Marketing Finland ryMarketing Finland ry

Young Lions Finland 2024 -kilpailun finaaliin 30 työtä

Jaa

Tänä vuonna kilpailuun osallistui 37 tiimiä yhteensä 53 kilpailutyöllä. Näistä shortlistalle nousi yhteensä 30 työtä. Kolme tiimiä sai shortille kaksi kilpailutyötä ja yksi tiimi peräti kolme. 

Young Lions Finland -kilpailussa etsitään 30-vuotiaita tai nuorempia markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden tähtiä edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions Competitions -kilpailuun. 

Kilpailussa toteutettiin markkinoinnin ja viestinnän töitä seitsemässä eri sarjassa MIELI Suomen Mielenterveys ry:n antamien toimeksiantojen perusteella. Nuoret kilpailivat tänä vuonna seitsemässä kategoriassa: Design, Digital, Film, Marketers, Media, PR ja Print. Sarjasta riippuen kilpailutyö piti toteuttaa 24 tai 48 tunnissa.

Tänä vuonna suosituin kategoria oli PR, johon osallistui 14 työtä.

Young Lions Finland -kilpailun tuomaristoissa on yhteensä 47 kokenutta markkinoinnin ja viestinnän alan ammattilaista Suomesta sekä kansainvälisistä organisaatioista. Tuomarit edustavat asiakkaita, toimistoja, tuotantoyhtiöitä ja mediaa. Kilpailun päätuomarina toimii SEK:in luova johtaja Suvi Lähde.

Tuomaristot kiinnittivät aivan erityistä huomiota töiden strategisiin ratkaisuihin, näkemyksellisyyteen, erottuvuuteen ja luovaan ongelmanratkaisuun.  

Young Lions Finland -kilpailu jatkuu toisen kierroksen tuomaroinneilla. Film ja Print -kategorioiden voittajat päätetään suljettuina tuomarointeina viikolla 13. Design, Digital, Marketers, Media ja PR-kategorioiden voittajat löytyvät finaalitiimien presentoitua työnsä tuomaristolle viikolla 12.

Voittajat julkistetaan torstaina 11. huhtikuuta järjestettävässä Young Lions Finland Awards -palkintoseremoniassa. Finalistien parhaat palkitaan pronssi-, hopea- ja kultapalkinnoilla tai kunniamaininnalla. Jokaisen kilpailukategorian kultaa voittanut tiimi lähtee kilpailemaan kansainvälisessä Cannes Young Lions Competitions -kilpailussa sekä osallistumaan Ranskan Cannesissa järjestettävään Cannes Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa 2024.  

Vuoden 2024 Young Lions Finland -kilpailun shortlistalle nousseet työt ovat:                                                

DESIGN 

This is a call for help

Veera Paukku, Loiva & Emma Rinneheimo, Myy Agency

Happy Mind Club

Joel Petzold & Anh Ngo, Great Apes

DIGITAL 

please, pick up

Eetu Häkkilä & Emma Westerman, hasan & partners 

Mood Ring

Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer

Mielingo

Petrina Puranen & Marianna Metsänheimo, NORD DDB Helsinki

Mind Premium®

Rosa Seppälä & Riikka Lahti, Aller Media oy

Access Denied

Lauri Arjas & Erika Danielsson, Kurio

FILM 

New Record

Marianne Mannila & Suvi Österman, Genero

Heroes Are Human Beings As Well

Veikko Heikkilä, Bob the Robot & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki

Unfriendly thoughts

Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer

One swipe can save a life 

Arttu Päivinen & Tuisku Nieminen, MySome Oy

Don't Battle Alone

Elisa Willman & Maria Kirjonen, The Walt Disney Company

MARKETERS 

Embrace the Pain

Santeri Sirén & Toivo Pekonen, Elisa Oyj

Mielibonus 

Vilja Turunen & Nelli Pajuharju, SOK

MEDIA 

Dear other side,

Jon Ketola & Baturay Daltaban, GroupM Finland

Calling Attention 

Elina Lehtinen & Iiris Tolonen, Toinen PHD

one for you, one for me

Dimitri Eskelinen& Ignacio Guerrero, Shook Digital

In line for help

Malin Hertsberg & Emma Juureva, Valve Branding Oy

Unwrap your mental health

Jenny Kettunen & Emma Koukonen, Havas Helsinki

PR 

Youth Mental Health Investment Account

Vivi Sallinen, Nitro Group Oy & Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency

Suicide Room

Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations

Please hold

Tuuli Linna, Vapa Media & Atte Maunula, Bob the Robot / NoA

MENTAL HEALTH PACKAGE – prepared for life from the first cry

Essi-Maria Rouhiainen & Ira Pöllänen, Valve Branding Oy

Call of Life

Carita Karlsson & Pauli Piippo-Pinho, Miltton Oy

Turning Mieli visible

Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer

PRINT            

Heroes Are Human Beings As Well

Veikko Heikkilä, Bob the Robot, & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki

The Missed Call

Tuuli Linna, Vapa Media & Atte Maunula, Bob the Robot / NoA

Inconvenience

Taneli Lahtinen & Mikko Roininen, TBWA\Helsinki

Subtle Signs

Eevi Kolinen & Emilia Nordgren, SEK Part of GREY

The Smiling Girl 

Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations

Yhteyshenkilöt

Young Lions -kilpailusta

Cannes Young Lions -kilpailu haastaa nuoria luovia tekijöitä markkinoinnin ja viestinnän alan joka alueelta. Kilpailu on yksi nuorien kykyjen parhaista tavoista juhlia luovuutta globaalilla tasolla. Vuodesta 2006 lähtien Young Lions Finland -kilpailu on antanut kotimaamme nuorille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden näyttää potentiaaliaan ja kykyjään. Young Lions Finland 2024 on paikallinen kilpailu, jonka järjestää Marketing Finland.  Olemme Cannes Lions Awardsien, Eurobest Awardsien ja Cannes Lions Festival of Creativity -tapahtuman virallinen edustaja Suomessa. Dubai Lynx ja Spikes Asia Awards kuuluvat myös edustamaamme Cannes Lions perheeseen.

Tietoja julkaisijasta

Marketing Finland on markkinoinnin liike, johon voivat liittyä jäseniksi markkinointia ja viestintää tekevät yritykset sekä alan palvelutarjoajat. Vuonna 2020 Marketing Finland sekä Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL päättivät toimintojensa yhdistämisestä. Tämän jälkeen Marketing Finlandin alle on järjestäytynyt myös muita markkinoinnin asiantuntijaorganisaatioita. Marketing Finlandin jäsenet ovat mukana ostamassa ja tuottamassa suurinta osaa Suomessa tehtävää markkinointia ja viestintää.

Marketing Finland kuuluu maailman johtaviin markkinoinnin verkostoihin: WFA, 90 % maailman markkinointiostoista, EACA, 2500 markkinoinnin ja viestinnän organisaatiota ja 120 000 ammattilaista 30 Euroopan maasta ja ICCO, 3000 viestintätoimistoa globaalisti 66 maasta.

Marketing Finlandin tehtäviin kuuluvat muun muassa edunvalvonta, alan koulutukset, konsultointi, sekä verkostojen rakentaminen. Marketing Finland järjestää Suomessa markkinoinnin ja viestinnän johtavia kilpailuja kuten Cannes Lions, Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland ja Vuoden brändinrakentaja.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa15.2.2024 21:47:39 EET | Tiedote

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran. Kilpailu huipentui 15.2.2024 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella sekä viidellä hopeisella ja pronssisella Effiellä. Effie Awards Finlandin järjesti Marketing Finland yhteistyössä Sanoma Media Finlandin kanssa. NORD DDB Helsingin ja McDonald's Finlandin McDrip loisti Effie Finlandissa voittaen sekä Grand Effien että erikoissarjan kultaa. McDrip oli menestynein suomalainen kampanja myös viime kesänä Cannes Festivals of Creativityssä, jossa tekijät pokkasivat peräti kolme leijonaa. Kultia jaettiin tänä vuonna kaksi, joista toinen meni CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin tilaamalle Avaimet rauhaan -kampanjalle, jonka toteuttivat TBWA Helsinki ja Def Agency.

Finnish Comms Awards voittajat 202316.11.2023 22:28:45 EET | Tiedote

Viestintätoimisto Drumin Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle toteuttama työ HYVANTEKIJÄT valittiin vuoden viestintätyöksi. Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin TBWA\Helsinki Oy:n Martti Ahtisaari Peace Foundationille toteuttama työ CMI – Avaimet rauhaan. Vuoden viestintätoimistona palkittiin SEK. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Laura Vuorio-Kuokka, Vuoden pitchaajaksi Paula Sonne, Vuoden nuoreksi kyvyksi Hannele Hautaniemi sekä Vuoden Spokespersoniksi Sallamaari Muhonen. Tänä vuonna Vuoden timantti palkinnon sai Kaija Pohjala, Viestintätoimisto Kaiusta. Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa Ry:n kanssa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye