Kauppakeskus Myllyn menestys jatkuu – myynti ja kävijämäärät uuteen ennätykseen
Kauppakeskus Myllyn kävijämäärät ja myynti kasvoivat tammi–heinäkuussa uusiin ennätyksiin. Kauppakeskuksen kiinteistökehityshankkeet etenevät, ja elokuussa aloitettu Myllyntorin uudistamisen ensimmäinen vaihe valmistuu tärkeään loppuvuoden sesonkiin. Mylly on myös saanut katolleen uuden aurinkosähköjärjestelmän.
Kävijöitä tammi–heinäkuussa oli noin 3 miljoonaa, mikä on noin 9 prosenttia enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana. Kaikkien aikojen kuukausittaisiin kävijäennätyksiin yllettiin huhtikuussa, kesäkuussa ja heinäkuussa.
Kauppaa tammi–heinäkuussa tehtiin 140,5 miljoonalla eurolla, mikä on 7 prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Mylly ylsi historian korkeimpiin myynteihin kaikkina muina kuukausina paitsi toukokuussa, jolloin myynti oli viime vuoden tasolla. Myös keskiostos on edelleen erittäin korkea, noin 46 euroa.
– Kesällä pääsimme myös uusille miljoonaluvuille, kun kesäkuun myynti ylitti ensimmäistä kertaa 22 miljoonan euron ja heinäkuun myynti 23 miljoonan euron rajapyykin. Myllyn vahva alueellinen asema, jatkuva uudistuminen ja hyvä maine ovat nostaneet meidät ihan uudelle tasolle, iloitsee Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Valmistautuminen tärkeään loppuvuoden sesonkiin on käynnissä, ja kauppakeskuksen kehityshankkeet etenevät ripeästi.
– Tavoitteemme on pysyä dynaamisena ja ajassa elävänä kauppakeskuksena kaupallisen kokonaisuuden, brändin, asiakaskokemuksen, henkilöstökokemuksen ja tilojen osalta.
Myllyntori uudistuu
Kauppakeskuksen paraatipaikalla sijaitsevan Myllyntorin uudistaminen on käynnistynyt elokuussa, ja ensimmäinen vaihe on valmis marraskuun aikana. Kokonaisuus valmistuu vuonna 2024.
– Myllyntorille on näiden 22 vuoden aikana tehty jonkin verran muutoksia, mutta nyt tuomme sen isosti tälle vuosikymmenelle. Tavoitteena on tehdä tilasta moderni, elävä kohtaamis- ja hengailupaikka sekä monikäyttöinen tapahtuma-areena. Tämäntyyppisiä toreja ei enää kauppakeskuksiin rakenneta, joten otamme kaiken irti kruununjalokivestämme. Myllyntori tulee heijastamaan brändiämme, jotakin ihmeellistä on siis tulossa, vinkkaa Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen.
Remontissa Myllyntorin lava poistetaan, portaikkoa uudistetaan ja kalusteet vaihtuvat kokonaan juuri Myllyntorille suunniteltuihin, suomalaisiin kalusteisiin. Uudet kalusteet on suunnitellut BOND Agency ja ne valmistaa RT-Interiors Rymättylässä.
Jatkossa tilaa on helppo muuntaa erilaisiin tilanteisiin.
– Uudistus mahdollistaa esimerkiksi food truck -tyyppiset ruokavaunut ja pop up -myymälät. Uudistettu Myllyntori avataan jo ennen joulumyyntiä, ja joulun pop up -paikat myydään nyt. Kannattaa siis olla ajoissa liikkeellä, sillä käyttöasteemme on 98 prosenttia eikä vapaita paikkoja välttämättä riitä kaikille.
Loppuvuoden aikana Myllyssä nähdään jälleen monia pop up -liikkeitä, muun muassa vaatebrändit Metsola 26.–28.10., Papu marras–tammikuussa sekä raumalainen merkkivaatteiden erikoisliike Wild Westlook 24.8.–3.9.
Aurinkopaneeleista energiaa
Kauppakeskus Myllyn katolle asennetaan elokuun aikana noin 1 200 aurinkopaneelia. Kokonaisuus kattaa lähes 4 000 neliömetriä Myllyn katosta ja tuottaa vuosittain sähköä noin 427 megawattituntia. Se vastaa noin kahta prosenttia koko kauppakeskuksen sähkönkäytöstä. Lisää aurinkopaneeleja on tulossa etelän puoleiselle seinälle ensi vuonna.
– Meille vastuullisuus on konkreettisia tekoja, ja aurinkopaneelien asentaminen on yksi näistä toimenpiteistä. Niiden avulla tuotamme itse osan käyttämästämme energiasta, kertoo Mari Hantula.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMeri HakulinenKonseptipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Under sportlovet får man rita på Myllys väggar och träffa stickande gummor15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Köpcentrum Myllys nya, alldeles unika lekplats invigs för besökarna på måndag. Ett fullspäckat program för hela familjen bjuder på aktiviteter för sportlovsveckans alla dagar. Västra Finlands första butik för sminkkedjan Rituals öppnar i Mylly torsdagen den 15 februari.
Talvilomalla Kauppakeskus Myllyssä voi piirtää seinille ja kohdata kutovia mummoja15.2.2024 08:54:22 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn uusi, täysin uniikki leikkipaikka avataan yleisölle maanantaina. Koko perheelle suunnattua ohjelmaa riittää talvilomaviikon jokaiselle päivälle. Länsi-Suomen ensimmäinen kosmetiikkaliike Ritualsin myymälä avautuu Myllyyn torstaina 15. helmikuuta.
Förstaplatsen igen till Egentliga Finland – Köpcentrum Mylly har Finlands bästa rykte8.2.2024 08:00:03 EET | Tiedote
Stora finländska köpcentrums förtroende och rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly från Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen.
Jälleen ykkössija Varsinais-Suomeen – Kauppakeskus Mylly Suomen hyvämaineisin8.2.2024 08:00:03 EET | Tiedote
Suurten suomalaisten kauppakeskusten luottamusta ja mainetta kuluttajien keskuudessa mitataan vuosittain riippumattomassa tutkimuksessa. Hyvämaineisimman kauppakeskuksen paikkaa on ensimmäisestä tutkimuksesta asti pitänyt raisiolainen Kauppakeskus Mylly.
Köpcentret Myllys försäljningssiffror översteg för första gången 250 miljoner euro18.1.2024 08:48:34 EET | Tiedote
Mylly nådde 2023 ett nytt försäljningsrekord: Den sammanlagda försäljningen i köpcentrets alla butiker uppgick till 255 miljoner euro. Detta innebär en tillväxt på 4 procent jämfört med föregående år. Även antalet besökare steg till 5,5 miljoner, vilket är en ökning på 7 procent. Den genomsnittliga köpesumman var fortsatt hög – 46,61 euro.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme