Lidl tuo markkinoille yhden hengen jouluaterian

Lidl tuo myyntiin valmiin yhden hengen jouluaterian, joka sisältää perinteisen jouluillallisen elementit. Tuote vastaa toiveisiin saada jouluateria nopeasti ja helposti sekä trendiin syödä jouluruokaa vain yhden aterian verran. Yhden hengen jouluateria on valmistettu Suomessa.

Lidlin Jouluaitta-merkin yhden hengen jouluateria

Jouluruokaa on tapana valmistaa runsaasti ja sitä syödään monta päivää. Toisaalta yksinasujia on Suomessa 1,3 miljoonaa, ja myös joulua vietetään enenevissä määrin yksin tai pienemmällä porukalla. Suomalaiset toivovat joulupöytään perinteisiä jouluruokia, mutta kinkkua ja laatikoita ei välttämättä haluta syödä monena päivänä peräkkäin. Moni ei myöskään joulun kiireissä ehdi tai jaksa valmistaa kaikkia jouluillallisen elementtejä kinkkuineen ja laatikoineen.

Kuluttajat arvostavat ruokatuotteissa nopeutta ja helppoutta niin arjessa kuin juhlassa. Lidlin teettämän tutkimuksen* mukaan 16 prosenttia suomalaisista aikoo tänä jouluna valmistaa vähemmän itse tehtyjä ruokia kuin aiemmin. Myös helpot jouluruokareseptit kiinnostavat.

– Tämä on loistava ratkaisu niille, jotka haluavat nauttia perinteisen jouluaterian helpommin tai pienemmässä mittakaavassa. Jouluaterian raaka-aineet on valittu huolella, jotta annoksessa on mukana juhlan tuntua, kertoo Lidlin ostopäällikkö Hannes Herbst.

Yhden hengen jouluateriassa on kaikki perinteisen jouluaterian elementit: perunaa, kinkkua, porkkana- ja lanttulaatikkoa, herneitä sekä sinappikastiketta. Pääraaka-aineet kinkku ja peruna ovat kotimaisia.

Yhden hengen jouluateria on kehitetty ja valmistettu Suomessa. Tuote on laktoositon ja gluteeniton. Pakkaus painaa 350 grammaa ja sen hinta on 4,99 euroa. Ateria myydään Jouluaitta-tuotemerkin alla. Jouluaitta on Lidlin tuotemerkki Suomessa valmistetuille jouluruuille.

– Koko jouluateriaa ei tyypillisesti ole ollut saatavilla lämmitystä vaille valmiina. Yhden hengen jouluateria on myös hävikin näkökulmasta hyvä ratkaisu, kun kinkkua ja laatikoita ei jää yli, Herbst sanoo.

Yhden hengen jouluateriaa tulee myyntiin kahdessa erässä: itsenäisyyspäivän juhlintaan 4.12. sekä jouluviikolla 21.12. Yhden hengen jouluateriaa on saatavilla Lidleistä ympäri maan.

*Tulokset perustuvat Lidlin teettämään kyselyyn, johon vastasi yli tuhat suomalaistakuluttajaa. Vastaukset on kerätty marraskuussa 2023. Aineisto on suomalaista aikuisväestöä edustava otos.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi

Tutkimus paljastaa suomalaisten näkemykset ruoan hinnasta – näistä säästetään22.4.2024 08:15:00 EEST | Tiedote

Lidlin teettämästä tutkimuksesta selviää, että suomalaiset kokevat erityisesti elintarvikkeiden hintojen nousseen viimeisen puolen vuoden aikana, vaikka faktat puhuvat toista. Suurin osa kyselyyn vastanneista on muuttanut ostotottumuksiaan tehdäkseen säästöä ruokaostoksilla. Joulukuusta lähtien Lidl on laskenut lähes tuhannen tuotteen hintaa ja ostoskassin saa Lidlistä halvemmalla kuin puoli vuotta sitten.