Golfaajien suosikkikohde Turkki täyttää kaiken tasoisten pelaajien odotukset

Turkki on yksi niistä harvoista kohteista, joista löytyy jokaiselle jotakin – upea luonto, kauniit rannat, rikas historia ja monipuolinen valikoima paikallisia ruokia ja aktiviteetteja. Miellyttävän ilmaston lisäksi Turkki on maailmanlaajuisesti tunnettujen golfkenttäarkkitehtien suunnittelemien viheriöiden ansiosta yksi maailman suosituimmista golfmatkojen kohteista. Erityisesti Antalyan Belekissä on paljon arvostettuja hotelleja ja lomakohteita, jotka ovat tehneet Antalyasta golfin suosikkikohteen.

Antalya golf

Golfia Turkissa aina 1800-luvulta asti

Golfin historia Turkissa ulottuu kauas. Vuonna 1895 perustettu Istanbul Golf Club nosti lajin suosioon monissa Turkin kaupungeissa, kuten Antalyassa, Muglassa, Izmirissä, Ankarassa, Samsunissa ja Aydinissa. Miellyttävän ilmaston ansiosta Antalyan Belek on noussut Turkin suosituimmaksi golfkohteeksi huippuluokan hotelli- ja golfpalveluidensa ansiosta. Nykyään Belekin golfhotellit ovat Antalyan tärkeitä urheilumatkailukohteita, joissa kohtaavat amatööri- ja ammattilaispelaajat. Kansainvälinen golfmatkanjärjestäjien liitto (IAGTO) myönsi Belekille Vuoden paras golfkohde Euroopassa -palkinnon vuonna 2008. Lisäksi Belek tarjoaa urheilijoille mahdollisuuden pelata golfia ympäri vuoden, sillä aurinko paistaa noin 300 päivää vuodessa ja keskilämpötila harvoin laskee alle 21 asteen.

Belek on Turkin suosituin golfkohde

Belekin 17 kenttää tarjoavat kaiken tasoisille golfareille vaihtoehtoja klassisista, hiekkapohjaisista heathland-golfkentistä kansainväliset standardit täyttäviin kenttiin. Osa kentistä tarjoaa myös tunnelmallista yögolfia. Belekissä vierailee vuosittain tuhansia innokkaita golfareita Euroopasta, Aasiasta ja Yhdysvalloista. Belek on noin 35 minuutin ajomatkan päässä lentokentältä, ja kentät sijaitsevat noin viiden minuutin päässä toisistaan.

Belek on saanut tunnustuksia myös järjestämistä golfturnauksistaan. Vierailijat Turkista ja ympäri maailmaa kokoontuvat Belekiin pelaamaan golfia ja katsomaan kansallisia ja kansainvälisiä turnauksia, joihin osallistuvat kuuluisat golfaajat, kuten Tiger Woods, Charl Schwartzel, Hunter Mahan ja Justin Rose, Lee Westwood, Matt Kuchar, Rory McIlroy ja Webb Simpson. Suositut golflehdet Golf Magazine ja The Golfer's Journal valitsivat Belekin Parhaaksi golfkohteeksi vuonna 2012. Belekissä järjestettävistä turnauksista merkittävimmät ovat Turkish Airlines World Golf Cup, maailman tärkein amatöörigolfturnaus; Turkish Airlines Challenge, joka kokoaa yhteen Euroopan lahjakkaimmat nuoret golfaajat, sekä Turkish Airlines Open Golf Tournaments, yksi kahdeksasta PGA European Tour -sarjan turnauksesta.

Antalya golf

Antalyassa voi golfin lisäksi nauttia myös muita lomaelämyksiä

Golfin lisäksi Belek tarjoaa vierailijoilleen myös muita lomaelämyksiä. Se on poikkeuksellinen matkakohde sen upean luonnon, rikkaan kulttuuriperinnön, maineikkaan turkkilaisen vieraanvaraisuuden sekä perinteisen ruokakulttuurinsa ansiosta. Myös Antalyassa on noin 300 aurinkoista päivää vuodessa, joten kesä on lähes loputon. Turkissa nautitaan pitkään aurinkoisesta kesästä, ylellisistä majoituspalveluista, upeasta luonnosta ja omaleimaisesta turkkilaisesta keittiöstä, kun pohjoisella pallonpuoliskolla sanotaan syyskuun alussa hyvästit kesäkuukausille.

Lisätietoja:
Arzu Emel Polat
Lähetystöneuvos, Turkin tasavallan suurlähetystö
emel.polat@go-turkiye.fi

Lilli Lehkosuo
puh. 040 762 1999
lilli.lehkosuo@manifesto.fi

Olemme kokenut ja sitoutunut viestintätoimisto, joka kuuntelee asiakasta ja saa tuloksia aikaiseksi.

2023 oli ennätyksellinen vuosi Turkin matkailussa8.2.2024 09:54:38 EET | Tiedote

Turkki on yksi maailman suosituimmista matkailukohteista, ja sen suosio jatkoi vahvaa kasvua vuonna 2023. Vuoden aikana maahan saapui 56,7 miljoonaa kansainvälistä vierailijaa, mikä tarkoittaa 10 prosentin kasvua edellisvuoteen verrattuna. Turkin kulttuuri- ja matkailuministeriö ilmoitti matkailutulojen nousseen edellisvuodesta 17 prosenttia noin 50 miljardiin euroon ja yöpyvien matkailijoiden keskimääräiset yöpymiskulut nousivat noin 90 euroon yöltä. Molemmat luvut ovat uusia ennätyksiä.

Johtava robottikuljetusyritys Starship Technologies sai 90 miljoonan kasvurahoituksen Pluralilta ja Iconicalilta6.2.2024 15:02:40 EET | Tiedote

Starship Technologies on maailman johtava autonominen jakelupalvelu, jonka robotit toimittavat tavaroita kuudella markkina-alueella, muun muassa Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa ja Suomessa. Starshipin robotit ovat itseohjautuvia, ja ne ovat toimittaneet yli kuusi miljoonaa toimitusta noutoruokatilauksista ruokatarvikkeisiin, korvaten automatkoja ja vähentäen hiilidioksidipäästöjä laajamittaisesti. Muun muassa Bolt, Co-Op, Aramark, Sodexo, Chartwells, S-ryhmä ja Grubhub saavuttavat Starshipin robottien avulla asiakkaansa. Uusi rahoitus käytetään toiminnan laajentamiseen, teknologiainvestointeihin ja miljoonien ihmisten tavoittamiseen.

Tutkimus: Joka toinen suomalainen huolissaan Lähi-idän kriisin vaikutuksista heidän talouteensa8.1.2024 09:57:37 EET | Tiedote

Lähes puolet suomalaisista (46 %) on huolissaan Lähi-idän kriisin vaikutuksista heidän henkilökohtaiseen talouteensa. Naiset näkevät uhkan miehiä voimakkaammin. Naisista 49 prosenttia ja miehistä 42 prosenttia kertoo pelkäävänsä Lähi-idän kriisin heikentävän heidän talouttaan, selviää pohjoismaisen Bluestep Bankin IroRearchillä teettämästä tutkimuksesta.

Suomalaisten suosikkikohde Turkki esittelee monipuolisuuttaan Matkamessuilla3.1.2024 09:59:57 EET | Tiedote

Suomalaiset ovat matkustaneet Turkin eri kohteisiin vuosikymmenien ajan, viime vuonna lähes 120 000 suomalaista vieraili Turkissa. Turkki tarjoaa monipuolisesti erilaisia matkailumahdollisuuksia aina suurkaupungeista upeisiin rantalomakohteisiin. Maan rikas kulttuuri, historia sekä kaunis luonto ja miellyttävä ilmasto houkuttelevat suomalaisia vierailemaan Turkissa aina uudelleen ja uudelleen. Turkki esittelee suosittuja kohteitaan ja tuo inspiraatiota lomamatkoille Matkamessuilla 19.–21.1.2024.