Strategiajohtaja Jari Kolehmainen aloitti Pirkanmaan liitossa

Jari Kolehmainen valittiin strategiajohtajaksi vahvistamaan Pirkanmaan liiton elinvoima- ja tulevaisuustyötä sekä Pirkanmaan maakunnan tietopohjaista aluekehittämistä.

Strategiajohtaja Jari Kolehmainen.
Strategiajohtaja Jari Kolehmainen. Kuva: Rami Marjamäki

– Takana on muutama päivä ja uutta oppia on ehtinyt tulla jo paljon sekä työorganisaation käytännöistä että varsinaisista sisältöasioista.

– Olen tehnyt noin 25 vuotta töitä aluekehittämisteemojen parissa korkeakoulukentällä, viimeksi tutkimusjohtajana Tampereen yliopistossa. Aluekehittämisen kenttä on siis varsin tuttu, mutta näkökulman vaihdos tuo uutta ymmärrystä ja haastaa omaa ajattelua.

– TKI-toiminnan, ennakoinnin ja tiedolla johtamisen saralla tekemistä ja oppimista kyllä riittää. Pirkanmaan liitossa ja Tampellan laajemmassa osaamisyhteisössä oli jo entuudestaan useita tuttuja, joten joukkoon on ollut helppo solahtaa. Samalla on ollut ilo tutustua moniin itselleni uusiin aluekehittämisen rautaisiin ammattilaisiin, Jari Kolehmainen kertoo tunnelmistaan.

Jari Kolehmainen valittiin marraskuussa strategiajohtajaksi vahvistamaan Pirkanmaan liiton elinvoima- ja tulevaisuustyötä sekä Pirkanmaan maakunnan tietopohjaista aluekehittämistä.

Strategiajohtajan tehtäviin kuuluu tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyö, tiedonhankinnan ja tiedolla johtamisen tuki sekä osaamisen ja muun ennakoinnin maakunnallinen koordinaatio. Digitaalisen ja vihreän siirtymän näkökulma näyttäytyy vahvasti tehtävän sisällöissä. Strategiajohtaja toimii läheisessä yhteistyössä Pirkanmaan kuntien, maakunnan muiden toimijoiden sekä kansallisten verkostojen kanssa. Toimenkuvaan kuuluu myös kansainvälisiä tehtäviä.

Jari KolehmainenStrategiajohtajaPirkanmaan liitto

Osallistun monin tavoin Pirkanmaan strategiseen kehittämiseen. Tehtäviini kuuluvat tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotyö, tiedolla johtamisen tuki sekä ennakointi- ja tulevaisuustyö.

Puh:050 574 9704jari.kolehmainen@pirkanmaa.fi