Business Finland

Vesku-poro hurmaa matkailijoita sosiaalisessa mediassa

Jaa

Kansainvälistä matkailua edistävän Visit Finlandin ja Lapin alueorganisaatioiden juuri alkaneen yhteisen kampanjan päärooliin nousee sympaattinen Vesku-poro. Kampanjan tavoitteena on lisätä Lapin kesän tunnettuutta erityisesti eurooppalaisten, mutta myös yhdysvaltalaisten ja japanilaisten matkailijoiden keskuudessa.

Kuvauksissa Vesku muun muassa söi, kuljeskeli metsässä, kiipesi tunturin päälle, oli mukana joogassa ja nautiskeli elämästään
Kuvauksissa Vesku muun muassa söi, kuljeskeli metsässä, kiipesi tunturin päälle, oli mukana joogassa ja nautiskeli elämästään Visit Finland

Sosiaalisessa mediassa toteutettavassa kampanjassa somevaikuttaja Vesku-poro (@veskuthereindeer) esittelee Lapin ainutlaatuisia myyntivaltteja lukuisille silmäpareille ympäri maailmaa. Instagramin videoilla Vesku-poro seikkailee Lapin kauniissa kesämaisemissa. Markkinointikampanjassa tuodaan esille Lapin kesän ainutlaatuisia myyntivaltteja.

– Uskomme, että porot todella tietävät, miten elää sopusoinnussa luonnon kanssa; nauttien valoisista kesäöistä, hengittäen maailman puhtainta ilmaa ja kokien arktisen erämaan parhaimmat puolet. Nämä ovat keskeisiä tekijöitä suomalaisen onnellisuuden ja hyvinvoinnin taustalla, joita haluamme jakaa matkailijoillekin, Visit Finlandin markkinointijohtaja Heli Jimenez kertoo.

Kampanjan pääroolissa esiintyvä Vesku on nuori urosporo, kermikkä, kuusamolaisen Kujalan porotilan asukas. Nuorena poronvasana orvoksi jäänyt Vesku on kasvanut ihmisten hyvässä hoidossa ja on persoonallisen ulkonäkönsäkin vuoksi tottunut esiintymisiin. Kesällä 2023 Lapissa toteutettuihin kuvauksiin Vesku-poro osallistui omistajiensa kanssa.

– Kuvauksissa Vesku muun muassa söi, kuljeskeli metsässä, kiipesi tunturin päälle, oli mukana joogassa ja nautiskeli elämästään, eli toisin sanoen nautti koko sydämestään Lapin kesästä, Jimenez jatkaa.

Visit Finland toteuttaa Lapin kesämatkailun tunnettuutta kasvattavan kampanjan yhdessä viiden matkailun alueorganisaation, Ruka-Kuusamon, Visit Rovaniemen, Visit Levin, Visit Ylläksen ja Lapland North Destinationsin kanssa. Kampanjan pääkohdemarkkinat ovat Saksa ja Alankomaat, mutta Veskun seikkailuja markkinoidaan myös italialaisille, espanjalaisille, ranskalaisille, isobritannialaisille, yhdysvaltalaisille ja japanilaisille.

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Kampanjan pääroolissa esiintyvä Vesku on nuori urosporo.
Kampanjan pääroolissa esiintyvä Vesku on nuori urosporo.
Lataa
Kesällä 2023 Lapissa toteutettuihin kuvauksiin Vesku-poro osallistui omistajiensa kanssa.
Kesällä 2023 Lapissa toteutettuihin kuvauksiin Vesku-poro osallistui omistajiensa kanssa.
Lataa

Linkit

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa 37 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Business Finland

Ulkomaiset matkailijat käyttivät Suomessa vuoden aikana 3,8 miljardia euroa9.4.2024 08:06:14 EEST | Tiedote

Ulkomaiset matkailijat tekivät viimeksi kuluneiden 12 kuukauden aikana (maaliskuu 2023 - helmikuu 2024) yhteensä 4,7 miljoonaa matkaa Suomeen ja käyttivät keskimäärin 807 euroa matkaa kohden, eli yhteensä noin 3,8 miljardia. Matkoista 73 prosenttia oli vapaa-ajan matkoja ja 27 prosenttia työmatkoja. Tiedot käyvät ilmi Visit Finlandin yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tuottamasta kuukausitilasto Matkailijamittarista.

Green North Energy monistaa Business Finlandin rahoittamaa vetylaitoskonseptiaan Poriin ja Kemiin – tähtäimessä Suomen omavaraisuus ammoniakin tuotannossa26.3.2024 14:00:00 EET | Tiedote

Suomalainen Green North Energy on tehnyt aiesopimukset vihreiden vety- ja ammoniakkilaitosten perustamisen selvityksestä Porin ja Kemin kaupunkien kanssa. Yhtiö pystyy hyödyntämään Business Finlandin tuella kehittämäänsä tuotantokonseptia, jota se soveltaa jo Naantaliin rakentuvassa pilottilaitoksessa. Yhteensä yli miljardin euron suunnitelluilla investoinneilla tähdätään vihreän siirtymän vauhdittamiseen, huoltovarmuuden paranemiseen ja uusien työpaikkojen syntymiseen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye