Restbar Group

Pitopalveluyrityksellä ennätysvilkas kesä – "Maistuvaan ruokaan halutaan satsata"

Koronavuosina hiljentynyt seuraelämä on jälleen vilkastunut, mikä näkyy myös pitopalveluyrityksen arjessa. Pirkanmaalaisella Pepper Cateringillä on takanaan ennätysvilkas kesä – siitä ovat pitäneet huolta yritystapahtumat sekä yksityistilaisuudet ristiäisistä muistotilaisuuksiin.

Kauniisti katettu ja houkutteleva noutopöytä on usein yksi juhlan kohokohdista.
Kauniisti katettu ja houkutteleva noutopöytä on usein yksi juhlan kohokohdista. Kuva: Pepper Catering

Pepper Cateringin palvelupäällikkö Tiina Soininen on työssään huomannut, että kokonaisvaltaisen pitopalvelun rinnalla niin sanotun tilausruuan toimitukset ovat lisääntyneet.

”Tilausruokatoimituksia olemme kuluneen kesänkin aikana tehneet varsin laajalla valikoimalla ja maantieteellisestikin eri puolille Pirkanmaata. Yritykset tilaavat meiltä tarjoiluja esimerkiksi toimistolla tai muualla järjestettäviin tiimipäiviin. Yksityisasiakkaista tyypillisiä ovat esimerkiksi saunaillan tai mökkiviikonlopun merkeissä rentoutuvat ystäväporukat”, Soininen kertoo.

Perhejuhlat perinteisissä merkeissä

Hääpareja pitopalveluyrityksessä on palveltu jo vuosia, mutta tänä päivänä moni tilaa tarjoilut myös pienempiin perhejuhliin kuten muistotilaisuuksiin, syntymäpäiville, valmistujaisiin, rippijuhliin ja ristiäisiin.

”Asiakkaamme kertovat monesti, että haluavat itsekin nauttia elämänsä tärkeistä päivistä yhdessä lähipiirinsä kanssa keittiössä uurastamisen sijaan. Tarjoiluiden osalta perhejuhlissa päädytään usein melko perinteisiin vaihtoehtoihin, mutta niihinkin voi halutessaan yhdistää ripauksen yllätyksellisyyttä. Parasta palautetta oikeastaan onkin, kun osaa ehdottaa jotakin, mitä asiakas ei itse olisi osannut ajatellakaan”, Tiina Soininen sanoo.

Yritystilaisuuksissa mikään idea ei ole liian villi

Asiakas- ja sidosryhmätilaisuudet ovat Pepper Cateringin tyypillisiä yritystapahtumia, mutta moni yritys palkitsee myös henkilöstöään esimerkiksi kesäjuhlien tai pikkujoulujen merkeissä. Yrityspuolella haetaan usein yllätyksellisyyttä ja se näkyy myös tarjoiluissa.

”Smokehouse Barbeque on ollut tämän kesän ehdoton hitti, ja sehän menee näyttävyytensä ansiosta ihan ohjelmanumeronakin. Lempeästi matalassa lämpötilassa savustettava ruoka on suussa sulavaa, enkä ihmettele, että se on nopeasti noussut muoti-ilmiöksi. Kysyntää riittää, joten kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä, mikäli mielii isossa peräkärrysavustimessa valmistuvia herkkuja”, palvelupäällikkö Meri Hovilainen sanoo.

”Yritystapahtumiin liittyy monesti jokin teema, jonka toivotaan ulottuvan ruoka- ja juomapuoleen sekä luonnollisesti myös kattaukseen. Viime aikoina on juhlittu retrohenkisesti 80- ja 90-lukujen teemabileissä tai vaihtoehtoisesti 1920-luvun tyyliin. Mieleeni ovat jääneet myös sirkusteemaiset vappujuhlat överidonitseineen ja muine värikkäine tarjoiluineen”, Hovilainen jatkaa.

Hyvät eväät kasvuun

Pepper Catering toimii Pirkanmaalla ja palvelee asiakkaitaan noin 80 kilometrin säteellä Tampereesta. Tampereen maine Suomen vetovoimaisimpana kaupunkina näkyy pitopalveluyrityksessä monella tapaa. Suuret urheilutapahtumat ja konsertit ovat innoittaneet yrityksiä järjestämään omia tilaisuuksiaan, joista on mukava lähteä yhdessä jatkamaan iltaa hyvän ruuan ja juoman päälle.

”Yhä useammin hyvä ruoka mielletään tilaisuuden keskeiseksi onnistumisen elementiksi, mikä on tietysti hienoa. Itse nautin, kun pääsen kulkemaan asiakkaan rinnalla koko matkan aina ensimmäisestä kyselystä juhlatilan valojen sammuttamiseen asti. Siinä pääsee itsekin osaksi asiakkaan tarinaa, ja siksi me pepperiläiset teemme työtämme täydellä sydämellä”, Hovilainen sanoo.

Kuvat

Pepperiläiset pääsevät kulkemaan asiakkaan rinnalla tärkeissä tilanteissa ja töitä tehdään täydellä sydämellä.
Lataa
Smokehouse BBQ on noussut muoti-ilmiöksi, eikä ihme, sillä lempeästi matalassa lämpötilassa savustettava ruoka on suussa sulavaa. Isossa peräkärrysavustimessa valmistuvia herkkuja voidaan tehdä käytännössä missä tahansa ulkotilassa, jonne pääsee autolla. Kuvassa Pepper Cateringin jätti-smoker, tuttavallisemmin "Mörkö".
Lataa
Hyvä ruoka mielletään tilaisuuden keskeisiksi onnistumisen elementeiksi. Myös kattauksen visuaalisuudella on vaikutusta juhlan tunnelmaan.

Linkit

Pepper Catering on tamperelainen cateringpalvelu, jonka asiakkaita ovat yksitysiasiakkaat, yritykset ja ammattimaiset tapahtumajärjestäjät Pirkanmaalla ja sen lähiympäristössä. Pepper Catering vastaa vuosittain yli 800:n yksityisjuhlan ja yritystilaisuuden ruokapalvelusta. Pepper Catering on osa Restbar Groupia.

Restbar Group on pirkanmaalainen perheyhtiö, jonka ravintoloita ovat Pepperit Ylöjärvellä, Kangasalla ja Nokialla, Oliver´s Pirkkalassa sekä Olutravintola Konttori sekä henkilöstöpalveluyritys Staffy. Lisäksi Restbar Groupiin kuuluu pitopalvelua harjoittava Pepper Catering sekä DJ- ja karaoketoimintaan keskittyvä ohjelmayhtiö Popmaster.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Restbar Group