Lenovo tuo AMD Ryzen PRO 7040 -sarjan mobiiliprosessorit uusiin ThinkPad -työasemiin

Lenovo™ julkisti tänään AMD Ryzen™ PRO 7040 -sarjan mobiiliprosessoreilla ja valinnaisella NVIDIA RTX™ -ammattilaisgrafiikalla1varustetut uudet ThinkPad P16vP16s Gen 2 ja P14s Gen 4 -mallit. Ne täydentävät toukokuussa 2023 julkistettuja työasemamalleja. ThinkPad P -sarjan laitteissa korostuu suorituskyky, muotoilu ja ammattilaisten vaatima käyttökestävyys eri hintaluokissa. Asemat tukevat sekä Windows 11- että Linux®-käyttöjärjestelmiä2. Kehittyneiden ja energiatehokkaiden prosessoreiden ja tekoälyominaisuuksien tuominen tiettyihin malleihin3 laajentaa työasemien ja työntekemisen tuottavuutta.

ThinkPad P16v: Tehokas työasema vaativien työtehtävien käsittelyyn ja moniajoon. Jopa AMD Ryzen 9 PRO 7040 HS Series -mobiiliprosessorit, jopa NVIDIA RTX 2000 Ada Generation -kannettavan näytönohjain mobiileihin työasemiin ja kaksinkertainen lämpöulosvirtaus, joka maksimoi jäähdytyksen. Malliin on tarjolla useita näyttövaihtoehtoja, kuten erittäin kirkkaan 800 nitin IPS-paneeli, jossa on alhainen sinisen valon määrä. Kokoonpanoon voi saada myös uusimmat chip-to-cloud -tietoturvaominaisuudet, jotka auttavat suojaamaan dataa ja identiteettiä.

ThinkPad P14s Gen 4 ja P16s Gen 2: Mobiilit työasemat paljon matkustaville ammattilaisille, kuten kouluttajille ja opiskelijoille, jotka etsivät ihanteellista yhdistelmää suorituskykyä ja tehoa turvallisuudesta tai kestävyydestä tinkimättä. Uutuudet on saatavana mustana tai Storm Grey -värisenä, ja niissä on jopa AMD Ryzen 7 PRO 7040 -sarjan mobiiliprosessorit, joissa on integroitu AMD Radeon™ 700M -sarjan näytönohjain. Niissä on myös useita näyttövaihtoehtoja, mukaan lukien OLED- ja matalan sinisen valon näytöt, valinnainen 5 megapikselin kamera sekä erilaisia akkuvaihtoehtoja hybridityöntekijöiden tukemiseksi.

Lenovo tarjoaa myös kattavan palveluvalikoiman työasemainvestointien tukemiseen ja turvaamiseen, mukaan lukien Lenovon TruScale Device as a Service (DaaS) -malli, takuupäivitykset ja -laajennukset sekä Lenovo Premier Support Plus, jonka ansiosta saa suoran yhteyden Lenovon asiantuntijoihin.

"Uusimmat työasemamme on suunniteltu tehokkaaseen työskentelyyn alasta riippumatta. ThinkPad-työasemissa sitoudumme innovaatioihin, jotka mahdollistavat saumattoman työnteon", Lenovon työasemayksikön ja Client AI Business -osaston johtaja Rob Herman

"Olemme erittäin innoissamme voidessamme tarjota Lenovolle uusimmat Ryzen PRO 7040 -sarjan mobiiliprosessorit, joissa on maailman ensimmäinen integroitu tekoälymoottori Windows x86 -prosessorissa4. AMD:llä varustetut ThinkPad-mobiilityöasemat tukevat käyttäjiä maksimoimaan tuottavuutensa ja auttavat samalla muuttamaan työn tulevaisuutta Ryzen AI:n avulla", sanoo AMD:n Commercial Client- ja työasemien vanhempi johtaja Matthew Unangst.

Uudet työasemat tulevat myyntiin elokuusta 2023 lähtien5.

Lähtöhinnat:

P16v AMD G1: 2000 euroa
P14s G4 AMD: 1700 euroa
P16s G2 AMD: 1720 euroa

Lisätietoja Lenovon työasemista: www.lenovo.com/workstations.

Kuvia median käyttöön täällä ja tiedotteen liitteinä.

Lisätietoja:

Markus Hilden
Viestintätoimisto Manifesto

1 NVIDIA RTX professional graphics optionally available on ThinkPad P16v only.
2 Ubuntu® Linux select versions available via preload; Red Hat® Enterprise Linux (certified). Operating system availability varies by model.
3 Ryzen™ AI technology is compatible with all AMD Ryzen 7040 series processors except the Ryzen 5 7540U and Ryzen 3 7440U. OEM enablement is required. Please check with your system manufacturer for feature availability prior to purchase. GD-220.
4 As of May 2023, AMD has the first and only available dedicated AI engine on an x86 Windows processor, where 'dedicated AI engine' is defined as an AI engine that has no function other than to process AI inference models and is part of the x86 processor die. Intel's newest 13th gen Windows-based x86 processors consist of Core i9, Core i7, Core i5, and Core i3 models listed here: https://www.intel.com/content/www/us/en/products/details/processors/core.html. None of these Intel x86 processor models have a dedicated AI engine, nor do 12th gen Intel Windows-based x86 processors. PHX-3.
5 On-shelf dates and configuration options may vary by geography and select products may only be available in selected markets. All offers subject to availability. Lenovo reserves the right to alter product offerings, features and specifications at any time without notice.

LENOVO,THINKPAD and TRUSCALE are trademarks of Lenovo. AMD, Ryzen and Radeon are trademarks of Advanced Micro Devices, Inc. NVIDIA and RTX are trademarks of NVIDIA Corporation Inc. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Ubuntu is a registered trademark of Canonical Ltd. Red Hat, Red Hat Enterprise Linux are trademarks of Red Hat Inc., registered in the U.S. and other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.  ©2023, Lenovo Group Limited.