Ohjelmistorobotiikkaratkaisu arkistoi sosiaalihuollon asiakastietoja Pohjois-Savossa
Lehdistötiedote 10.8.2023
Ohjelmistorobotiikkaratkaisu arkistoi sosiaalihuollon asiakastietoja Pohjois-Savossa
Digital Workforce toimittaa Pohjois-Savon hyvinvointialueelle merkittävän kokoluokan migraatioratkaisun, jonka avulla siirretään ja arkistoidaan Pohjois-Savon sosiaalihuollon vanhoja asiakastietoja Kelan keskitettyyn sosiaalihuollon Kanta-palveluun sekä arkistoidaan hallinnollisia tietoja Pohjois-Savon omaan arkistoon. Ratkaisussa hyödynnetään avoimeen lähdekoodiin Robot Frameworkiin perustuvaa Robocorp-alustaa ja Atostekin ERA-palvelua. Passiivikannoissa olevia arkistoitavia tietoja on kertynyt yli vuosikymmenien ajalta useisiin eri järjestelmiin.
Istekki Oy toimii projektissa palveluintegraattorina. ”Halusimme asiakastietojen migraatioon luotettavan ratkaisun, joka on myös kokonaistaloudellisesti tehokas. Saamme yhdenmukaistettua järjestelmiä, tietoja turvallisesti arkistoon ja Pro consona -pääkäyttäjämme tekevät määrittelytyön arkistoitaviin dokumentteihin. Potilasdata arkistoidaan kantaan ja hallinnollinen data arkistoidaan Istekki-arkistoon.” kertoo Istekin Projektipäällikkö Eino Järvinen.
”Älykäs automaatio tarjoaa paljon mahdollisuuksia sote-uudistuksen IT-kenttään. Yhdellä hyvinvointialueella on satoja, yliopistollisten sairaaloiden alueilla jopa yli tuhat, tietojärjestelmää. Tiedon siirtämiseen käytetty työaika on pahimmillaan pois asiakas- ja hoitotyöstä. Se ei ole järkevää, eikä siihen ole varaa. Pitkän aikavälin tietojärjestelmien uudistustyö on käynnissä, mutta käyttöönotto tarvittavassa laajuudessa tapahtuu vasta tulevaisuudessa. Ohjelmistorobotiikka on mainio ylimenokauden ratkaisu, joka on nopeasti pystyssä. Meillä on hyvinvointialueiden tiedonsiirtoprojekteihin valmis ratkaisu, joka sisältää Robocorpin ja Atostekin ohjelmistot, ja sen avulla saamme eripariset tietojärjestelmät jakamaan tietoa nopeasti, näppärästi ja kustannustehokkaasti, olipa sitten kyseessä muutaman kuukauden tai pidemmän aikavälin projekti.”, kertoo Juha Järvi, Head of Global Healthcare, Digital Workforce.
Ohjelmistorobotiikka on arkipäivää Suomen suurimmissa terveydenhuollon organisaatioissa. Esimerkiksi HUSin tavoitteena on, että ohjelmistorobotiikalla saadaan kolmessa vuodessa vapautettua 600 000 tuntia työtä paperityöstä potilastyöhön.
* Sote-uudistus on Suomen historian yksi merkittävimmistä hallinnollisista uudistuksista. Vuoden 2023 alusta lukien vastuu sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen järjestämisestä siirtyi yli 300 kunnalta ja kuntayhtymältä 21 hyvinvointialueelle. Poikkeuksena on Helsingin kaupunki, jolla säilyy sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestämisvastuu. Lisäksi HUS-yhtymällä on erikseen säädetty järjestämisvastuu erikoissairaanhoitoon liittyvistä tehtävistä omalla alueellaan.
Hyvinvointialueen järjestämiä julkisia palveluja ovat esimerkiksi perusterveydenhuolto, erikoissairaanhoito, sosiaalihuolto, hammashoito, mielenterveys- ja päihdepalvelut, vammaispalvelut ja ikääntyneiden asumispalvelut.
Lisätietoja
Juha Järvi, Head of Global Healthcare, Digital Workforce Services Oyj, juha.jarvi@digitalworkforce.com +358 40 753 0963
Avainsanat
Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 200 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa ja Yhdysvalloissa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj
Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn7.5.2025 10:00:00 EEST | Tiedote
Digital Workforce lanseeraa Agent Workforce –ratkaisun: tekoälypohjaiset digityöntekijät uudistavat vakuutusten korvauskäsittelyn Lehdistötiedote 7.5 2025 klo 10.00 Digital Workforce Services Oyj, globaali liiketoimintaprosessien automaation edelläkävijä, julkisti tänään Agent Workforce -ratkaisun, joka koostuu useista tehtäväkohtaisista tekoälyagenteista. Nämä agentit on tuotteistettu hallinnoimaan vakuutusten korvausprosesseja aina vahingon ensimmäisestä ilmoituksesta lopulliseen korvauspäätökseen. Agent Workforce -ratkaisun ensimmäinen vaihe keskittyy sairausvakuutuskorvauksiin, joihin liittyy tyypillisesti runsaasti manuaalisia työvaiheita dokumenttien tulkinnassa, kuten lääkärinlausuntojen ja vakuutusehtojen vertailua. Agent Workforce -ratkaisun on tarkoitus laajentua tulevaisuudessa useisiin eri vakuutuslajeihin. Uusi ratkaisu nojaa Digital Workforcen kymmenvuotiseen vakuutusalan automaatiokokemukseen sekä uusimpaan tekoälyteknologiaan. Tiimi älykkäitä agentteja tulkitsee sähköpo
Digital Workforce launches Agent Workforce – AI-powered specialist agents that reinvent General Insurance claims7.5.2025 10:00:00 EEST | Press release
Digital Workforce launches Agent Workforce – AI-powered specialist agents that reinvent General Insurance claims Press release May 7, 2025 10:00 AM EEST Digital Workforce Services Plc, a global leader in business-process automation, today unveiled Agent Workforce, a portfolio of specialised AI agents purpose-built to manage General Insurance claims - from first notification of loss through to final settlement. The initial launch of Agent Workforce focuses on medical insurance claims that are typically full of manual steps to infer and analyse unstructured data inputs like doctor’s notes and medical records. Subsequent evolution of the Agent Workforce aims to generalise the capability across multiple General Insurance lines. Drawing on Digital Workforce’s decade of insurance automation experience, the new Agent Workforce team of digital workers converts unstructured data, validates coverage, detects fraud, and settles claims autonomously, freeing adjusters to focus on complex, empathic
Digital Workforce Services Oyj UiPath Agentic Automation Fast Track -kumppaniksi6.5.2025 15:30:14 EEST | Tiedote
Digital Workforce Services Oyj UiPath Agentic Automation Fast Track -kumppaniksi Lehdistötiedote Helsinki, 6.5.2025 klo 15.30 Digital Workforce Services Oyj :lle on myönnetty UiPath Agentic Automation Fast Track Partner -kumppanin status. Tämä tunnustus myönnetään valituille UiPath-kumppaneille, jotka ovat saaneet UiPathilta varhaisen pääsyn ja koulutusta agentic automation -toiminnallisuuksista, tunnistaneet asiakkaille käyttötapauksia ja skenaarioita, joissa agentit voivat auttaa kokonaisvaltaisessa prosessiautomaatiossa sekä osallistuneet UiPathin agenttiautomaatioratkaisujen jatkokehitykseen. UiPath Agentic Automation Fast Track Partners on osoitus UiPath-kumppaneiden erinomaisesta sitoutumisesta orkestroidun automaatiokokonaisuuden toimittamiseen asiakkaille yhdistämällä tekoälyagentteja, robotteja, ihmisiä, tekoälymalleja ja muita työkaluja kokonaisliiketoimintaprosesseissa (end-to-end). Organisaatiot ovat jo pitkään kääntyneet robottien puoleen toistuvien tietotyön tehtävien aut
Digital Workforce Services Plc recognized as a UiPath Agentic Automation Fast Track Partner6.5.2025 15:30:14 EEST | Press release
Digital Workforce Services Plc recognized as a UiPath Agentic Automation Fast Track Partner Press release,Helsinki, Finland, 6 May, 3.30 PM EEST 2025 Digital Workforce Services Plc today announced it has been honored with a badge of distinction for being a UiPath Agentic Automation Fast Track Partner. This recognition is granted to select UiPath partners that have received early access and training in agentic automation capabilities from UiPath, that have identified use cases and scenarios for customers where agents can help augment end-to-end process automation, and that have contributed to further development of UiPath agentic automation solutions. The badge of distinction for UiPath Agentic Automation Fast Track Partners demonstrates an outstanding commitment from UiPath partners to deliver an orchestrated enterprise for customers through a combination of AI agents, robots, people, AI models and other tools to orchestrate and automate end-to-end enterprise processes. People have lon
Digital Workforce käynnistää mittavan RPA-teknologian migraation pitkäaikaiselle vakuutusasiakkaalle28.4.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Digital Workforce käynnistää mittavan RPA-teknologian migraation pitkäaikaiselle vakuutusasiakkaalle Lehdistötiedote 28.4.2025 klo 08:00 Digital Workforce Services Oyj käynnistää strategisen migraatiohankkeen, jossa yhden sen suurimman pohjoismaisen vakuutusasiakkaan ohjelmistorobotiikan (Robotic Procss Automation, RPA) automaatioiden portfolio siirretään aiemmasta RPA-teknologiasta UiPathiin yhtiön moniteknologiselle Outsmart-pilvipalvelualustalle. Uuden teknologian odotetaan lisäävän suorituskykyä, ylläpidettävyyttä ja skaalautuvuutta kymmenissä kriittisissä prosesseissa. Migraatiohankkeen on määrä kestää noin 12 kuukautta tästä kuusta alkaen. Alustamigraation lisäksi projekti on suuri edistysaskel automaatioiden modernisoinnissa. Monet nykyisistä automaatioista ovat olleet käytössä vuodesta 2017 lähtien, eivätkä ne enää vastaa nykypäivän parhaita käytäntöjä tai hyödynnä automaatioteknologioiden uusimpia ominaisuuksia. Projektin tuloksena asiakkaalle rakentuu uusi automaatioperusta,
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme