Solita ja Future Mind yhdistyvät –   Solita laajentaa Puolaan

Suomalainen teknologia-, data- ja designyhtiö Solita on ostanut puolalaisen Future Mindi -yhtiön osakekannan. Future Mind on Puolan johtavia digitaalisen transformaation konsointiyhtiöitä. Investointi on Solitalle ensimmäinen askel Puolan markkinoille. Yhdessä yritykset muodostavat yli 2 000 digitaalisen transformaation ammattilaisen yhtiön Euroopassa.

Future Mind on palkittu puolalainen teknologiayhtiö, joka on erikoistunut mobiiliratkaisuihin ja sähköiseen kaupankäyntiin (e-commerce). Yrityksellä on asiakkaita useilla toimialoilla, kuten vähittäiskauppa, fintech, teleala ja terveydenhuolto. Future Mind palkittu useaan kertaan työstään johtaville tuotemerkeille, kuten Żabka Group, Jeronimo Martins ja Super-Pharm.

Vuonna 2008 perustettu Future Mind työllistää yli 200 digitaalisen transformaation ammattilaista Puolassa. Yhtiön toimistot sijaitsevat Varsovassa, Lodzissa, Poznańissa ja Tychyssä. Yrityksen perustajat Tomasz Woźniak, Tomasz Koperski ja Paweł Josiek sekä muu henkilökunta jatkavat työtään Solitan palveluksessa. Future Mindin omistajista tulee myös Solitan omistajia. Solitan omistavat kansainvälinen kasvusijoitusyhtiö Apax Digital Fund LLP ja lähes 700 henkilöstöomistajaa.

Solita kasvaa yli 2000 digiammattilaisen yhtiöksi Euroopassa

Yritysoston myötä Solita työllistää Euroopassa yli 2000 teknologiaosaajaa, keskittyen erityisesti strategiseen konsultointiin, palvelumuotoiluun, ohjelmistokehitykseen, data-, tekoäly- ja analytiikkaratkaisuihin, sekä pilvi- ja integraatiopalveluihin. Samalla yhtiö laajentaa toimintaansa Puolaan ensimmäistä kertaa.

”Toivotamme suurella innolla ja lämmöllä Future Mindin tervetulleeksi Solitan kansainväliseen yhteisöön ja rakentamaan Euroopan johtavaa digitaalisen, dataohjautuvan liiketoiminnan menestystarinaa. Future Mind on kasvanut vaikuttavin luvuin ja palvelee muun muassa monia Euroopan johtavia vähittäiskaupan toimijoita. Heidän kansainvälinen mobiili- ja verkkokauppaosaamisensa vahvistaa myös Solitan tarjoomaa vähittäiskaupan alalla”, kertoo Solitan toimitusjohtaja Ossi Lindroos.

”Sekä Future Mind että Solita ovat panostaneet valtavasti poikkeuksellisen, inhimillisen yrityskulttuurin luomiseen, ja molemmat yhtiöt luovat asiakkailleen vaikuttavia, tulevaisuutta määritteleviä ratkaisuja erimerkiksi vähittäiskaupan, valmistavan teollisuuden ja terveydenhuollon alalla sekä julkisella sektorilla. Yhdistymisemme myötä palveluvalikoimamme on entistä vahvempi ja voimme auttaa asiakkaitamme rakentamaan poikkeuksellisen hyviä palveluita ja entistä parempaa liiketoimintaa”, kommentoi Future Mindin toimitusjohtaja Tomasz Woźniak.

Tänä vuonna 15 vuotta toiminut Future Mind on saanut useita palkintoja vähittäiskaupan alalle, sekä apteekki-, satama- ja telekommunikaatioalalle toteuttamistaan ratkaisuista.

Inhimillisemmän työelämän rakentajat

Solitan asiakkaisiin kuuluvat mm. Colruyt Group, Fortum, Kone, NATO, S-ryhmä ja Skanska. Kansainvälinen Women in Tech -järjestö valitsi tänä syksynä Solitan kymmenen yhtiön joukkoon parhaana työpaikkana naisille. Yhtiö palkittiin vastikään myös inhimillisen työpaikan rakentajana Suomessa.

Molemmilla yhtiöillä on kumppaneinaan johtavia teknologiayhtiöitä, kuten Microsoft, Google, AWS, Semarchy, Snowflake, Mulesoft ja Tableau.

Lue lisää asiakkaidemme kansainvälisistä menestystarinoista:
S-ryhmä: Palkittu analytiikkapalvelu kuluttajille:Letting consumers take charge of their own purchasing power
Nopeampia ja parempia datapalveluja Colruyt Groupille:Helping data travel faster between suppliers and retailers
Tanskan ympäristönsuojeluvirasto ja parempia jätevesipalveluita:Developing the Danish waste data system
Asiakaspolkujen kehitystyötä LPP:lle ja Reserved-muotibrändille:Product development roadmap, UX research, and customer journey mapping for Reserved appKosmetiikkaketju Hebe: Design system and mobile app for Hebe

LISÄTIETOJA
Solita, toimitusjohtaja Ossi Lindroos, ossi.lindroos@solita.fi, +358 40 750 7637
Future Mind, toimitusjohtaja Tomasz Woźniak, t.wozniak@futuremind.com, +48 609 626 955 Solita, EVP, International Expansion, Peter Barkman, peter.barkman@solita.fi,  +358 50 310 0667

Solita on suomalainen teknologia-, data- ja designyritys. Valjastamme ihmisymmärryksen ja älykkäät teknologiaratkaisut palvelemaan parempaa elämää. Olemme muutosvoima, joka luo uusia toimintatapoja, palveluja ja teknologiaratkaisuja uudistaen yrityksiä ja yhteiskuntaa. Solita työllistää jo yli 2000 strategisen konsultoinnin, palvelumuotoilun, ohjelmistokehityksen, AI- ja analytiikkaratkaisujen sekä pilvipalvelujen asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Saksassa, Puolassa ja Belgiassa.
www.solita.fi

Future Mind on useaan kertaan palkittu puolalainen teknologia-alan konsultointiyhtiö. 15 vuotta sitten perustetun Future Mindin tiimi koostuu digitaalisen transformaation asiantuntijoista: yhtiön palvelutarjoomaan kuuluvat muun muassa konsultointi, analytiikka, ohjelmistokehitys, ja käyttöliittymäsuunnittelu. Future Mindilla on erityisen vahvaa osaamista mobiilipalveluiden ja verkkokaupan saralla.
www.futuremind.com

Solita Retail tuo kaupan alan kansainvälisiä oppeja Suomeen16.4.2024 09:04:33 EEST | Tiedote