Kauppakeskus Myllyn Joulumatkanavaus – uudistettu Myllyntori, karvainen kulkue ja kotimaiset pop up -helmet

Myllyn joulun avausta vietetään sunnuntaina 3. joulukuuta. Koirien joulukulkue tekee paluun entistä komeampana, ja uudistetun Myllyntorin lavalla esiintyvät Pipsa ja Jyri Possu sekä Mikko Harju Duo. Joulusesongin aikana Myllyn valikoima täydentyy kotimaisten laatutuotteiden pop up -myymälöillä. Toimitusjohtaja ennakoi vilkasta joulumyyntiä jatkona historiallisen hyvin sujuneille synttäriviikoille.

Kauppakeskuksen käytävällä istuu labradoodle jouluisessa asussa, takana näkyy lapsi auto-ostoskärryssä.
Suosittu koirakulkue järjestettiin viime vuonna ensimmäistä kertaa. Tänä vuonna ilmoittautuneita tuli parissa päivässä yli 200. Kauppakeskus Mylly

Juuri uudistunut Myllyntori valjastetaan joulusesongin aikana tapahtumakäyttöön.

– Olemme lupailleet, että Myllyntori muuttuu moderniksi ja monikäyttöiseksi tapahtuma-areenaksi, ja nyt lupaus lunastetaan. Joulumatkanavauksessa torin valtaa lava, jolla esiintyvät lasten suosikit Pipsa ja Jyri Possu. Vähän vanhempia asiakkaita ilahduttaa Mikko Harju Duo. Luvassa on tietysti myös viime vuonna debytoinut Ihme Koirakulkue, joka kulkee läpi Myllyn, kertoo markkinointipäällikkö Mira Salo.

Viime vuonna ensimmäistä kertaa järjestetyn koirakulkueen suosio yllätti, joten nyt siihen panostetaan enemmän. Kulkue lähtee Finnkinon päädystä klo 14.00 ja kulkee läpi uudistetun Myllyntorin. Koiria omistajineen ilmoittautui mukaan jo ensimmäisen parin päivän aikana yli 200.

– Tänä vuonna Myllyssä matkustetaan Jouluun, kaikille yhteiseen matkakohteeseen, johon saavumme samaan aikaan eli 24. joulukuuta. Joulua ei siis kannata stressata ja suorittaa, koska se tulee joka tapauksessa. Haluamme Myllyssä tarjota kävijöille ihmeellisiä pysäkkejä matkalla jouluun.

Joulumyyjäiset, pukin pysäkki ja joulumatkapuhelin

Avajaispäivän jälkeen Myllyntorille tulee joulumyyjäiskojuja, joita löytyy käytäviltä ympäri Myllyä. Myyjäisistä löytyy herkkuja, kuten Take the Caken Pienen Suklaapuodin herkulliset konvehdit, ja muitakin ihania lahjaideoita kuten Kalevantulen upeat kynttilät.

Joulumyyjäisten lisäksi Myllyn valikoima kasvaa suosituilla pop up -myymälöillä: muun muassa lasiesineitä ja muita tuotteita myyvät kustavilainen Paratiisipaja ja Muurlan lasi, pehmeiden pakettien spesialistit Papu ja Marja Kurki sekä Happy Socks ja herkkukauppa Jordkällaren Paraisilta.

– Myllyn joulun suosio pop up -myyjien keskuudessa kasvaa vuosi vuodelta. Tänä vuonna on jälleen tupa täynnä, ja hyvien tarjokkaiden runsauden takia meillä oli jopa valinnanvaikeuksia, kertoo konseptipäällikkö Meri Hakulinen.

Joulupukkia voi tavata avajaispäivän jälkeenkin jouluisella pysäkillä, ja Ihme Juna kuljettaa lapsia ympäri kauppakeskusta. Joulumatkapuhelimeen voi soittaa omasta puhelimesta tai kauppakeskuksen käytävän vanhanaikaisesta puhelinkopista, ja kuulla vinkkejä ja neuvoja jouluun.

Positiivinen vire jatkunut koko vuoden

Vauhdikkaasti sujuneen kesän ja syksyn jälkeen toimitusjohtaja Mari Hantula ennakoi joulumyynnistäkin vilkasta.

– Lokakuussa meillä oli kaikkien aikojen parhaat synttäriviikot, kun juhlimme 22-vuotista taivaltamme. Kävijöitä riitti ennätysmäärin kahden viikon ajan, ja positiivinen vire on jatkunut senkin jälkeen. Uskomme, että Kauppakeskus Mylly tulee taas olemaan erittäin suosittu kohde myös joulun aikaan, kertoo Mari Hantula.

Myllyn kävijämäärä on kasvanut vuoden alusta 8 prosenttia ja myynti 6 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Uusia liikkeitä ja vuokralaisia on tulossa Myllyyn myös ensi vuonna. Yksi niistä on kosmetiikkaliike Rituals, jonka myymälä avautuu keväällä.

Kauppakeskus Myllyn joulu:

• Joulumatkanavaus su 3.12.
    • Ihme Koirakulkue klo 14
    • Pipsa ja Jyri Possu lavaesitys kello 12 ja 16, meet & greet kello 13 ja 15 Myllyntorilla
    • Mikko Harju Duo klo 19
  • Joulupukki tavattavissa jouluisella pysäkillä
    • su 3.12. klo 12–18
    • pe-su 8.–10.12. klo 12–18
    • pe-su 15.–17.12. klo 12–18
    • ma-pe 18.–22.12. klo 15–19
    • la 23.12. klo 12–18
  • Koko joulukauden ohjelma: https://www.kauppakeskusmylly.fi/joulu/tapahtumat

Kuvat

Lataa
Kaksi jouluisiin liiveihin puettua chihuahuaa istuu lastenvaunussa.
Lataa
Dalmatialainen istuu kauppakeskuksen käytävällä yllään jouluinen viitta ja kaulapanta.
Lataa
Kultainen noutaja istuu kauppakeskuksen käytävällä punainen joulukauluri kaulassaan.
Lataa
Lapsi pudottaa kirjettä jouluiseen postilaatikkoon.
Joulupukin kirjeen voi pudottaa ihmeelliseen postilaatikkoon, joka vastaa äänin ja valoin.

Tietoja julkaisijasta

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.

www.kauppakeskusmylly.fi

Muut kielet