Powerin E-Waste Day oli menestys – lähes 4000 elektroniikkalaitetta päätyi kiertoon

Power kannusti kuluttajia kierrättämään elektroniikkaa E-Waste Day -kampanjassa. Hyvityksiä kierrätetystä elektroniikasta maksettiin asiakkaille yli 10-kertainen määrä normaaliin viikonloppuun verrattuna.

Powerin E-Waste Day -kampanja onnistui aktivoimaan kuluttajia elektroniikan kierrättämiseen

Powerin E-Waste Day -kampanja oli menestys. Power kannusti kuluttajia 14.–15.10.2023 kierrättämään elektroniikkaa. Kannustimena oli kaikkien kierrättäjien kesken arvottu, elektroniikkajätteestä valmistettu kultaharkko ja lisähyvitykset kierrätetystä elektroniikasta. Lauantain ja sunnuntain aikana lähes 4000 laitetta kierrätettiin Powerin RePOWER-palvelun kautta.
Suurimmissa myymälöissä tehtiin satoja kierrätyspalvelun tapahtumia päivässä.

Suurin hyvitys, jonka asiakas sai kierrätykseen tuomasta laitteestaan, oli 712 €.
Yksi onnekas kierrättäjä Vantaalta muutti kampanjan sanoman mukaisesti elektroniikkajätteensä kullaksi, sillä hän voitti pääosin elektroniikkajätteestä valmistetun, 600 € arvoisen aidon kultaharkon itselleen.

”Onnistuimme tavoitteessamme konkretisoida kierrätykseen tuodun elektroniikan arvoa ja saimme ihmiset liikkeelle. Hienoa on se, että kyseessä ei ollut yksittäinen tempaus, vaan RePOWER-palvelussa hyvitämme aina kilpailukykyisen hyvityksen toimivista laitteista ja myös kierrätykseen päätyvistä laitteista pienen palkkion. Työmme elektroniikkajätteen arvostuksen nostamiseksi jatkuu joka päivä”, Power Finlandin toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto kertoo.