Twerkin suomalainen supertähti Tia-Maria Sokka kertoo poikkeuksellisen tarinansa kirjassaan

Ina Mikkolan kirjoittama teos Tinze ilmestyy toukokuussa 2024. Kirjan kustantaja on Tammi.

Kannen suunnittelu: Eevaliina Rusanen / Kannen valokuva: Rudi Rok

Twerk-tanssin Suomessa pinnalle nostaneen Tia-Maria ”Tinze” Sokan tarina on poikkeuksellinen. Tinze on tavoittanut sosiaalisen median välityksellä miljoonia ihmisiä ympäri maailman ja voimaannuttanut tanssitunneillaan eritaustaisia naisia luomaan paremman suhteen omaan kehoonsa.

Samaan aikaan hänen henkilökohtaisessa elämässään on myllertänyt. Miltä tuntuu mennä hymyssä suin vetämään tanssituntia juuri, kun on saanut kotona turpaan poikaystävältään? Miltä tuntuu yrittää ostaa yli puolen miljoonan euron hintaista ensiasuntoa, kun kiinteistövälittäjä ei näe punatukkaista 153-senttistä nuorta naista edes potentiaalisena ostajana?

Tia-Maria Sokka paljastaa kirjassaan, miten hän rakensi yrityksensä ja brändinsä tanssistudioista kansainväliseen somepresenssiin sekä miten hän on kestänyt samalla kaikki henkilökohtaisen elämänsä vaikeudet. Kirjassaan Tinze tahtoo osoittaa muille naisille, että heillä on oikeus olla olemassa anteeksipyytelemättömästi ja tuoda itsestään esiin täysi potentiaali.

Kirjan kirjoittaa toimittaja-tietokirjailija Ina Mikkola, joka on erikoistunut työssään käsittelemään mm. seksuaalisuutta, sukupuolirooleja ja tasa-arvoa. Teoksen kustantaja Tammi on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Tinze ilmestyy toukokuussa 2024.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:

Tinze-kirjan kirjoittaa Ina Mikkola. Kuva: Sabrina Bqain