Kotipizzan valikoima laajenee – tulossa ketopizzapohja

Kotipizza on kehittänyt ketoilijoille sopivaa pizzapohjaa yli kahden vuoden ajan asiakkaiden palautteiden ja toiveiden pohjalta. Nyt Kotipizza lanseeraa Ketoinen Oy:n kanssa täysin uuden viljattoman ja gluteenittoman ketopizzapohjan.

Kotipizzan uusi ketopizzapohja. Kuvaaja: Jarkko Koskinen
Kotipizzan uusi ketopizzapohja. Kuvaaja: Jarkko Koskinen Jarkko Koskinen

Kotipizza vastaa kuluttajien toiveisiin ja ketoruokavalion suosion lisääntymiseen uudella ketopizzapohjalla. Tavoitteena on tarjota entistä enemmän vaihtoehtoja suomalaiselle pizzakansalle.

”Olemme huomanneet, että ketoruokavalion suosio on kasvanut ja halusimme olla mukana kehityksessä. Testasimme yhdessä kotijoukkolaisten kanssa pizzapohjaa vuoden alussa ja tulokset olivat positiivisia. Siksi halusimmekin tuoda markkinoille uuden pizzapohjan, joka sopii ketoilijoille, mutta on myös erityisen herkullinen”, kertoo Kotipizzan luova johtaja Risto Mikkola.

Ketoinen Oy:n kanssa yhteistyössä kehitetty pizzapohja on valmistettu erityisesti ketoruokavaliota noudattavia varten, ja se sisältää vain vähän hiilihydraatteja. Uusi pizzapohja on gluteeniton ja viljaton, mikä tekee siitä erinomaisen valinnan niille, jotka välttävät gluteenia sekä viljoja mausta tinkimättä. Nyt myyntiin tuleva ketopizzapohja on ainutlaatuinen ja saatavilla vain Kotipizza-ravintoloista.

Uusi pizzapohja tarjoaa lisää mahdollisuuksia luoda oma suosikkipizza, sillä ketopizzapohja on valittavissa kaikkiin Kotipizzan tuotteisiin ja raaka-aineisiin. Tällä hetkellä tarjolla on myös valmiiksi mietittyjä ketoilijoille sopivia kokonaisuuksia, kuten tonnikala-katkarapu, pepperoni-pekoni sekä juustopizza.

’’Tärkeintä kaikessa on kuitenkin aina maku. Tämä maistuu minun suussani niin hyvältä, että uskallan luvata monen muunkin rakastuvan tähän uuteen, erilaiset ruokavaliot huomioivaan pizzapohjaan’’, Mikkola sanoo.

Ketoruokavalioon sopiva pizzapohja valmistetaan erillisessä alumiinisessa pizzavuoassa. Uusi pizzapohja tulee saataville Kotipizza-ravintoloihin ja Kotipizza.fi -verkkokauppaan tiistaina 19.9.2023.

Lisätiedot:
Viestintäasiantuntija Nelli Sajakoski, Kotipizza Group
040 5538850, nelli.sajakoski@kotipizzagroup.com

Kotipizza on suomalainen ja Pohjoismaiden suurin pizzaketju. Vuonna 1987 perustetulla ketjulla on yli 300 ravintolaa ympäri Suomen. Kaikki Suomen Kotipizza-ravintolat ovat franchisingperiaatteella toimivia, itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean, valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.