Kauppakeskus Myllyn mainoslakana muuntuu kestokasseiksi paikallisin voimin

Kauppakeskus Myllyn ja turkulaisen Cuidun yhteistyönä ison asunnon kokoinen mainosbanderolli muuntui kestokasseiksi. Myllyn tavoitteiden mukaisesti tässä toteutuu kaksi hyvää asiaa: paikallisten toimijoiden tukeminen ja ylijäämämateriaalin kierrättäminen.

Nainen esittelee kahta kestokassia, taustalla näkyy kauppakeskuksen liukuportaita ja jouluvaloja.

Kauppakeskus Mylly kierrättää suuren mainoslakanan eli banderollin kestokasseiksi.

– Viimekesäisen Tyyliin Mylly -muotikampanjan aikana Turun linja-autoasemalla oli suuri, 120 neliömetrin kokoinen mainosbanderolli. Koska banderollia ei voi enää uudelleen käyttää mainostarkoituksessa, päätimme hyödyntää sen materiaalin muokkaamalla kankaasta 200 kestokassia, kertoo Kauppakeskus Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen.

Poikkeuksellisen Tyyliin Mylly -muotikampanjan, jossa ei esitelty yhtään vaatetta, suunnitteli Myllylle turkulainen mainostoimisto Grundlage. Mainoksessa esiintyi turkulainen malli Fidéline Habimana, ja tuotannosta vastasi Raisiossa sijaitseva luova tuotantoyhtiö simelius simelius.

Banderollin uusi elämä

Kestokassien suunnittelusta ja tuotannosta ovat vastanneet turkulaisen Cuitu-brändin nuoret suunnittelijat. Cuitu on kestäviä asusteita suunnitteleva yritys, joka on perustettu vuonna 2019. Yritys tuottaa urbaaneja, unisex-tyylisiä asusteita paikallisten yritysten tuotannon ylijäämämateriaaleista.

– Tällainen yritysyhteistyö tarjoaa hienoja mahdollisuuksia luoda uusia käyttötarkoituksia ylijäämämateriaaleille. On myös meille hauskaa luoda suosituista designeista uusia variaatioita pienellä tuotekehittelyllä, kun saamme käsittelyymme uusia materiaaleja. Näiden yhteistöiden kautta syntyy kiinnostavia tuotetarinoita ja tulemme myös brändinä tutuiksi uusille tahoille, kertoo Cuidun toimitusjohtaja Evi Oivanen

Paikallisten yritysten ylijäämämateriaalin hyödyntämisen lisäksi Myllyn kestokassit myös valmistetaan Suomessa. Ompelusta vastaa Turun satamassa sijaitseva pientuotanto, joka toimii osana Fabriikki 8 -osuuskuntaa.

Kasseihin käytettävä mainoslakana on tehty erittäin kestävästä materiaalista, joka sopii kovaan käyttöön. Kasseissa hyödynnetään lisäksi paikallisten yritysten tuotannon ylijäämämateriaalia: kantokahvat valmistetaan taakkahihnoista ja kasseihin tuleva merkki on sukelluspukuihin käytettävää materiaalia.

Kassit liikelahjoina ja arpajaispalkintoina

Kestokasseja aiotaan Myllyssä antaa liikelahjoina sekä arpajaispalkintoina.

– Uniikin Myllyn kestokassin voi voittaa itselleen 16.–21.12. välisenä aikana, jolloin arvomme yhteensä 10 kassia Myllyn Facebook- ja Instagram-kanavilla kaikkien arvontaan osallistuneiden kesken, Meri Hakulinen lupaa.

Lisätietoja:
Cuitu wearecuitu.com

Hymyilevä nainen esittelee kahta kestokassia, taustalla näkyy kauppakeskuksen liukuportaita ja jouluvaloja.
Myllyn konseptipäällikkö Meri Hakulinen kertoo, että uniikin kestokassin voi voittaa itselleen arvonnassa jo ennen joulua. Kuva: Elisa Honkasalo.
Nainen esittelee kahta kestokassia ja jää samalla niiden taa piiloon, taustalla näkyy kauppakeskuksen liukuportaita ja jouluvaloja.
Myllyn uniikin kestokassin voi voittaa itselleen arvonnassa jo ennen joulua. Kuva: Elisa Honkasalo.
Nainen seisoo ison mainoslakanan, jossa on hänen oma kuvansa, edessä.
Kestokasseiksi muuntuvassa mainoslakanassa esiintyi turkulainen malli Fidéline Habimana. Kuva: Fidéline Habimanan Instagram-tili @fideliciouz.

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.