BDO:n taloustiedot 2023: Kestävää ja vahvaa kasvua

Päättynyt tilikausi oli jälleen vahvan kasvun vuosi sekä Suomessa että kansainvälisesti. BDO Suomen liikevaihto kasvoi 39,3 miljoonaan euroon 31.8.2023 päättyneellä tilikaudella, kasvaen 10,4 prosenttia edelliseen tilikauteen verrattuna.

Global results
Global results 2023

Onnistuimme luomaan kannattavaa kasvua kaikissa liiketoiminta-alueissamme, niin tilintarkastuksessa kuin neuvonantopalveluissa.

Kansainvälisen BDO-verkostomme kokonaisliikevaihto kasvoi 30.9.2023 päättyneellä tilikaudella 13 miljardiin euroon (11,9 prosenttia). Henkilöstömme kasvoi 115 661 osaajaan (3,9 prosenttia), jotka tukevat asiakkaidemme toimintaa maailmanlaajuisesti 166 maassa.

”Taloudellinen tuloksemme vuonna 2023 on jälleen vahva. Tilintarkastuksen liiketoiminta on vankka kivijalkamme, jonka lisäksi onnistuimme luomaan kannattavaa kasvua myös neuvonantopalveluissamme. BDO:n menestystä tukevat jatkuvat investointimme nousevaan teknologiaan, työmme korkeaan laatuun, työntekijöihimme sekä vastuullisuuteen.” BDO Suomen toimitusjohtaja Taneli Mustonen toteaa.

Panostamme digitaalisiin ratkaisuihin ja työmme korkeaan laatuun

Päättyneellä tilikaudella panostimme digitaalisiin ratkaisuihin, nousevan teknologian ja tekoälyn hyödyntämiseen sekä laajensimme kansainvälistä yhteistyötämme ja strategista kumppanuuttamme Microsoftin kanssa. Yhteistyö kehittää edelleen liiketoimintamme digitalisaatiota ja hyödyttää asiakkaitamme, kun voimme parantaa toimintamme tehokkuutta, yhdistää vastuullista digitaalista älykkyyttä data-analytiikkaan sekä saavuttaa kustannussäästöjä.

Sekä Suomessa että kansainvälisesti yhtenä strategisena prioriteettinamme on edelleen poikkeuksellisen hyvä asiakaspalvelu ja työmme korkea laatu. Kehitämme jatkuvasti riippumattomuus-, tietosuoja- ja laadunvalvontaohjelmiamme ja sitoudumme tukemaan asiakkaidemme toimintaa ja menestystä laadukkaalla asiantuntijapalvelulla.

Kohti yhä vastuullisempaa tulevaisuutta

Maailmanlaajuinen vastuullisuusohjelmamme varmistaa, että työskentelemme yhdessä kansainvälisesti sekä yhteisöjemme että ympäristömme kestävän ja menestyksekkään tulevaisuuden eteen. Net-Zero Financial Services Providers Alliancen (NZFSPA) jäsenenä olemme sitoutuneet Pariisin ilmastosopimuksen mukaisesti nettonolla hiilipäästöihin vuoteen 2050 mennessä tai aikaisemmin. Sitoumuksen taustalla on nettonollaohjelmamme, johon sisältyy päästölaskenta, tavoitteiden asettaminen sekä vuosiraportointivelvoitteet.
Tuemme kattavalla ja jatkuvasti laajenevalla kestävän kehityksen palveluvalikoimalla myös asiakkaitamme vastuullisuustavoitteiden saavuttamisessa sekä vastuullisuusraportoinnin kehittämisessä.

”Vastuullisuus on – ja tulee jatkossakin olemaan - kaiken toimintamme perusta. Investoimme oman osaamisemme kehittämiseen ja omaan vastuullisuustyöhömme, jotta voimme tarjota henkilöstöllemme yhä merkityksellisempiä työtehtäviä, tukea asiakkaitamme yhä moninaisemmin heidän vastuullisuusmatkallaan ja edistää näin laajemmin positiivista muutosta kohti kestävämpää tulevaisuutta.”, Mustonen jatkaa.

Results 2023

BDO / Tietoa meistä

BDO on yksi maailman johtavista tilintarkastus- ja asiantuntijaorganisaatioista. Autamme asiakkaitamme menestymään, kehittymään ja toimimaan vastuullisesti.

Tuemme sekä yrityksiä että julkissektoria laadukkailla tilintarkastus-, vero-, laki- ja neuvonantopalveluilla. Toimimme paikallisesti kaikkialla Suomessa sekä kansainvälisesti 166 maassa yli 115 000 asiantuntijamme voimin.

BDO Suomen liikevaihto oli 2023 päättyneellä tilikaudella 39,3 miljoonaa euroa, kasvaen edelliseen tilikauteen verrattuna yli 10 prosenttia. Koko verkostomme liikevaihto kasvoi 13 miljardiin euroon.

Suunnitteilla IFRS-siirtymä? Hyvä valmistautuminen ja oikeat valinnat auttavat eteenpäin31.8.2023 10:45:00 EEST | Blogi