Icelandairin matkustajamäärä kasvoi 8 prosenttia ja täsmällisyys parani huomattavasti syyskuussa

Icelandair kuljetti syyskuussa 416 000 matkustajaa, mikä on 8 prosenttia enemmän kuin viime vuoden syyskuussa. Tähän mennessä yhtiö on kuljettanut noin 3,4 miljoonaa matkustajaa, mikä on 19 prosenttia enemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana.

Syyskuussa Islantiin matkusti 175 000 matkustajaa ja Islannista 49 000 matkustajaa. Kauttakulkumatkustajia oli 169 000 ja Islannin sisällä 23 000 matkustajaa. Käyttöaste oli 82,7 prosenttia, ja yksikkötuotot paranivat edelleen edellisvuodesta. Täsmällisyys oli 81 prosenttia, mikä merkitsi huomattavaa, 10 prosenttiyksikön, parannusta edellisvuoteen verrattuna.

– Olemme tyytyväisiä siihen, että matkustajamäärät ovat kasvaneet hyvin vuosien välillä ja että yksikkötuotot ovat edelleen parantuneet. Päätämme vahvan kolmannen vuosineljänneksen, joka on historiamme suurin vuosineljännes lentojen määrässä mitattuna. Haluan kiittää työntekijöitämme heidän tärkeästä työstään ja omistautumisestaan kiireisen kesäkauden aikana, kertoo Icelandairin toimitusjohtaja Bogi Nils Bogason.

– Olemme myös ylpeitä siitä, että olemme saaneet kaksi palkintoa loistavan tiimimme ponnisteluista maailmanluokan matkustajapalvelun tarjoamiseksi. Syyskuussa Icelandair arvioitiin APEX Global EXPO -tapahtumassa vuoden 2024 viiden tähden lentoyhtiöksi, ja tällä viikolla saimme Tanskan matkailupalkinnon parhaana eurooppalaisena lentoyhtiönä. Olemme kiitollisia matkustajillemme siitä, että he ovat edelleen uskollisia ja valitsevat Icelandairin, Bogason jatkaa.

Katso lisätietoja liitteen PDF-raportista.