuvat sekä kansainvälisesti tunnetut nimet että paikalliset brändit. Zalandon verkkokauppa on kohtaamispaikka inspiraatiolle, innovaatiolle ja ostoksille. Zalando on Euroopan muodikkain teknologiayhtiönä, joka pyrkii kehittämään digitaalisia ratkaisuja ja tarjoamaan kokonaisvaltaisen muotielämyksen asiakkailleen, yhteistyökumppaneilleen sekä kaikille, jotka muovaavat Zalandon tarinaa.  Tavoitteenamme on toimia muodin lähtöpisteenä ja kestävänä alustana, jolla on positiivinen nettovaikutus ihmisiin ja maapalloon.

CONTACT ZALANDO

Anne Vibe Hansen

anne.vibe.hansen@zalando.dk

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Zalando

Zalando lanseeraa kokoneuvontaa asiakkaiden omien mittojen perusteella17.7.2023 11:20:08 EEST | Tiedote

Ensimmäisenä yrityksenä kokoluokassaan Zalando ottaa käyttöön vartalonmittaustoiminnon, joka auttaa asiakkaita löytämään oikean koon. Asiakkaat voivat saada kokoneuvontaa yksilöllisten mittojensa perusteella ottamalla vain kaksi kuvaa itsestään. Uusi ominaisuus voi vähentää väärään kokoon liittyviä palautuksia ja tekstiilijätettä pitkällä aikavälillä, kun tuotemerkit saavat lisää tietoa asiakkaidensa koosta. Ominaisuus on aluksi saatavilla Saksan, Itävallan ja Sveitsin asiakkaille.

ABOUT YOU, YOOX Net-a-Porter ja Zalando vahvistavat muotibrändien ymmärrystä ilmastotavoitteista13.7.2023 10:00:00 EEST | Tiedote

Kesällä 2022 kolme johtavaa verkkokauppaa käynnisti Fashion leap for climate -oppimisohjelman auttaakseen kumppanibrändejään ilmastotavoitteiden asettamisessa. Ohjelmaan osallistuneiden muotibrändien ymmärrys tieteeseen perustuvista ilmastotavoitteista on kasvanut vuodessa 85 prosenttia. Nyt ohjelmassa käynnistyy toinen vuosi, ja se laajentuu 250 kumppanibrändin käyttöön.

Maailmanlaajuinen urheiluvaatemerkki lululemon saapuu Zalandoon29.6.2023 10:48:35 EEST | Tiedote

lululemon valitsi Zalandon kumppanikseen, sillä se tavoittaa miljoonia asiakkaita Euroopassa. Kattava ja ajankohtainen valikoima lululemon-tuotteita tulee asiakkaiden saataville seuraavilla 12:lla Zalandon markkina-alueella: Alankomaat, Belgia, Espanja, Italia, Itävalta, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi, Tanska ja Tsekki. Yhteistyö lululemonin kanssa parantaa Zalandon valikoimaa ja antaa asiakkaille mahdollisuuden tutustua brändin innovatiivisiin vaatteisiin ja asusteisiin. BERLIINI/VANCOUVER, 29.6.2023 // Tänään maailmanlaajuinen urheiluvaatemerkki lululemon lanseerataan Zalandolla, joka on Euroopan johtava muodin ja elämäntyylin verkkoalusta. Asiakkaat voivat nyt ostaa brändin innovatiivisia joogaan, juoksuun, treenaamiseen ja moniin muihin aktiviteetteihin tarkoitettuja vaatteita ja asusteita Zalandon muodin verkkokaupasta 12:lla markkina-alueella. Kuluttajabrändi valitsi Zalandon eurooppalaiseksi kumppanikseen tarjoamaan valikoimaansa verkossa ja välittämään visiotaan kaikille k

Zalando esittelee Designers Remixin suunnitteleman eksklusiivisen malliston8.6.2023 10:00:00 EEST | Tiedote

Zalando lanseeraa tanskalaisen designerbrändi Designers Remixin suunnitteleman kapselimalliston Myynnistä poistetuista tuotteista valmistettu mallisto koostuu 20 vaatteesta, jotka ovat yksinoikeudella myynnissä Zalandon 25 markkina-alueella Zalando haluaa nostaa parrasvaloihin paikallisesti merkittäviä designerbrändejä, jotka ovat luovuuden edelläkävijöitä BERLIINI, 8. KESÄKUU 2023 // Zalando, Euroopan johtava muodin ja lifestylen verkkoalusta, lanseeraa 15. kesäkuuta tanskalaisen Designers Remix -brändin suunnitteleman "The Art of Remade" -malliston yksinoikeudella alustallaan. Mallistoa varten Designers Remix on uusiokäyttänyt Zalandon ja brändin omalta studiolta myynnistä poistettuja tuotteita* luodakseen 20 vaatteesta koostuvan malliston, joka kattaa mekkoja, shortseja, toppeja, paitoja, bleisereitä ja hattuja. Valikoima sisältää kuusi hero piece -vaatetta, joita valmistetaan rajoitettu erä osittain käsintehdyn suunnitteluprosessin luonteen vuoksi. Mallisto on asiakkaiden saatavill

Zalandon kasvu ja kannattavuus kehittyivät vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä4.5.2023 08:16:59 EEST | Press release

Zalando esittelee tänään vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen tuloksensa. Löydät lehdistötiedotteen täältä. Yhtiö kasvoi ja paransi kannattavuuttaan ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Siinä auttoivat kasvava kysyntä Zalandon verkko-ostosklubi Lounge by Zalandossa, sekä kumppanit, jotka myyvät enemmän muoti- ja kauneustuotteita yhtiön alustalla. Zalandon talousjohtaja Sandra Dembeck esittelee ensimmäisen vuosineljänneksen taloudelliset tulokset ja vastaa kysymyksiin englanninkielisessä lehdistötilaisuudessa, joka alkaa klo 9.00 (CET) eli klo 10.00 Suomen aikaa. Löydät tilaisuuden yksityiskohdat alta: 4.5.2023, klo 9.00 CET (klo 10.00 Suomen aikaa) Jos haluat esittää kysymyksiä, rekisteröidy alla olevilla tiedoilla. Saat vahvistussähköpostissasi tapahtuman webcast-linkin ja puhelinnumeron. Ilmoittautumislinkki: Klikkaa tästä rekisteröityäksesi puhelinkonferenssiin. Jos haluat vain kuunnella esityksen, pääset tilaisuuteen alla olevan linkin kautta: Livestream: Klikkaa tästä Jos sinulla on

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye