Naantalin Musiikkijuhlien konserttiliput toimivat nyt myös bussilippuina

Naantalin Musiikkijuhlat ja Turun seudun joukkoliikenne Föli ovat käynnistäneet yhteistyön. Tämän myötä Musiikkijuhlien vuoden 2024 konserttilippujen viivakoodi toimii matkalippuna Fölin busseissa kolme tuntia ennen ja kaksi tuntia kunkin esityksen jälkeen.

Naantalin kirkko on Musiikkijuhlien päätapahtumapaikka.
Naantalin kirkko on Musiikkijuhlien päätapahtumapaikka. Visit Naantali

- Olemme hyvin iloisia tästä yhteistyöstä, sillä Musiikkijuhlilla on Fölin alueella paljon asiakkaita, joille ilmainen linja-automatka lisää konserttien saavutettavuutta sekä julkisten kulkuvälineiden houkuttelevuutta, toteaa Naantalin Musiikkijuhlien toimitusjohtaja Suvi Innilä.

Naantalissa voi kesäviikonloppuina olla joskus haastavaa löytää parkkipaikkoja, mihin bussilla matkustaminen tuo helpon ratkaisun. Yhteistyö tukee myös Naantalin Musiikkijuhlien tavoitetta kestävän kehityksen edistämisestä, jonka ansiosta tapahtumalle myönnettiin Good Travel Seal -merkki maaliskuussa 2023. Fölilipun sisältyminen konserttilippuun on myös kädenojennus muualta Suomesta tuleville asiakkaille, jotka saapuvat junalla tai linja-autolla ensin Turkuun.

- Lisäksi tämä tarjoaa tarvittaessa koko seurueelle mahdollisuuden nauttia Naantalin ihanien ravintoloiden tarjonnasta konserttimatkan yhteydessä tai vaikkapa lasillisen kuohuvaa konsertin väliajalla, Innilä jatkaa.

Musiikkijuhlien konsertteja järjestetään Naantalin vanhan kaupungin lisäksi muun muassa Raisiossa ja Rymättylässä. Etu koskee kaikkia Naantalin Musiikkijuhlien konserttilippuja vuoden 2024 aikana. Varsinaista festivaalia vietetään 4.-15. kesäkuuta ja Lux Gratiae -konsertti on luvassa 26. lokakuuta.

Useimmat Naantalin Musiikkijuhlien konserteista järjestetään Naantalin kirkossa.
Naantalin Musiikkijuhlilla esiintyy kesäkuussa 2024 muun muassa Johanna Försti Motownin tunnelmissa. Konsertti järjestetään perjantaina 14.6. Naantalin Kaivohuoneella.

Musiikkielämyksiä saariston äärellä

Naantalin Musiikkijuhlat on yksi Suomen arvostetuimmista musiikkitapahtumista. Monipuoliset ja korkeatasoiset konsertit järjestetään merellisen Naantalin ja lähiseudun idyllisissä konserttipaikoissa jälleen 4.-15.6.2024.

Naantalin Musiikkijuhlien 2024 ensimmäiset konsertit julkistettiin – luvassa maailmantähtiä sekä oopperaa linnan puistossa1.12.2023 11:15:00 EET | Tiedote

Naantalin Musiikkijuhlia 4.-15.6.2024 tähdittävät muun muassa viulisti Inmo Yang, fagotisti Bram van Sambeek, kapellimestari Dalia Stasevska, sopraano Marjukka Tepponen sekä laulaja Johanna Försti. Kesän festivaali tarjoaa parisenkymmentä konserttia Naantalin ja lähiseudun idyllisissä miljöissä, nyt ensimmäistä kertaa myös Louhisaaren kartanolinnan puistossa Askaisissa.