Arppa, Kaseva ja Tampereen Kirjafestarit – Tampere-talo julkaisi uutta ohjelmaa loppuvuoteen

Suosittu laulaja-lauluntekijä Arppa esiintyy Tampere-talossa lauantaina 16. marraskuuta. Kuva: Andre Pozusis

Suomi-indien kärkinimi Arppa esiintyy yhtyeineen Tampere-talon Pienessä salissa pääosin ikärajattomassa konsertissa lauantaina 16. marraskuuta. Energisistä ja improvisaatioon perustuvista keikoistaan tunnettu artisti on noussut muutamassa vuodessa niin kriitikoiden kuin yleisöjen suosikiksi. Konsertissa kuullaan aiempien hittien lisäksi uutta musiikkia Arpan syksyllä ilmestyvältä neljänneltä albumilta. Arpan yhtyeessä vaikuttavat valovoimaiset muusikot Ville-Veikko Airaniemi, Eero Seppä ja Okko Saastamoinen.

Karismaattinen Pete Parkkonen esiintyy Pienen salin lavalla perjantaina 18. lokakuuta. Kohta sataa -jättihitistä ja monista tv-ohjelmista tuttu artisti esiintyy yksin kitaransa kanssa, ja konsertissa uppoudutaan biisien tarinoihin ja syntyperiin. Laulaja-lauluntekijä Olli Halonen esiintyy Pienessä salissa perjantaina 25. lokakuuta. Vuoden 2023 Emma Gaalassa Vuoden iskelmä -palkinnon ja Iskelmä Gaalassa Vuoden tulokas -palkinnon voittanut artisti on hallinnut radioiden ja Spotifyn kuunnelluimpien kappaleiden listoja Pohjola- ja Suomen kesä -hiteillään.

Kasevan Eilen – Tänään 50 vuotta -konsertti soi Isossa salissa sunnuntaina 17. marraskuuta. Legendaarisen yhtyeen lukuisat hitit, kuten Tyhjää, Striptease tanssija, Mari ja Vanha mies, ovat villinneet suomalaisia vuodesta 1974 lähtien, ja bändin kuulijakunta ulottuu jo kolmanteen sukupolveen. Leevi and the Leavingsin klassikot raikaavat Isossa salissa torstaina 28. marraskuuta, kun Leavings-Orkesteri esiintyy solistinaan Timo Rautiainen. Konsertissa kuullaan Gösta Sundqvistin rakastettuja kappaleita mahdollisimman alkuperäisinä sovituksina.

Pirkanmaan suurin kirjallisuustapahtuma Tampereen Kirjafestarit järjestetään Tampere-talossa lauantaina 30. marraskuuta klo 10–18 ja sunnuntaina 1. joulukuuta klo 10–17. Tapahtumaviikonloppu pitää sisällään kuluvan vuoden kärkikirjailijoiden haastatteluja, puhutuimpien ja kiinnostavimpien kirjojen esittelyjä, ajankohtaisiin aiheisiin pureutuvia asiantuntijapaneeleja, puheenvuoroja ja luentoja, poikkitaiteellisia live-esityksiä, klubeja ja lapsiperheille sopivaa messuohjelmaa.

Kirjafestareilla on mukana noin sata näytteilleasettajaa. Osastoilla voi tehdä jouluostoksia ja nautiskella kirjallisuusviikonlopusta teemakahviloissa ja Tampere-talon omissa ravintoloissa. Myös suosittu viinitasting tekee paluun toisen kerroksen Viini & Tapas -alueella. Tapahtuman ohjelma ja esiintyjät täydentyvät syksyn mittaan. Myynnissä on yhden ja kahden päivän lippuja sekä yhdistelmälippuja, jotka sisältävät festivaalin sisäänpääsyn lisäksi koko perheen Lumiukko-elokuvakonsertin lauantaina 30. marraskuuta.

Tampere-talon tapahtumien liput ovat myynnissä Tampere-talon ja Lippu.fin lipunmyyntikanavissa. Syksyn ohjelmisto täydentyy loppukevään aikana. Tutustu ohjelmatarjontaan täällä

Suvi Leinonen
Taiteellinen johtaja
suvi.leinonen@tampere-talo.fi

Median liput ja haastattelupyynnöt

Elsa Vähänen
Viestintäasiantuntija
elsa.vahanen@tampere-talo.fi

Arpan eli Aaro Airolan yhtyeessä soittavat muusikot Ville-Veikko Airaniemi, Eero Seppä ja Okko Saastamoinen. Kuva: Andre Pozusis
Pete Parkkonen
Olli Halonen
Kaseva. Kuva: Ari Uusinukari
Leavings-Orkesteri ja Timo Rautiainen. Kuva: Sami Siilin

Tampere-talo Oy jakaantui 1.1.2024 alkaen kahdeksi yhtiöksi. Uudessa yhtiömallissa emoyhtiönä toimii kulttuurin ja taiteen edistämiseen keskittyvä Tampere-talo Oy ja tytäryhtiönä kaupalliseen toimintaan keskittyvä Talo Events Oy. Yhtiöt muodostavat yhdessä Tampere-talo-konsernin.

Tampere-talo-konserni on ohjelmistoltaan, tapahtumiltaan ja kävijämäärältään Suomen suurin ja monipuolisin kulttuuri- ja kongressikeskus ja tapahtumayhtiö. Tapahtumamme sisältävät mm. balettivierailuita, oopperaa, lastenkulttuuria, rock- ja pop-konsertteja, messuja, kokouksia, konferensseja, yritystapahtumia, seminaareja ja kansainvälisiä kongresseja.

Concert version of Beethoven's Fidelio brings top conductor Susanna Mälkki to Tampere30.4.2024 11:00:10 EEST | Press release

Tampere Opera and Tampere Philharmonic Orchestra join forces to offer opera fans Beethoven's Fidelio as a concert version at Tampere Hall on October 10th and 12th, 2024. The concerts will be conducted by the internationally acclaimed conductor Susanna Mälkki, with stellar soloists, the Tampere Philharmonic Orchestra, and the Tampere Opera Choir. Concert tickets are now on sale.

Beethovenin Fidelio-oopperan konserttiversio tuo huippukapellimestari Susanna Mälkin Tampereelle30.4.2024 09:00:12 EEST | Tiedote

Tampereen Ooppera ja Tampere Filharmonia yhdistävät voimansa ja esittävät Ludwig van Beethovenin (1770–1827) rakkautta ja rohkeutta ylistävän Fidelio-oopperan konserttiversiona 10. ja 12. lokakuuta 2024 Tampere-talossa. Teoksen johtaa kansainvälisesti menestynyt kapellimestari Susanna Mälkki. Solisteina loistavat suomalaiset tähtilaulajat, kuorona laulaa Tampereen Oopperan kuoro ja orkesterina soittaa Tampere Filharmonia. Konserttien liput ovat nyt myynnissä.