UUSI KAUPPAKESKUS KIVIS AVAUTUI VANTAALLE

Vantaan Kivistön uusi lähipalvelukeskus Kivis avasi ovensa torstaina 5. lokakuuta.

Kuva: Sini Salo

Kauppakeskus Kivis tuo lähialueen asukkaille kauan kaivattuja palveluita. Keskuksen päävuokralaisina ovat Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen Kivistön terveysasema, päivittäistavarakaupat Lidl, S-Market ja Alko sekä Vantaan kaupungin kaupunkikulttuurin tilat. Lisäksi kauppakeskuksessa sijaitsee kuntokeskus ja kukkakauppa sekä ravintoloita ja kahviloita. Kaupunkikulttuurikeskus Mosaiikista löytyvät kirjasto, nuorisotila ja tiloja kaupunkilaisten, järjestöjen ja yhteisöjen käyttöön. Kiviksen vuokrattava pinta-ala on 12 600 neliömetriä ja kauppakeskuksen kaikki tilat on vuokrattu. Avajaispäivänä Kiviksessä mitattiin 17 500 asiakaskäyntiä, ja sen kolmantena toimintavuotena odotetaan mitattavan lähes 3 miljoonaa asiakaskäyntiä.

Kivistö on asukasluvultaan Vantaan nopeimmin kasvava kaupunginosa. Valtaosa alueen asukkaista on nuoria ja keski-ikäisiä aikuisia sekä lapsiperheitä. Erityisesti 30–44-vuotiaiden määrän odotetaan lähivuosina kasvavan voimakkaasti. Kivis sijaitsee julkisen ja kevyen liikenteen solmukohdassa, mikä tekee palveluiden saavuttamisesta helppoa ja vaivatonta. Kivistön juna-asema sijaitsee keskuksen vieressä ja bussiterminaali valmistuu kauppakeskuksen yhteyteen loppusyksyn aikana. Kiviksen sijainti Hämeenlinnanväylän varrella takaa helpon liikkumisen myös autolla. Keskuksessa on yli 200 pysäköintipaikkaa parkkihallissa ja 100 paikkaa pihaparkissa.

”Kauppakeskus Kivis tulee olemaan alueensa kohtaamispaikka ja aktiivinen toimija sidosryhmien kanssa. Keskuksen monipuolinen tarjonta palvelee kaikenikäisiä asiakkaita arkena ja viikonloppuna. Olemme todella iloisia ja onnellisia, että Kivis on vihdoin auki”, kertoo kauppakeskuspäällikkö Veera Niskanen Realidea Oy:stä.

Kauppakeskus Kiviksestä löytyy oma aurinkovoimala ja viherkatto. Kiinteistön energialuokka on A ja lämmitysmuotona toimii maalämpö, jonka lisäksi kiinteistö hyödyntää aurinkoenergiaa.

”Kiviksen hanke on ollut meille tärkeä, ja sen rakentamisessa avainasemassa ovat olleet kiinteistön energiatehokkuus ja hiilijalanjälki. On hienoa, että olemme nyt päässeet avaamaan tämän uuden odotetun palvelukeskittymän lähialueen asukkaiden tarpeisiin”, toteaa eQ Liikekiinteistöjen kiinteistökehitysjohtaja Sirpa Lamminluoto.

Kauppakeskus Kiviksen omistaa eQ Liikekiinteistöt, ja sen kaupallisesta johtamisesta ja vuokrauksesta vastaa kiinteistöalan asiantuntijayritys Realidea Oy.

Realidea Oy on vuonna 2018 perustettu riippumaton suomalainen kiinteistöalan asiantuntijayritys. Tarjoamme laaja-alaisesti kiinteistö-, hanke- ja konseptikehityspalveluita sekä vuokraustoiminnan ja kauppakeskusjohtamisen ratkaisuja. Palvelemme kotimaisia ja ulkomaisia kiinteistöjen omistajia, sijoittajia ja käyttäjiä sekä kuntia kautta Suomen. Vuonna 2022 vuokrasimme yhteensä yli 33.000 neliömetriä liiketilaa. Olemme Suomen suurimpia kauppakeskusmanagereita. https://www.realidea.fi

eQ Liikekiinteistöt on suomalainen erikoissijoitusrahasto, joka omistaa liike- ja toimistokäyttöön tarkoitettuja kiinteistöjä pääasiassa pääkaupunkiseudulla ja Tampereella. eQ on aktiivinen ja vastuullinen toimija, jonka toiminnan ydin on tarjota asiakkaille aina toimivia, terveellisiä ja turvallisia toimitiloja. https://www.eq.fi/