Kempower tuo markkinoille seuraavan sukupolven latausalustan, joka hyödyntää piikarbiditeknologiaa (Silicon Carbide, SiC). Seuraavan sukupolven latausalusta pohjautuu Kempowerin jo olemassa olevaan latausratkaisuun, tarjoaa erittäin korkeaa suorituskykyä ja parantaa latauskokemusta entisestään. Uusi teknologia on yhteensopiva yhtiön koko tuotevalikoiman kanssa.

Kempowerin seuraavan sukupolven piikarbiditeknologiaa hyödyntävä latausalusta on täysin yhteensopiva yhtiön jo olemassa olevan latausratkaisun kanssa. Kehitystyössä on kiinnitetty erityistä huomiota luotettavuuteen.

"Seuraavan sukupolven latausalustan yhteydessä tuomme markkinoille uuden Kempower Power Module V2 -tehoyksikön, jossa hyödynnetään piikarbiditeknologiaa. Ensimmäisten kenttätestien perusteella uusi teknologia mahdollistaa verkkoystävällisen ja tehokkaamman sähkön syötön erittäin alhaisella THD-tasolla, paremman tehokkuuden ja laajan käyttölämpötila-alueen,” sanoo Kempowerin markkinointijohtaja Jussi Vanhanen

"Latausalustan 0,98 PF -tehokerroin mahdollistaa asiakkaillemme pienemmät sähköinfrakustannukset suhteessa toimittamaamme lataustehoon", Vanhanen jatkaa.

"Muita etuja on esimerkiksi aiempaa parempi sähköinen yhteensopivuus jo olemassa olevilla latauskentillä. Uusi teknologia tukee myös sähköverkon kestävyyttä sähköajoneuvokannan ja latureiden kasvaessa.”

Kempower on rakentanut uudelle piikarbiditeknologiaa hyödyntävälle latausalustalle erittäin vahvan toimitusketjun Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Paikallinen ja vastuullinen toimitusketju mahdollistaa Kempowerin kasvun sekä Lahden, että Pohjois-Carolinan tuotantolaitoksilla.

Kempower aloittaa seuraavan sukupolven latausteknologian asiakastoimitukset vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä. Pohjois-Amerikan markkinat seuraavat vuoden 2024 toisella neljänneksellä.

Kempower, media:

+358 400 343 851

Suunnittelemme ja valmistamme luotettavia ja käyttäjäystävällisiä DC-pikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille. Visiomme on luoda maailman halutuimpia latausratkaisuja kaikille, kaikkialla. Tuotekehityksemme ja tuotantomme sijaitsevat Suomessa ja Yhdysvalloissa, ja suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan paikallisesti.  Keskitymme kaikkiin sähköisen liikkumisen alueisiin sähköautoista rekkoihin ja busseihin, sekä työkoneisiin ja merenkulkuun. Kempowerin modulaarinen ja skaalautuva latausjärjestelmä ja maailmanluokan ohjelmisto on suunniteltu sähköautoilijoiden toimesta sähköautoilijoita varten. Näin mahdollistamme parhaan käyttökokemuksen asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland – markkinapaikalla. www.kempower.com

K-Lataus ja Kempower yhteistyöhön jättipanostuksella – K-Latauksen verkosto kasvaa yli sadalla uuden teknologian suurteholatauspisteellä29.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote

K-Latauksen verkostoon rakennetaan kuluvana vuonna uudenlaisia aiempaa suurempia latausasemia yhteistyössä Kempowerin kanssa. Näiden avausten myötä K-Latauksen verkosto laajenee jopa yli sadalla suurteholatauspisteellä ympäri maata Keskolle tärkeiden kauppapaikkojen yhteydessä ja vilkkaasti liikennöityjen reittien varrella.

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä sähkörekoille Euroopassa3.4.2024 11:30:00 EEST | Tiedote

Kempower lanseeraa megawattilatausjärjestelmänsä Euroopassa. Uusi latausjärjestelmä hyödyntää yhtiön huipputeknologiaa ja tarjoaa raskaille sähköajoneuvoille uuden Mega Satellite -lataussatelliitin ja yli 1 MW:n lataustehon. Kempowerin megawattilatausjärjestelmällä yhtiö pyrkii vastaamaan raskaan liikenteen sähköistämisen haasteisiin, jotta EU:n hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteet voidaan saavuttaa.