Opiskelijoihin kohdistuvat leikkaukset syövät Suomen osaajatasoa

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta tuomitsee hallituksen suunnittelemat heikennykset opiskelijoiden toimeentuloon. Jo nyt matalaan toimeentulotasoon kohdistuvat leikkaukset edesauttavat opiskelijoiden mielenterveyskriisin syventymistä ja heikentävät koko Suomen osaajatasoa.

Helsingin yliopiston päärakennuksen valtaus osoittaa opiskelijoiden entisestään kasvavan huolen omasta toimeentulostaan ja hyvinvoinnistaan. Tilaisuuteen osallistuvat opiskelijat ovat järjestäneet tilaisuuden itsenäisesti, eikä HYY ole osana tilaisuutta. Koko opiskelijaliike osoittaa tyytymättömyyttään hallituksen esittämiin leikkauksiin budjettiriihen aikana Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) johdolla erillisellä tempauksellaan Mariankadulla opiskelija-asumisen puolesta.

HYYn hallituksen puheenjohtaja

HYY - Helsingin yliopiston ylioppilaskunta

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta ajaa opiskelijan asiaa. Järjestämme palveluja, etuja ja tapahtumia, jotta sinä voisit keskittyä olennaiseen: opiskeluun ja opiskelijaelämään. Voit kulkea omaa polkuasi varmana siitä, että tasoitamme tietä ja neuvomme tarvittaessa.

Äänemme kuuluu yliopistolla, kaupungilla ja tapahtumissa. Uskomme, että onnelliset opiskelijat rakentavat oikeudenmukaisempaa maailmaa. Siksi opiskelijoista on erityisen tärkeää pitää huolta. Se on meidän työtämme. Se on meidän vastuullamme.