DuodecimDuodecim

MEDIAKUTSU Tekoälykäs terveydenhuolto – millainen tulevaisuus meitä odottaa?

Suomalaisen terveydenhuollon arki, etiikka ja tulevaisuus – mitä on luvassa, kun tekoäly on kumppaninamme yhä vahvemmin? Tervetuloa Äyräpää-symposiumiin 10.4.2024 kuulemaan huippuasiantuntijoiden puheenvuoroja tekoälystä terveydenhuollon työkaluna.

Äyräpää-symposiumissa kuullaan kiinnostavimmat puheenvuorot tekoälystä terveydenhuollossa juuri nyt. Helsingin Lasipalatsin Bio Rexissä pidettävässä maksuttomassa symposiumissa on luvassa kolme innostavaa luentoa, joiden teemoina ovat tekoälyn etiikka, käyttö suomalaisessa terveydenhuoltojärjestelmässä – ja tietysti tulevaisuus.

Puhujina kuulemme Snapchatin turvallisuuslautakunnassa tekoälyn asiantuntijana toimivaa Saidotin toimitusjohtajaa Meeri Haatajaa, Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen tutkimus, kehitys ja innovaatiot -johtajana toimivaa Johan Sanmarkia sekä Samuel Kaskea, joka työskentelee tekoälyprofessorina Manchesterin yliopistossa ja Aalto-yliopistossa sekä johtaa Suomen tekoälykeskusta.

Suomalainen Lääkäriseura Duodecim järjestää neljättä kertaa Äyräpää-symposiumin Suomalaisen Hammaslääkäriseura Apollonian kanssa. Tapahtumassa jaetaan myös Apollonian ja Duodecimin merkittävimmät palkinnot.

Lämpimästi tervetuloa kuulolle ja keskustelemaan tekoälyn mahdollisuuksista ja haasteista!

Äyräpää-symposiumi
Aika: 10.4.2024 klo 12.15-16.30
Paikka: Bio Rex, Lasipalatsi, Mannerheimintie 22-24, Helsinki
Välitämme tapahtuman myös suorana verkkolähetyksenä.

Katso tarkempi ohjelma verkkosivuiltamme.

Ilmoittaudu suoran verkkolähetyksen seuraajaksi tai paikan päällä osallistuvaksi viimeistään keskiviikkona 3.3.2024 viestintäpäällikkö Minna Hietakankaalle: minna.hietakangas@duodecim.fi.

Saapumisohje

Osallistujat ovat tervetulleita Bio Rexiin aikaisintaan klo 11.50. Esteetön kulku Bio Rexiin kulkee ravintola Lasipalatsin puolelta, Amos Rexin museokaupan hissien kautta. Vartioitu narikka on osallistujien käytössä koko tilaisuuden ajan. Narikka sijaitsee Bio Rexin toisessa kerroksessa lämpiön yhteydessä. Henkilökuntamme ohjaa osallistujia paikan päällä.

Matti Äyräpää, lääkäri ja hammaslääkäri, oli perustamassa sekä Lääkäriseura Duodecimia 1881 että Hammaslääkäriseura Apolloniaa 1892. Hänen mukaansa nimetty ensimmäinen Äyräpää-palkinto jaettiin suomalaiselle lääketieteen tutkijalle vuonna 1969 ja Apollonia-palkinto ensi kertaa vuonna 1997.