Skeittimummo opettaa suomalaista onnellisuutta kansainvälisille matkailijoille Helsingissä
Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin yhteisessä Helsinki Happiness Hacks -kampanjassa halukkaat matkailijat ympäri maailman voivat hakea mukaan viiden päivän onnellisuuskurssille Suomeen. Kampanjalla tavoitellaan Suomelle laajaa kansainvälistä näkyvyyttä sekä Helsingin tunnettuuden kasvua matkakohteena.
Viime vuonna Visit Finlandin Rantasalmen Kurussa järjestämä onnellisuuskurssi sai valtavasti näkyvyyttä ympäri maailman. Onnellisuuskurssin menestyksen innostamina Visit Finland ja Helsinki toivottavat tulevana kesänä uuden ryhmän onnellisuuden etsijöitä tervetulleeksi Suomeen. Tällä kertaa valitut henkilöt pääsevät nauttimaan maailman onnellisimmasta pääkaupungista, Helsingistä, ja helsinkiläisten onnellisuusvinkeistä.
– Suomalainen onni kiteytyy elämän yksinkertaisiin asioihin: suomalaiseen elämäntapaan, luontoyhteyteen, mielen ja kehon hoitamisen sekä ympärillämme olevan designin ja taiteen arvostamiseen. Onni löytyy pienistä hetkistä, kuten pyöräretkestä metsässä täydellisen soittolistan kanssa tai saunan jälkeisestä makkaraherkuttelusta kauniissa kesäillassa ja näitä haluamme jakaa matkailijoille, Business Finlandin markkinointijohtaja Heli Jimenez sanoo.
Onnellisuuskurssille valitut henkilöt pääsevät matkansa aikana tutustumaan Helsinkiin ja helsinkiläisyyteen neljän eri teeman kautta: luonto, terveys, design sekä ruoka. Onnellisuuden oppaina valituille matkailijoille toimivat muun muassa persoonallinen skeittimummo, 70-vuotias Lena Salmi, luonnon ja kasvien terveysvaikutuksiin perehtynyt terveysmetsäkouluttaja Adela Pajunen, muotoilija Tero Kuitunen, kulinaristinen virtuoosi Luka Balac sekä DJ Orkideana tunnettu musiikin ammattilainen Tapio Hakanen. Kansainvälisessä kampanjassa esitellään helsinkiläisten omia suosikkivinkkejä.
– Helsinki on ylpeä vaikuttavasta kulttuuritarjonnastaan ja runsaasta kaupunkiluonnostaan. Viimeaikaisen kyselyn mukaan helsinkiläiset arvostavat elämänlaatua kaupungissaan. Helsinkiläiset arvostavat luonnon ja meren läheisyyttä, taidetta ja kulttuuria, turvallista asuinympäristöä sekä tehokasta julkista liikennettä kotikaupungissaan. Silti uskomme vahvasti, että Helsingissä onnellisuuden voi kokea kuka tahansa, jopa lyhyellä vierailulla, Helsinki Partnersin markkinointijohtaja Anu Syrmä toteaa.
Onnellisuusviesti leviää maailmalle
Maksettua mainontaa Helsinki Happiness Hacks -kampanjan tiimoilta tehdään Saksassa, Isossa-Britanniassa, Yhdysvalloissa, Ruotsissa, Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Alankomaissa ja Japanissa. Kampanja saa lisäksi näkyvyyttä myös kansainvälisen pr-työn ansiosta, jota tehdään maailmanlaajuisesti. ”Helsinki Happiness Hacks” on jatkoa Visit Finlandin aikaisempien vuosien ”Rent a Finn” ja ”Masterclass of Happiness” -markkinointikampanjoille, joita kaikkia yhdistää onnellisuusteema.
