Muistutuskutsu: Mitä jokaisen yrityksen täytyy ymmärtää datalla johtamisesta?

Millaisia mahdollisuuksia ja kilpailuetuja valtavat datamassat tuovat yrityksille ja yhteiskunnalle? CDOIQ Nordic Symposiumin julkistustilaisuudessa aiheesta ovat puhumassa muun muassa kansanedustaja ja tietokirjailija Timo Harakka sekä Silo AI:n operatiivinen johtaja Jaakko Vainio.

Pohjoismaiden ensimmäinen CDOIQ Symposium järjestetään helmikuussa 2024 Dipolissa, Espoon Otaniemessä.

Mitä jokaisen yrityksen täytyy ymmärtää datalla johtamisesta? Millaisia mahdollisuuksia ja kilpailuetuja valtavat datamassat tuovat yrityksille ja yhteiskunnalle?

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan näistä aiheista Aalto-yliopisto Töölöön maanantaina 23. lokakuuta kello 14.30–17.00 Pohjoismaiden ensimmäisen Chief Data Officer & Information Quality (CDOIQ) -symposiumin julkistus- ja ennakkotilaisuuteen.

Euroopan suurimman tekoälylaboratorion Silo AI:n operatiivinen johtaja Jaakko Vainio kertoo tilaisuudessa, miten yritykset voivat tekoälyn avulla varmistaa, että datasta saadaan liiketoiminnalle aitoa lisäarvoa.

Kansanedustaja, toimittaja ja Datakapitalismi kriisien maailmassa -kirjan kirjoittaja Timo Harakka puhuu datan roolista yhteiskunnassamme.

Itsenäisenä neuvonantajana työskentelevä, datan hallinnan ja johtamisen parissa mittavaa uraa tehnyt Kimmo Kontra taustoittaa, miten datalla johtamisen ala on kehittynyt, ja jakaa CDOIQ:n Bostonin-päätapahtumasta heinäkuussa 2023 saatuja oppeja.

Tilaisuus on suunnattu CDOIQ Nordicin sidosryhmille, yritysten tieto- ja liiketoimintajohtajille ja teemasta kiinnostuneille median edustajille.

Paikka: Aalto-yliopisto Töölö, Runeberginkatu 14–16, 00100 Helsinki

Aika: Maanantaina 23.10.2023 kello 14.30.

Tilaisuus alkaa kahvitarjoilulla kello 14.30. Varsinainen ohjelma alkaa kello 15 ja päättyy kello 17 mennessä.

Median ilmoittautumiset

Pyydämme median edustajia ilmoittautumaan Aalto EE:n viestintäpäällikkö Anu Haapalalle sähköpostitse (anu.haapala@aaltoee.fi).

Tietoa CDOIQ-tapahtumasarjasta

Maailman merkittävimpien organisaatioiden tietojohtajat ovat kokoontuneet yli vuosikymmenen ajan vuosittain Massachusetts Institute of Technologyn (MIT) kampuksella järjestettyyn CDOIQ-symposiumiin.

Aalto University Executive Education and Professional Development (Aalto EE) tuo tapahtuman ensimmäistä kertaa pohjoismaihin helmikuussa 2024. CDOIQ Nordic tuo yhteen pohjoismaiset tietojohtajat ja edistää strategisen tiedonhallinnan parhaiden käytäntöjen leviämistä organisaatioiden välillä. Lue lisää tapahtumasta täältä: https://www.aaltoee.fi/en/programs/cdoiq-nordic-symposium

Lue myös Aalto EE:n Senior Advisor Sami Laineen blogikirjoitus Tästä syystä elämme tietojohtajien nousun aikaa.

Aalto University Executive Education and Professional Development

Aalto University Executive Education and Professional Development (Aalto EE) tarjoaa vaikuttavia liikkeenjohdon ja asiantuntijoiden valmennus-, koulutus- ja kehittämispalveluita. Aalto EE yhdistää laaja-alaisesti käytännön osaamisen sekä Aalto-yliopiston uusimman tutkimustiedon. Toimimme elämänlaajuisen oppimisen alustana liikkeenjohdolle ja asiantuntijoille heidän uransa eri vaiheissa, sekä organisaatioiden strategisena kumppanina mahdollistaen uudistumisen nopeasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. Koulutusohjelmamme antavat konkreettisia ratkaisuja, älyllistä pääomaa ja ammatillista etumatkaa niin yksilöille kuin organisaatioille.

Aalto EE:llä on kaksi tukikohtaa: päätoimistomme ja -koulutustilamme sijaitsevat Helsingissä, Aasian alueen toimintoja koordinoidaan puolestaan Singaporesta käsin. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia kansainvälisesti. Osana Aalto-yliopistoa Aalto EE:llä on kolme arvostetuinta yliopistomaailman laatuakkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Kuulumme näin ollen maailman instituutioista koostuvaan yhden prosentin parhaimmistoon.