Meddelande och inbjudan till media: Det mest populära önskemålet i Myllys historia uppfylls – youtubarna Ella och Helmi uppträder under höstlovet

De populära youtubarna Ella och Helmi uppträder i Mylly på onsdagen och torsdagen under höstlovsveckan. Duon uppträder i samband med att Köpcentret Mylly i Reso firar 22 år. Besöket har efterfrågats under lång tid och har gett upphov till mycket aktivitet i köpcentrets responskanaler.

Ella och Helmi har cirka 300 000 följare på YouTube och TikTok. De uppträder i Köpcentret Mylly under höstlovet.

Ella och Helmi är kända för sina videor på YouTube och TikTok. De har cirka 300 000 följare sammanlagt på sina olika kanaler. Ella och Helmi, som ursprungligen kommer från Åbo, bor för tillfället i Meemitalo i Tammerfors tillsammans med sex andra finländska youtubare.

– Önskemålet att Ella och Helmi ska uppträda har hos Mylly varit den populäraste kundresponsen genom tiderna. Ända sedan rykten om deras besök började spridas har vi under hela hösten fått frågor om hur tidsplanen kommer att se ut, från familjer som vill boka resor och tågbiljetter till höstlovet, berättar Myllys marknadsföringschef Mira Salo belåtet.

Ella och Helmi uppträder i Mylly på onsdagen och torsdagen 18–19 oktober kl. 12. Dessutom hålls en scenshow med modeuppvisning kl. 15 på onsdagen med Ella och Helmi samt andra kändisar från sociala medier. Duons pop up-butik kommer att vara öppen under båda dagarna kl. 10–18 bredvid Finnkino.

– Till Köpcentret går man numera inte bara för att shoppa – det är också en plats för umgänge och underhållning. Ellas och Helmis besök är ytterligare ett sätt för oss att erbjuda våra kunder minnesvärda vardagsupplevelser på Myllys eget vis.

Mylly firar 22 år med cupcakes och elbilar

Ellas och Helmis uppträdande är en del av Myllys födelsedagsfirande. Från onsdag till söndag får barnen åka elbil, från torsdag till lördag kan man snurra på det välkända Lyckohjulet och på lördagen är det först till kvarn som gäller när tusen besökare bjuds på cupcake och kaffe.

– I år sammanfaller vår födelsedag med höstloven i skolorna, så vi ville bjuda semesterfirarna på aktiviteter och glada träffar både under vardagarna och veckoslutet, berättar Mira Salo.

Inbjudan till media: Välkomna att träffa Ella och Helmi

Vi bjuder in representanter för media att träffa Ella och Helmi kl. 11 på onsdagen den 18 oktober 2023, före deras uppträdande inför publiken. Anmäl dig till mötet senast på måndagen den 16 oktober: ulla-mari.uusitalo@ideagroup.fi, tfn. 040 861 9323.

Bilder

Ladda ned bild

Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentret är det största i Egentliga Finland och har nästan fem miljoner besökare om året. 150 affärer, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet av affärer och tjänster i regionen.www.kauppakeskusmylly.fi

Andra språk