Lenovo näkee elpymisen merkkejä koko teknologiasektorilla – kvartaalitason suorituskyky parani ja asema tekoälyn johdossa vahvistui

Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) julkisti tänään toisen vuosineljänneksen tuloksen, jonka mukaan konsernin liikevaihto oli 14,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria ja nettotulos 273 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria muiden kuin Hongkongin tilinpäätösstandardien (HKFRS)[1] perusteella. Bruttokateprosentti parani edellisvuodesta 17,5 prosenttiin, joka on ennätyksellisen korkea toisella vuosineljänneksellä. Konsernin monipuolinen kasvu jatkui vahvana. Muiden kuin pc-liiketoimintojen liikevaihto oli 40 prosenttia konsernin liikevaihdosta, mikä on kolme prosenttiyksikköä enemmän kuin edellisvuonna.

Lenovo näkee selviä merkkejä elpymisestä koko teknologiasektorilla ja toteaa strategiansa vahvan toteuttamisen, operatiivisen osaamisen ja jatkuvien innovaatioinvestointien olevan keskeisiä vaikuttavia tekijöitä tuloksen parantumiseen vuosineljänneksestä toiseen. Tulevaisuutta ajatellen Lenovo aikoo edelleen hyödyntää tekoälyn luomia mahdollisuuksia. Yritys näkee, että sillä on erinomaiset edellytykset menestyä tekoälyn hybridimallinsa, pocket-to-cloud -portfolionsa, vahvan ekosysteemin ja kumppanuuksiensa sekä kasvavan tekoälyportfolionsa ansiosta. Jatkuvat investoinnit innovaatioihin vahvistavat entisestään Lenovon kykyä hyödyntää tekoälyn aiheuttamaa eksponentiaalista kasvua ja edistää liiketoiminnan kestävää kannattavuutta. Konserni luottaa siihen, että se pystyy hyvin pian palaamaan vuosittaisen kasvun uralle.

Lenovon hallitus päätti jakaa osinkoa 8,0 HK-senttiä osakkeelta.

"Viime vuosineljänneksellä näimme makrotaloudellisista haasteista huolimatta selviä merkkejä elpymisestä koko teknologiasektorilla. Vahvan toteutuksen, operatiivisen osaamisemme ja jatkuvien innovaatioinvestointien ansiosta saavutimme peräkkäisiä kvartaalittaisia tulosparannuksia, mikä on osoitus rohkaisevasta elpymisurasta. Jatkuvalla älykkään transformaatiostrategiamme toteuttamisella sekä tekoälyekosysteemimme ja -kumppanuutemme vahvistumisella hyödynnämme tekoälyä pocket-to-cloud -ajatuksella, jotta voimme mahdollistaa hybridejä tekoälysovelluksia yrityksille ja kuluttajille, mikä viime kädessä edistää liiketoimintamme kestävää kasvua", sanoo Lenovon toimitusjohtaja Yuanqing Yang.

Koko tiedotteen ja tarkemmat liiketoimintayksikköjen tulokset voi lukea Lenovon StoryHubista.

Tietoja Lenovosta