Skeittimummo opettaa suomalaista onnellisuutta kansainvälisille matkailijoille Helsingissä
Visit Finlandin ja Helsinki Partnersin yhteisessä Helsinki Happiness Hacks -kampanjassa halukkaat matkailijat ympäri maailman voivat hakea mukaan viiden päivän onnellisuuskurssille Suomeen. Kampanjalla tavoitellaan Suomelle laajaa kansainvälistä näkyvyyttä sekä Helsingin tunnettuuden kasvua matkakohteena.

Viime vuonna Visit Finlandin Rantasalmen Kurussa järjestämä onnellisuuskurssi sai valtavasti näkyvyyttä ympäri maailman. Onnellisuuskurssin menestyksen innostamina Visit Finland ja Helsinki toivottavat tulevana kesänä uuden ryhmän onnellisuuden etsijöitä tervetulleeksi Suomeen. Tällä kertaa valitut henkilöt pääsevät nauttimaan maailman onnellisimmasta pääkaupungista, Helsingistä, ja helsinkiläisten onnellisuusvinkeistä.
– Suomalainen onni kiteytyy elämän yksinkertaisiin asioihin: suomalaiseen elämäntapaan, luontoyhteyteen, mielen ja kehon hoitamisen sekä ympärillämme olevan designin ja taiteen arvostamiseen. Onni löytyy pienistä hetkistä, kuten pyöräretkestä metsässä täydellisen soittolistan kanssa tai saunan jälkeisestä makkaraherkuttelusta kauniissa kesäillassa ja näitä haluamme jakaa matkailijoille, Business Finlandin markkinointijohtaja Heli Jimenez sanoo.
Onnellisuuskurssille valitut henkilöt pääsevät matkansa aikana tutustumaan Helsinkiin ja helsinkiläisyyteen neljän eri teeman kautta: luonto, terveys, design sekä ruoka. Onnellisuuden oppaina valituille matkailijoille toimivat muun muassa persoonallinen skeittimummo, 70-vuotias Lena Salmi, luonnon ja kasvien terveysvaikutuksiin perehtynyt terveysmetsäkouluttaja Adela Pajunen, muotoilija Tero Kuitunen, kulinaristinen virtuoosi Luka Balac sekä DJ Orkideana tunnettu musiikin ammattilainen Tapio Hakanen. Kansainvälisessä kampanjassa esitellään helsinkiläisten omia suosikkivinkkejä.
– Helsinki on ylpeä vaikuttavasta kulttuuritarjonnastaan ja runsaasta kaupunkiluonnostaan. Viimeaikaisen kyselyn mukaan helsinkiläiset arvostavat elämänlaatua kaupungissaan. Helsinkiläiset arvostavat luonnon ja meren läheisyyttä, taidetta ja kulttuuria, turvallista asuinympäristöä sekä tehokasta julkista liikennettä kotikaupungissaan. Silti uskomme vahvasti, että Helsingissä onnellisuuden voi kokea kuka tahansa, jopa lyhyellä vierailulla, Helsinki Partnersin markkinointijohtaja Anu Syrmä toteaa.
Onnellisuusviesti leviää maailmalle
Maksettua mainontaa Helsinki Happiness Hacks -kampanjan tiimoilta tehdään Saksassa, Isossa-Britanniassa, Yhdysvalloissa, Ruotsissa, Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Alankomaissa ja Japanissa. Kampanja saa lisäksi näkyvyyttä myös kansainvälisen pr-työn ansiosta, jota tehdään maailmanlaajuisesti. ”Helsinki Happiness Hacks” on jatkoa Visit Finlandin aikaisempien vuosien ”Rent a Finn” ja ”Masterclass of Happiness” -markkinointikampanjoille, joita kaikkia yhdistää onnellisuusteema.
– Suomi on onnistunut vakiinnuttamaan paikkansa onnellisuuden kärkimaana. Olisi hienoa nähdä yhä useamman matkailuyrittäjän ottavan onnellisuuden vahvasti mukaan tuotekehittelyyn ja markkinointiin, sillä yhteisellä viestillä saisimme vieläkin vaikuttavampia tuloksia aikaiseksi, Jimenez jatkaa.
Yhteyshenkilöt
Heli JimenezSenior Director, MarketingBusiness Finland / Visit Finland
Puh:+358 50 594 3832heli.jimenez@businessfinland.fiHeli HemgårdCommunications ManagerVisit Finland, Invest in Finland, Work in Finland, Film in Finland
Puh:+358409015219heli.hemgard@businessfinland.fiKuvat
Linkit
Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi / www.visitfinland.com
Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita, edistää matkailua ja investointeja sekä osaajien houkuttelua Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 760 asiantuntijaa 37 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Business Finland
Ulkomaiset matkailijat varaavat kesälomansa Suomeen nyt15.4.2025 08:03:00 EEST | Tiedote
Ulkomaiset matkailijat tekevät parhaillaan kesälomatkojensa varauksia. Kesälomaan liittyvien järjestelyjen varaukset tehdään huomattavasti lyhyemmällä aikajänteellä kuin talvimatkojen varaukset. Ulkomaiset vapaa-ajan lomamatkailijat varaavat kesälomansa Suomeen keskimäärin 2,7 kuukautta ennen matkaa. Varauskäyttäymisessä on kuitenkin merkittäviä eroja maiden välillä.
Ulkomaisten matkailijoiden rahankäyttö kasvoi talvella 1,2 miljardiin euroon9.4.2025 07:31:00 EEST | Tiedote
Suomessa vieraili talven huippukuukausina joulukuusta helmikuuhun yhteensä 1,24 miljoonaa ulkomaista matkailijaa 88 maasta. Rahaa ulkomaiset vieraat jättivät Suomeen 1,23 miljardia euroa eli 15 prosenttia edellistalvea enemmän.
Business Finland tarttuu kiertotalouden pullonkaulaan – kuluttajabrändit aliedustettuina myönnetyssä rahoituksessa6.4.2025 06:00:00 EEST | Tiedote
Julkaisuvapaa Suomen ylikulutuspäivänä 6.4.2025 Kiertotalouden osuus kaikesta Business Finlandin rahoittamasta innovaatiotoiminnasta vuosina 2023–2024 oli 15 prosentin luokkaa. Näinä vuosina kiertotalouden ratkaisuille on myönnetty rahoitusta yli 200 miljoonaa euroa. Kuluttajabrändien osuus tästä oli vain muutama prosentti. “Tässä on selkeä pullonkaula”, kommentoi kuluttajaliiketoiminnan asiantuntija Anne Rahikainen Business Finlandista.
Suomalaisesta ruoasta rakennetaan matkailuvaltti3.4.2025 08:12:00 EEST | Tiedote
Suomen ruokamaakuvaa kehitetään lähivuosina määrätietoisesti osana matkailumarkkinointia. Tavoitteena on tehdä suomalaisesta ruoasta ja ruokakulttuurista tunnetumpi osa Suomi-kuvaa maailmalla ja nostaa Suomi houkuttelevaksi ruokamatkailumaaksi.
Ulkomaiset investoinnit Suomeen laskivat – Euroopassa historiallisen jyrkkä pudotus2.4.2025 07:45:00 EEST | Tiedote
YK:n kauppa- ja kehitysjärjestö UNCTADin tuoreimman raportin mukaan Eurooppaan tehtyjen ulkomaisten investointien määrä laski 45 prosenttia verrattuna edellisvuoteen*. Invest in Finlandin seurannan mukaan uusia ulkomaisia yrityksiä sijoittui Suomeen vuonna 2024 yhteensä 231 kappaletta. Laskua edellisvuoteen oli noin 6 %.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme