Yhdysvaltain armeija teki Airbusin kanssa sopimuksen helikopterien modernisoinnista

Yhdysvaltain armeija on tehnyt Airbusin kanssa 27,8 miljoonan dollarin arvoisen sopimuksen armeijan kansalliskaartin Security & Support -pataljoonan varusteiden päivittämisestä. Näin laajennetaan UH-72A Lakota -helikoptereiden kykyä suorittaa päivä- ja yöoperaatioita.
UH-72A

Päivityksiin kuuluu edistynyt liikkuva kartta, parannetut digitaaliset rajapinnat, uudet näytöt, ilmassa tapahtuvan operaation hallintajärjestelmä ja muita järjestelmän parannuksia.

Näin varustellut UH-72A-helikopterit on erityisesti suunniteltu kansalliskaartin käyttöön erilaisissa tehtävissä, kuten huumekaupan torjunnassa ja rajojen valvonnassa.

Sopimuksen mukaisesti päivitykset tehdään 50 helikopteriin, jotka sijaitsevat eri puolilla Yhdysvaltoja. Armeijalla on käytössä kaikkiaan 107 UH-72A:ta.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote kokonaisuudessaan täällä ja liitteenä.

UH-72A

Airbus on vastuullisen ilmailun edelläkävijä turvallisen ja yhtenäisen maailman luomiseksi. Yhtiö tekee jatkuvasti innovaatioita tarjotakseen tehokkaita ja teknologisesti edistyneitä ilmailu- ja puolustusratkaisuja ja -palveluja. Airbus tarjoaa moderneja ja polttoainetehokkaita matkustajakoneita ja niihin liittyviä palveluja. Airbus on myös johtava puolustus- ja turvallisuusalan yhtiö Euroopassa ja yksi maailman johtavista avaruusyrityksistä. Helikoptereissa Airbus tarjoaa tehokkaimmat siviili- ja sotilasratkaisut ja -palvelut maailmanlaajuisesti. www.airbus.com