Business Finland

Skeittimummo opettaa suomalaista onnellisuutta kansainvälisille matkailijoille Helsingissä

Jaa

Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin yhteisessä Helsinki Happiness Hacks -kampanjassa halukkaat matkailijat ympäri maailman voivat hakea mukaan viiden päivän onnellisuuskurssille Suomeen. Kampanjalla tavoitellaan Suomelle laajaa kansainvälistä näkyvyyttä sekä Helsingin tunnettuuden kasvua matkakohteena. 

Skeittimummo Lena Salmi opettaa suomalaista onnellisuutta kansainvälisille matkailijoille Helsingissä
Skeittimummo Lena Salmi opettaa suomalaista onnellisuutta kansainvälisille matkailijoille Helsingissä Maija Astikainen / Visit Finland

Viime vuonna Visit Finlandin Rantasalmen Kurussa järjestämä onnellisuuskurssi sai valtavasti näkyvyyttä ympäri maailman. Onnellisuuskurssin menestyksen innostamina Visit Finland ja Helsinki toivottavat tulevana kesänä uuden ryhmän onnellisuuden etsijöitä tervetulleeksi Suomeen. Tällä kertaa valitut henkilöt pääsevät nauttimaan maailman onnellisimmasta pääkaupungista, Helsingistä, ja helsinkiläisten onnellisuusvinkeistä.

– Suomalainen onni kiteytyy elämän yksinkertaisiin asioihin: suomalaiseen elämäntapaan, luontoyhteyteen, mielen ja kehon hoitamisen sekä ympärillämme olevan designin ja taiteen arvostamiseen. Onni löytyy pienistä hetkistä, kuten pyöräretkestä metsässä täydellisen soittolistan kanssa tai saunan jälkeisestä makkaraherkuttelusta kauniissa kesäillassa ja näitä haluamme jakaa matkailijoille, Business Finlandin markkinointijohtaja Heli Jimenez sanoo.

Onnellisuuskurssille valitut henkilöt pääsevät matkansa aikana tutustumaan Helsinkiin ja helsinkiläisyyteen neljän eri teeman kautta: luonto, terveys, design sekä ruoka. Onnellisuuden oppaina valituille matkailijoille toimivat muun muassa persoonallinen skeittimummo, 70-vuotias Lena Salmi, luonnon ja kasvien terveysvaikutuksiin perehtynyt terveysmetsäkouluttaja Adela Pajunen, muotoilija Tero Kuitunen, kulinaristinen virtuoosi Luka Balac sekä DJ Orkideana tunnettu musiikin ammattilainen Tapio Hakanen. Kansainvälisessä kampanjassa esitellään helsinkiläisten omia suosikkivinkkejä.

– Helsinki on ylpeä vaikuttavasta kulttuuritarjonnastaan ja runsaasta kaupunkiluonnostaan. Viimeaikaisen kyselyn mukaan helsinkiläiset arvostavat elämänlaatua kaupungissaan. Helsinkiläiset arvostavat luonnon ja meren läheisyyttä, taidetta ja kulttuuria, turvallista asuinympäristöä sekä tehokasta julkista liikennettä kotikaupungissaan. Silti uskomme vahvasti, että Helsingissä onnellisuuden voi kokea kuka tahansa, jopa lyhyellä vierailulla, Helsinki Partnersin markkinointijohtaja Anu Syrmä toteaa.

Onnellisuusviesti leviää maailmalle

Maksettua mainontaa Helsinki Happiness Hacks -kampanjan tiimoilta tehdään Saksassa, Isossa-Britanniassa, Yhdysvalloissa, Ruotsissa, Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Alankomaissa ja Japanissa. Kampanja saa lisäksi näkyvyyttä myös kansainvälisen pr-työn ansiosta, jota tehdään maailmanlaajuisesti. ”Helsinki Happiness Hacks” on jatkoa Visit Finlandin aikaisempien vuosien ”Rent a Finn” ja ”Masterclass of Happiness” -markkinointikampanjoille, joita kaikkia yhdistää onnellisuusteema.

– Suomi on onnistunut vakiinnuttamaan paikkansa onnellisuuden kärkimaana. Olisi hienoa nähdä yhä useamman matkailuyrittäjän ottavan onnellisuuden vahvasti mukaan tuotekehittelyyn ja markkinointiin, sillä yhteisellä viestillä saisimme vieläkin vaikuttavampia tuloksia aikaiseksi, Jimenez jatkaa.

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Onnellisuuteen tutustutaan neljän eri teeman kautta: luonto, terveys, design sekä ruoka.
Onnellisuuteen tutustutaan neljän eri teeman kautta: luonto, terveys, design sekä ruoka.
Lataa
Tällä kertaa valitut henkilöt pääsevät nauttimaan maailman onnellisimmasta pääkaupungista, Helsingistä.
Tällä kertaa valitut henkilöt pääsevät nauttimaan maailman onnellisimmasta pääkaupungista, Helsingistä.
Lataa

Linkit

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa 37 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Business Finland

Hiilijalanjäljen mittaaminen matkailualalla yleistyy, luontokato huolettaa28.5.2024 07:39:32 EEST | Tiedote

Kestävän matkailun tila 2023 -raportti osoittaa selvää edistystä matkailualan kestävyystoimissa. Esimerkiksi jo noin puolet Visit Finlandin Sustainable Travel Finland -ohjelmassa mukana olevista yrityksistä mittaa hiilijalanjälkeään. Raportti kuitenkin nostaa esille huolen luontokadosta. Vaikka ilmastonmuutosta ehkäiseviä toimenpiteitä on jo laajalti otettu käyttöön, luontokadon torjunnassa ollaan vasta alussa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye