Kauppakeskus Myllyn menestys jatkuu – myynti ja kävijämäärät uuteen ennätykseen
Kauppakeskus Myllyn kävijämäärät ja myynti kasvoivat tammi–heinäkuussa uusiin ennätyksiin. Kauppakeskuksen kiinteistökehityshankkeet etenevät, ja elokuussa aloitettu Myllyntorin uudistamisen ensimmäinen vaihe valmistuu tärkeään loppuvuoden sesonkiin. Mylly on myös saanut katolleen uuden aurinkosähköjärjestelmän.

Kävijöitä tammi–heinäkuussa oli noin 3 miljoonaa, mikä on noin 9 prosenttia enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana. Kaikkien aikojen kuukausittaisiin kävijäennätyksiin yllettiin huhtikuussa, kesäkuussa ja heinäkuussa.
Kauppaa tammi–heinäkuussa tehtiin 140,5 miljoonalla eurolla, mikä on 7 prosenttia enemmän kuin viime vuonna. Mylly ylsi historian korkeimpiin myynteihin kaikkina muina kuukausina paitsi toukokuussa, jolloin myynti oli viime vuoden tasolla. Myös keskiostos on edelleen erittäin korkea, noin 46 euroa.
– Kesällä pääsimme myös uusille miljoonaluvuille, kun kesäkuun myynti ylitti ensimmäistä kertaa 22 miljoonan euron ja heinäkuun myynti 23 miljoonan euron rajapyykin. Myllyn vahva alueellinen asema, jatkuva uudistuminen ja hyvä maine ovat nostaneet meidät ihan uudelle tasolle, iloitsee Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Valmistautuminen tärkeään loppuvuoden sesonkiin on käynnissä, ja kauppakeskuksen kehityshankkeet etenevät ripeästi.
– Tavoitteemme on pysyä dynaamisena ja ajassa elävänä kauppakeskuksena kaupallisen kokonaisuuden, brändin, asiakaskokemuksen, henkilöstökokemuksen ja tilojen osalta.
Myllyntori uudistuu
Kauppakeskuksen paraatipaikalla sijaitsevan Myllyntorin uudistaminen on käynnistynyt elokuussa, ja ensimmäinen vaihe on valmis marraskuun aikana. Kokonaisuus valmistuu vuonna 2024.
– Myllyntorille on näiden 22 vuoden aikana tehty jonkin verran muutoksia, mutta nyt tuomme sen isosti tälle vuosikymmenelle. Tavoitteena on tehdä tilasta moderni, elävä kohtaamis- ja hengailupaikka sekä monikäyttöinen tapahtuma-areena. Tämäntyyppisiä toreja ei enää kauppakeskuksiin rakenneta, joten otamme kaiken irti kruununjalokivestämme. Myllyntori tulee heijastamaan brändiämme, jotakin ihmeellistä on siis tulossa, vinkkaa Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen.
Remontissa Myllyntorin lava poistetaan, portaikkoa uudistetaan ja kalusteet vaihtuvat kokonaan juuri Myllyntorille suunniteltuihin, suomalaisiin kalusteisiin. Uudet kalusteet on suunnitellut BOND Agency ja ne valmistaa RT-Interiors Rymättylässä.
Jatkossa tilaa on helppo muuntaa erilaisiin tilanteisiin.
– Uudistus mahdollistaa esimerkiksi food truck -tyyppiset ruokavaunut ja pop up -myymälät. Uudistettu Myllyntori avataan jo ennen joulumyyntiä, ja joulun pop up -paikat myydään nyt. Kannattaa siis olla ajoissa liikkeellä, sillä käyttöasteemme on 98 prosenttia eikä vapaita paikkoja välttämättä riitä kaikille.
Loppuvuoden aikana Myllyssä nähdään jälleen monia pop up -liikkeitä, muun muassa vaatebrändit Metsola 26.–28.10., Papu marras–tammikuussa sekä raumalainen merkkivaatteiden erikoisliike Wild Westlook 24.8.–3.9.
Aurinkopaneeleista energiaa
Kauppakeskus Myllyn katolle asennetaan elokuun aikana noin 1 200 aurinkopaneelia. Kokonaisuus kattaa lähes 4 000 neliömetriä Myllyn katosta ja tuottaa vuosittain sähköä noin 427 megawattituntia. Se vastaa noin kahta prosenttia koko kauppakeskuksen sähkönkäytöstä. Lisää aurinkopaneeleja on tulossa etelän puoleiselle seinälle ensi vuonna.
– Meille vastuullisuus on konkreettisia tekoja, ja aurinkopaneelien asentaminen on yksi näistä toimenpiteistä. Niiden avulla tuotamme itse osan käyttämästämme energiasta, kertoo Mari Hantula.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMeri HakulinenKonseptipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 025 6881meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fiKuvat




Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Modemärkena Cropp och House blir Köpcentrum Myllys nyaste tillskott11.7.2023 09:00:18 EEST | Tiedote
Köpcentrum Myllys tjänsteutbud utökas ytterligare när de europeiska modemärkena Cropp och House öppnar sina butiker den 13 juli. Liksom Sinsay, som invigdes i juni, tillhör de nya butikerna LPP-koncernen.
Muotibrändit Cropp ja House Kauppakeskus Myllyn uusimmat tulijat11.7.2023 09:00:18 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn palveluvalikoima laajenee jälleen, kun eurooppalaiset muotibrändit Cropp ja House avaavat myymälänsä 13. heinäkuuta. Uudet myymälät ovat osa samaa LPP-konsernia kuin kesäkuussa ovensa avannut Sinsay.
Myllys sommar är fullt av nytt och fantastiskt – Det efterlängtade modevarumärket Sinsay öppnar i köpcentret Mylly den här veckan, pop up-butikerna säljer bland annat koreansk kosmetika i Reso14.6.2023 11:00:02 EEST | Tiedote
Det populära internationella modevarumärket Sinsay öppnar sina dörrar i köpcentret Mylly den 16 juni. Under sommaren öppnar också pop up-butiker i Mylly, och även gamla och bekanta butiker öppnar sina dörrar på nya platser.
Myllyn kesä on täynnä uutta ja ihmeellistä – Odotettu muotibrändi Sinsay avautuu Myllyssä tällä viikolla, pop upit tuovat Raisioon muun muassa korealaista kosmetiikkaa14.6.2023 11:00:02 EEST | Tiedote
Suosittu kansainvälinen muotibrändi Sinsay avaa ovensa 16. kesäkuuta Kauppakeskus Myllyssä. Kesän aikana Myllyyn ilmestyy myös pop up -liikkeitä ja vanhat tutut liikkeet avaavat ovensa uusissa paikoissa.
Först i Egentliga Finland: Tre av de hetaste modemärkena öppnar butiker i Mylly – ”Mylly lockar butiker och kunder”15.2.2023 07:55:00 EET | Tiedote
De populära världskända modemärkena Sinsay, Cropp och House är de senaste tillskotten till Myllys butiksmix. Butikerna som öppnar i sommar blir de första i hela Egentliga Finland för dessa varumärken. De nya butikerna höjer Myllys uthyrningsgrad till hela 97 procent och kommer att sysselsätta 35–40 anställda.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme