MEDIAKUTSU: Varsinais-Suomen elinkeinoelämän tulevaisuuskuvat vuoteen 2030

Aika: 21.11.2023 kello 9–10
Paikka: Sokos Hotel Seurahuone, 2. krs. Coco-tila (Humalistonkatu 2, Turku)
Aamiaistilaisuus medialle

Ilmoittauduthan mukaan

Tervetuloa kuulemaan Varsinais-Suomen elinkeinoelämän tulevaisuuskuvatyön valmistumisesta tiistaina 21.11 kello 9.

Turun kauppakamari on työstänyt Varsinais-Suomen elinkeinoelämän tulevaisuuskuvia eli visiota tämän vuoden. Jere Satamo

Turun kauppakamarin jäsenistö ja sidosryhmät ovat tämän vuoden aikana osallistuneet tulevaisuutta ennakoivaan työhön. Työpajojen pohjalta on syntynyt kärkiteemoja, joiden katsotaan vaikuttavan seudun menestykseen tulevina vuosina. Kerromme tilaisuudessa juuri valmistuneen tulevaisuuskuvatyön tuloksista ja sen jatkosta. Visiotyön tuotti Turun kauppakamarille Great Minds Oy.

Varsinais-Suomen kilpailukyky ja menestys vaativat vahvaa tulevaisuusajattelua
toimitusjohtaja Kaisa Leiwo, Turun kauppakamari

Tilaisuudessa ovat mukana kertomassa tulevaisuuskuvatyöhön osallistuneet: viestintäpäällikkö Anna Hakala, Meyer Turku; myyntipäällikkö Juha Ahokas, Vakka-Suomen Voima ja Turun yliopiston oikeustieteen opiskelija Siiri Parantainen.

Ilmoittauduthan mukaan

Turun kauppakamari vaikuttaa Varsinais-Suomen alueella. Turun kauppakamarilla on kauppakamariosastot myös Loimaalla, Salossa ja Uudessakaupungissa. Yritysjäseniä on tällä hetkellä yli 1900.

Turun kauppakamari on Varsinais-Suomen alueella elinkeinoelämän edunvalvojana, kouluttajana ja asiantuntijana toimiva organisaatio. Kauppakamari on linkki yritysten ja julkisten päättäjien välillä, ja sen toiminta perustuu kauppakamarilakiin ja vapaaehtoiseen jäsenyyteen. Turun kauppakamari on perustettu vuonna 1917, ja se on yksi Pohjoismaiden suurimmista kauppakamareista.

Jo kolmannes varsinaissuomalaisista yrityksistä on varautunut kestävyys- ja vastuullisuusraportointiin3.5.2024 00:01:00 EEST | Tiedote

EU:n vastuullisuussääntelyyn varautuminen on verrattain hyvällä mallilla Varsinais-Suomen alueen yrityksissä. Turun kauppakamari kysyi jäsenyrityksiltään, onko yrityksessä tehty konkreettisia toimia EU:n kestävyys- ja vastuullisuusraportoinnin suhteen. Kyselyyn vastanneista 143 varsinaissuomalaisista yritysjohtajasta kolmannes kertoi tehneensä toimia (33 %).