Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 12 %

Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 12 % vuoteen 2022 verrattuna. Viime vuonna koko ketjun verollinen myynti oli 458 miljoonaa euroa, josta Suomen ravintoloiden osuus oli 286 miljoonaa euroa. Suomessa myynti kasvoi 8 %.

Suomessa Hesburgerin myydyin hampurilainen oli Kerroshampurilainen.

”Haluamme kiittää hyvästä myynninkasvusta kaikkia asiakkaitamme ja henkilöstöämme. Jatkamme kasvun tiellä. Investoimme uusiin Hesburger-ravintoloihin myös tänä vuonna. Avaamme drive-In-ravintolat Kokkolaan maaliskuussa ja kesän alussa Paraisille. Lisäksi franchise-kumppanimme Pirkanmaan Osuuskauppa avaa Ylöjärven Prismaan Hesburgerin ja Varuboden-Osla avaa Hangon S-marketin yhteyteen drive-In Hesburgerin. Lisäksi saimme juuri rakennusluvan drive-In-ravintolalle Tornioon, jonka rakennustyöt aloitetaan kevään aikana”, Hesburgerin Suomen toiminnoista vastaava varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kertoo.

Suomessa Hesburgerin myydyin hampurilainen oli Kerroshampurilainen. Suosituin dippi puolestaan oli paprikamajoneesi.

Ulkomailla myynti 172 miljoonaa euroa

Hesburgerin tuotteet maistuivat erityisesti Latviassa, missä myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna peräti 25 %. Virossa kasvua oli 15 % ja Liettuassa 16 %. Bulgariassa Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 19 %. Ukrainassakin myynti kasvoi 26 % edellisvuoteen verrattuna. Vuonna 2022 Ukrainan ravintoloiden ovet olivat kuitenkin kuukausia suljettuna Venäjän hyökkäyssodasta johtuen.

Ulkomailla ketjun verollinen myynti oli 172 miljoonaa euroa vuonna 2023.

”Vuoden 2023 asiakastutkimuksen mukaan Hesburger on suosituin pikaruokaketju Baltiassa. Olemme todella iloisia siitä, että Hesburgerin tuotteet maistuvat myös ulkomailla. Vuoden 2023 tuloksesta voi olla ylpeä. Tästä iso kiitos henkilökunnallemme ja asiakkaillemme. Hesburger tulee jatkamaan vahvaa laajentumista ulkomaille myös tänä vuonna. Ravintoloiden määrä tulee kasvamaan eniten Bulgariassa”, kansainvälisten asioiden kehitys- ja markkinointijohtaja Ieva Salmela sanoo.

Hesburger toimii seitsemässä maassa: Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Saksassa, Bulgariassa ja Ukrainassa.

Ulkomailla myydyin Hesburgerin hampurilainen oli Juustohampurilainen. Suosituin dippi puolestaan oli kurkkumajoneesi.

Suomessa Hesburgerin myydyin hampurilainen oli Kerroshampurilainen.
Hesburger investoi uusiin Hesburger-ravintoloihin myös tänä vuonna.
Hesburger-ravintolat kasvattivat myyntiään 12 % vuoteen 2022 verrattuna.

Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy seitsemästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Saksasta, Ukrainasta ja Bulgariasta. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla 2700 työntekijää. Vuoden 2023 verollinen myynti Suomessa oli 286 miljoonaa euroa ja ulkomailla 172 miljoonaa euroa.