Marketing Finland ryMarketing Finland ry

Effie 2023 -finaaliin 25 markkinointityötä

Jaa

Effie Awards Finland 2023 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 25 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

Mielestäni taso on noussut viime vuodesta. Shortilla on laaja kattaus vahvaa markkinointistrategian osaamista eri toimialoilta. Mukana on useampikin maailmanluokan työ, jossa on kirkas tavoite, selkeä strategia, laadukas luova toteutus ja hyvät tulokset. Jokaisen markkinoijan kannattaa tutustua Effie-töihin ja ammentaa oppia Suomen parhailta, kommentoi tämän vuoden päätuomari ja hasan & partnersin toimitusjohtaja Riku Vassinen.

Effie Awards -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella tuomaristo antaa pisteet myös luoville elementeille.

Päätuomari Riku Vassisen lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Tämän vuoden voittajat palkitaan 15.2.2024 järjestettävässä Effie Finland -gaalassa, Pikku- Finlandiassa. Gaalan lipunmyynti on nyt avoinna Marketing Finlandin verkkokaupassa. Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver ja Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon. 

 

Vuoden 2023 Effie Awards Finland -shortlistalle nousseet työt ovat:

 

ERIKOISSARJA

Ajankohtainen markkinointiteko

Counterstrike of the Free Press

Helsingin Sanomat & Miltton, Flc 

Täällä pelkään minä

Musti ja Mirri & Erma&Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy, Clear Channel Suomi Oy, JCDecaux Finland Oy

Brändätyt sisällöt

Iconic Niksi-Pirkka was reborn on TikTok

K-ryhmä & hasan & partners, Miltton

 

Brändikokemus

Counterstrike of the Free Press

Helsingin Sanomat & Miltton, Flc 

 

McDrip – muodin takia töihin

McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, VAIN Fashion Group Oy, OMD (Finland)

 

Daavid vs Goljat

WTF-World´s Toughest Fix. How Adhesive Brand Became a Pop Culture Phenomenon?

Rakennuskemia Oy & hasan & partners, Warner Music Finland, Onefx

Non-Profit

Itämeri kesäkuntoon

Baltic Sea Action Group & TBWA Helsinki, Maker3D, Zetapuu

Maailman arvokkain pelipaita

Suomen Paralympiakomitea & The&Partnership Finland, Pohjoisranta-BCW, KoskiSyväri, Tremedia

UNICEFin joulukampanja rakensi lasten tulevaisuutta ennätyssummalla

Suomen Unicef & Oy SEK Ab, Director's Guild, Mediabrands, OMD (Finland)

 

Pienet ja alueelliset budjetit

Avaimet rauhaan

CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation & TBWA Helsinki, Def Agency

Sosiaalinen media

McDrip – muodin takia töihin

McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, VAIN Fashion Group Oy, OMD (Finland)

Strateginen markkinointi

Mehiläisillä on elämä tehtävänä

Mehiläinen Oy & Bob the Robot Oy, OMD (Finland)

Näin myydään autoja enemmän kuin kukaan muu

Saka Finland & Avidly Oy, Grillifilms, Nöjd, Miracle Sound Oy, HotSpot

Yhtenäinen brändi, parempi mieli

Atria Suomi Oy & TBWA Helsinki, Wavemaker

Oomi Energia 

Oomi Oy & Bob the Robot Oy, Omnicom, Pinata, Vild Factory, OIKIO Digital Performance Agency

 

Vaikuttajamarkkinointi

Kaistalla – Drive Thru Talk Show

McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, OMD (Finland), Cocoa Media Productions 

Yrityskuva

Counterstrike of the Free Press

Helsingin Sanomat & Miltton, Flc 

Telia Turvaverkko

Telia Finland & TBWA Helsinki, Group M (Finland)

Tilipäivä

S-RYHMÄ & Bob the Robot Oy & OMD (Finland), Pictures Helsinki, Mjölk

KAUPPA & KULUTTAJA

Brändiratkaisu

WTF-World´s Toughest Fix. How Adhesive Brand Became a Pop Culture Phenomenon?

Rakennuskemia Oy & hasan & partners, Warner Music Finland, Onefx

Oddlygood – From plant-based to taste-based

Oddlygood Global Oy & TBWA Helsinki, Dagmar, TBWA Screen

 

Data-Driven

K-Plussa - Kuinka iso oppi olemaan pieni?

Kesko Oyj & Dagmar & Turhala Oy

Mediainnovaatio

HIFK – miten saimme koko Suomen näkemään punaista

Helsingin IFK & hasan & partners, Inkfish studios

 

Uusi tuote tai palvelu

Kirjaimellisen tehokas lanseeraus

Cloetta Suomi & TBWA Helsinki, TBWA Screen, Agent Pekka, Toinen PHD 

Lago di Pudas

Apetit & Make it Simple, Grillifilms, Dagmar

MEDIA

Mediaidea 

McDrip - muodin takia töihin

McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, VAIN Fashion Group Oy, OMD (Finland)

 

Mediainnovaatio - nousevat & nykyiset mediakanavat

Avaimet rauhaan

CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation & TBWA Helsinki, Def Agency

Täällä pelkään minä

Musti ja Mirri & Erma&Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy, Clear Channel Suomi Oy, JCDecaux Finland Oy

POSITIIVINEN MUUTOS

Sosiaalinen vastuu – Brändit

Counterstrike of the Free Press

Helsingin Sanomat & Miltton, Flc 

Täällä pelkään minä

Musti ja Mirri & Erma&Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy, Clear Channel Suomi Oy, JCDecaux Finland Oy

 

Sosiaalinen vastuu - Non-Profit

Maailman arvokkain pelipaita

Suomen Paralympiakomitea & The&Partnership Finland, Pohjoisranta-BCW, KoskiSyväri, Tremedia

TUOTTEET & PALVELUT

Autoilu & Moottoriala

Elämäsi parhaita valintoja

Saka Finland & Avidly Oy, Grillifilms, Nöjd, HotSpot

Elintarvikkeet

Lago di Pudas

Apetit & Make it Simple, Grillifilms, Dagmar
 

Snellman Group - Kaikkien aikojen lihapullalanseeraus – tuplana

Snellman Group & Folk Finland Oy, Dagmar, Genero - The Growth Marketing Co., United Writers Oy, DNM13 Revolution Oy

Terveysala

S-apteekki – Iso kirjain kohti lakiuudistusta.

S-RYHMÄ & United Imaginations, Omnicom Media Group (Finland)

Vähittäiskauppa

Cittari hoitaa

Kesko Oyj & TBWA Helsinki, Lucy Loves Stories, Dagmar

 

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Effie Awards -kilpailusta

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.

Effie-kilpailua järjestetään yli 50 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Marketing Finland. Tänäkin vuonna kilpailun pääyhteistyökumppanina on Sanoma Media Finland.

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.

Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.

Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.

Finnish Comms Awards voittajat 202316.11.2023 22:28:45 EET | Tiedote

Viestintätoimisto Drumin Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle toteuttama työ HYVANTEKIJÄT valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin TBWA\Helsinki Oy:n Martti Ahtisaari Peace Foundationille toteuttama työ CMI – Avaimet rauhaan. Vuoden viestintätoimistona palkittiin SEK. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Laura Vuorio-Kuokka, Vuoden pitchaajaksi Paula Sonne, Vuoden nuoreksi kyvyksi Hannele Hautaniemi sekä Vuoden Spokespersoniksi Sallamaari Muhonen. Tänä vuonna Vuoden timantti palkinnon sai Kaija Pohjala, Viestintätoimisto Kaiusta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa Ry:n kanssa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye