Helsingin yliopiston ylioppilaskunta tukee Me emme vaikene -mielenosoitusta

Uuden ylioppilastalon julkisivuun ripustetaan yhteistyössä Greenpeacen kanssa banderolli mielenosoituksen ajaksi.
Uusi ylioppilastalo vasemmalla ja Vanha ylioppilastalo oikealla.

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta (HYY) tukee ja osallistuu sunnuntaina 3.9. järjestettävään Me emme vaikene -mielenosoitukseen. Vastustamme rasismia ja fasismia kaikissa niiden muodoissa.

“Suomi tarvitsee yhdenvertaisuustekoja, ei rasismia. Valtion hallituksen toimet ja suunnitelmat rasismia vastaan ovat olleet riittämättömiä. Vaadimme antirasistista ja antifasistista politiikkaa”, HYYn hallituksen puheenjohtaja Nea Hakala kertoo mielenosoituksen tukemisesta.

Mielenosoituksen kulkue lähtee liikkeelle Senaatintorilta kohti Töölönlahden tapahtumapuistoa noin kello 14. Greenpeacen kiipeilijät ripustavat banderollin Uuden ylioppilastalon Mannerheimintien puoleiselle julkisivulle aikavälille klo 14-16. Ylioppilastalo on kulkueen reitillä kohti Töölönlahtea.

HYYn hallitus päätti kokouksessaan 16.8. tukea mielenosoitusta. Mielenosoituksen tavoitteet ovat linjassa HYYn omien tavoitteiden, strategian ja linjapaperin kanssa.

Lisätietoja mielenosoituksesta ja tarkempi ohjelma mielenosoituksen nettisivuilla.

Lisätietoja:

Nea Hakala

HYYn hallituksen puheenjohtaja

nea.hakala@hyy.fi

Irja Vaateri

HYYn hallituksen jäsen

irja.vaateri@hyy.fi

Uusi ylioppilastalo vasemmalla ja Vanha ylioppilastalo oikealla.
Uusi ylioppilastalo
Uusi ylioppilastalo

Mannerheimintie 5 A, 2. krs.

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta (HYY) jäseniä ovat kaikki Helsingin yliopistossa alempaa tai ylempää tutkintoa suorittavat sekä HYYn jäseniksi liittyneet jatko- ja vaihto-opiskelijat. HYYllä on jäseniä noin 26 000. HYY on jäsentensä edunvalvoja, palveluntarjoaja, tapahtumajärjestäjä ja yhteisö.