Kymi Kantrin esiintyjät julkistettiin

Heinäkuussa Kouvolan Myllykoskelle kokoontuu jälleen stetsonkansaa koko Suomesta. Viidettä kertaa järjestettävä Kymi Kantri -festivaali on Suomen suurin juurimusiikkitapahtuma.

Kesän 2024 päätapahtumassa 5.–6.7. esiintyy 12 kokoonpanoa ja jatkoilla kolme bändiä. Lisäksi samaan aikaan naapurissa Myllykosken kirkossa on Jussi Syrenin gospelkonsertti.

Kymi Kantrin henkeen on aina kuulunut kutsua Myllykoskelle koko valtakunnassa tunnettuja ammattimuusikoita ja toisaalta antaa esiintymistilaisuuksia paikallisille bändeille. Konkareilla ja tulokkailla on paljon annettavaa toisilleen. Leppoisassa tapahtumassa on tuttuun tapaan Dj Roskakylän väliaikasoittoa, levymyyntiä, muikkuvaunu, aamiaisjamit ja countrytanssikurssi.

Kansainvälinen esiintyjävieras on skotlantilainen Dave Arcari. Hän on julkaissut seitsemän sooloalbumia ja esiintynyt mm. Englannissa Glastonburyn festivaalilla, Belgiassa Peer-festivaaleilla, Hollannissa Moulin Bluesissa ja Virossa ViruFolkissa.

Kymi Kantri 2024, esiintyjät:

åsa
EINO
Hank Nero
Mika Byman
Dave Arcari
Pekka Tiilikainen & Beatmakers
Anssi Känsälä Band
Wasel & The Weasels
Max Forsström Band
Iron Country Sisters
Markojuhani Rautavaara & Studio-orkesteri
The Finnish Highwaymen: Janne Kaunisto, Petsku Lemström, Nuori Hector ja Larry Peninsula

Tapahtuman järjestää Kymi Kantri ry ja tapahtumapaikka on Kulttuuritalo Wanha Rautakauppa, Myllykoskentie 17, Myllykoski. Lippuja myydään Reunan kirjakaupassa infoposti@reunalla.fi ja lippupalvelussa digilippu.fi.
Kannatusyhdistyksen jäseneksi voi liittyä lähettämällä yhteystiedot osoitteeseen riitta.ekstam@kiviniemimalkki.fi. Lisätietoja antavat toiminnanjohtaja Julia Martikainen, julia.martik@gmail.com ja puheenjohtaja Heikki Kupari, heikki.o.kupari@gmail.com.
Facebook-sivut Kymi Kantri, tapahtuma Kymi Kantri 2024.