Red Classics tekee paluun – HIFK-ottelua säestää 30-henkinen orkesteri

Nordiksella päästään kokemaan suuren suosion saanut, uudelleen sovitettu spektaakkeli, kun KOFF tuo yhteistyössä HIFK:n kanssa puhallinorkesterin villitsemään yleisöä Liiga-otteluun. 28.10. pelattavan HIFK–Ilves-matsin huippuhetkiä tahdittaa Retuperän WBK -orkesteri.

Red Classics -tapahtuman logo

KOFFin ja HIFK:n järjestämässä Red Classics -tapahtumassa on luvassa hilpeää kiekkoriehaa, kun tunnelman kattoon nostava livemusiikki kohtaa jääkiekko-ottelun vauhdikkaat käänteet. Lauantaina 28.10. Helsingin Jäähallissa pelattavassa HIFK–Ilves-pelissä pelikatkojen ja erätaukojen hengennostatuksesta vastaa 30-henkinen puhallinorkesteri Retuperän WBK, joka on sovittanut lukuisista jääkiekon klassikkobiiseistä omat versionsa ilahduttamaan otteluyleisöä. Uuden tulkinnan on saanut muun muassa HIFK:n oma maalibiisi.

Ennen tapahtuman alkua järjestetään myös Red Classics -kulkue, jonka keulassa astelevat Retuperän WBK:n lyömäsoittajat sekä Sinebrychoffin panimohevosvaljakko. Paraati lähtee liikkeelle Mannerheimintien Mexi-ravintolan edestä pelipäivänä klo 15.30 kohti Nordista, jossa osallistujista otetaan Red Classics -yhteiskuva.

”KOFF ja HIFK ovat aikojen saatossa hitsautuneet kumppaneina tiiviisti yhteen, ja tukevat vahvasti toisiaan. Tehtävänämme on tarjota ihmisille elämyksiä yhdessä. On hienoa tuoda yhdessä takaisin pitkään odotettu Red Classics sekä laajentaa ja syventää HIFK:n ja Red Events Restaurantsin kanssa myös jäähallin ravintolatarjontaa”, kertoo tapahtumien, sponsorointien ja e-liiketoiminnan markkinointijohtaja Joonas Säkkinen Sinebrychoffilta.

“Maailman ensimmäinen Red Classics oli upea kokonaisuus, emmekä malta odottaa tätä seuraavaa. On upeaa, että pääsemme yhdessä luomaan ottelutapahtumaan jotain näin suurta. Illasta tulee varmasti mahtava”, kuvailee HIFK:n Roland Carlsson, Director Brand & Events.

KOFF ja HIFK järjestivät Red Classicsin menestyksekkäästi ensimmäisen kerran syksyllä 2019, jolloin HIFK-peliä säesti kokonainen sinfoniaorkesteri kuoroineen. Korkeakulttuuria tarjotaan yleisölle normaalilipun hinnalla ja myös kausikorteilla pääsee pelipaikoille totuttuun tapaan.

Sinebrychoffin ja HIFK:n monipuolinen yhteistyö on Suomessa urheilusponsoroinnin pisimpiä. Tällä kaudella täyteen tulee peräti 38 yhteistyövuotta, joihin mahtuu monenlaisten tapahtumien ja elämysten lisäksi pääkaupunkiseudun kiekkoilevia lapsia ja nuoria tukeva Sinebrychoff-stipendi.

Red Classics -tapahtuma

La 28.10.2023 Nordis, Helsingin Jäähalli

HIFK–Ilves klo 17

Oy HIFK-Hockey Ab on Helsingissä toimivan perinteikkään jääkiekkoseuran vuonna 2000 perustettu taustayhtiö. HIFK pelaa kotiottelunsa Helsingin jäähallissa ja yhtiö tukee merkittävästi seuran laajamittaista junioritoimintaa pojille ja tytöille. HIFK:n miesten ja naisten joukkueet pelaavat Liigaa korkeimmalla sarjatasolla. HIFK on voittanut Suomen mestaruuden seitsemän kertaa, viimeksi vuonna 2011. Oy HIFK-Hockey Ab työllistää 65 henkilöä. HIFK-Hockey on vastikään laajentanut toimintaansa myös tapahtuma- ja ravintolaliiketoimintaan perustamalla uuden Red Events Restaurants-yhtiön, joka vastaa kaikesta Helsingin jäähallin ravintolatoiminnasta.

HIFK
Viestintäpäällikkö Eetu Hyvärinen
eetu.hyvarinen@hifk.fi

Markkinointi-ja vastuullisuusjohtaja Raakel Koittola