– Suomi on onnistunut vakiinnuttamaan paikkansa onnellisuuden kärkimaana. Olisi hienoa nähdä yhä useamman matkailuyrittäjän ottavan onnellisuuden vahvasti mukaan tuotekehittelyyn ja markkinointiin, sillä yhteisellä viestillä saisimme vieläkin vaikuttavampia tuloksia aikaiseksi, Jimenez jatkaa.
Yhteyshenkilöt
Heli JimenezSenior Director, MarketingBusiness Finland / Visit Finland
Puh:+358 50 594 3832heli.jimenez@businessfinland.fiHeli HemgårdCommunications ManagerVisit Finland, Invest in Finland, Work in Finland, Film in Finland
Puh:+358409015219heli.hemgard@businessfinland.fiKuvat
Linkit
Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi / www.visitfinland.com
Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa 37 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Business Finland
Sauna, Joulupukki ja revontulet korostuvat Suomen matkailua koskevissa nettihauissa23.4.2024 08:12:00 EEST | Tiedote
Eniten Suomi-aiheisia matkailuhakuja netissä tekivät saksalaiset, japanilaiset ja yhdysvaltalaiset vuonna 2023. Suomesta kiinnostuneet hakivat tietoa mm. saunasta, eri kaupungeista, matkailusta yleensä, Joulupukista ja revontulista. Pohjoismaisessa vertailussa Suomi jää kuitenkin viimeiseksi matkailuaiheisten nettihakujen määrässä.
Business Finlandin johtoryhmään uusi jäsen: Jenni Santalo nimitetty asiakaskokemuksen, markkinoinnin ja viestinnän johtajaksi12.4.2024 07:58:00 EEST | Tiedote
Filosofian maisteri Jenni Santalo on nimitetty 1.5.2024 alkaen Business Finlandin johtoryhmän jäseneksi ja asiakaskokemuksesta, viestinnästä ja markkinoinnista vastaavaksi johtajaksi. Business Finlandilla on myös tuore johtokunta.
Ulkomaiset matkailijat käyttivät Suomessa vuoden aikana 3,8 miljardia euroa9.4.2024 08:06:14 EEST | Tiedote
Ulkomaiset matkailijat tekivät viimeksi kuluneiden 12 kuukauden aikana (maaliskuu 2023 - helmikuu 2024) yhteensä 4,7 miljoonaa matkaa Suomeen ja käyttivät keskimäärin 807 euroa matkaa kohden, eli yhteensä noin 3,8 miljardia. Matkoista 73 prosenttia oli vapaa-ajan matkoja ja 27 prosenttia työmatkoja. Tiedot käyvät ilmi Visit Finlandin yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tuottamasta kuukausitilasto Matkailijamittarista.
Green North Energy monistaa Business Finlandin rahoittamaa vetylaitoskonseptiaan Poriin ja Kemiin – tähtäimessä Suomen omavaraisuus ammoniakin tuotannossa26.3.2024 14:00:00 EET | Tiedote
Suomalainen Green North Energy on tehnyt aiesopimukset vihreiden vety- ja ammoniakkilaitosten perustamisen selvityksestä Porin ja Kemin kaupunkien kanssa. Yhtiö pystyy hyödyntämään Business Finlandin tuella kehittämäänsä tuotantokonseptia, jota se soveltaa jo Naantaliin rakentuvassa pilottilaitoksessa. Yhteensä yli miljardin euron suunnitelluilla investoinneilla tähdätään vihreän siirtymän vauhdittamiseen, huoltovarmuuden paranemiseen ja uusien työpaikkojen syntymiseen.
Suomi seitsemättä kertaa maailman onnellisin maa – Houkutteleeko onnellisuus Suomeen investointeja, matkailijoita ja osaajia?20.3.2024 02:05:00 EET | Tiedote
Kansainvälisen The World Happiness Report 2024 -julkaisun mukaan Suomi on jälleen maailman onnellisin maa, seitsemättä kertaa peräkkäin. Miten onnellisuusraportin tulokset näkyvät Suomen maakuvassa ja miten onnellisuutta hyödynnetään Suomen markkinoinnissa?
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme