Restelin Hemingway’s-juomaravintolaketju siirtyy Tulikuuma Kumpu Oy:lle

Yrityskauppa tarjoaa Hemingway´sille hyvän mahdollisuuden kasvaa ja kehittyä juomaravintolaliiketoimintaan erikoistuneen omistajan käsissä.

Restel on päättänyt myydä suositun Hemingway’s -juomaravintolaketjun Tuulikuuma Kumpu Oy:lle. Kaupan myötä kahdeksan Hemingway’s-ravintolaa sekä Asemamestari Tampere siirtyvät uuden omistajan hallintaan, ja ravintoloiden työntekijät jatkavat työskentelyään vanhoina työntekijöinä uuden omistajan palveluksessa. Hemingway’s-ketju edustaa noin 3 % Restelin liikevaihdosta. Kauppakirja on allekirjoitettu ja liiketoiminta siirtyy uudelle ravintoloitsijalle 3.5.2024.

Kaupan jälkeen Restel jatkaa juomaravintolatoimintaa edelleenkin Wanha Mestari -ketjulla ja Kaarle XII -yökerholla. Tämän lisäksi Restel jatkaa operointia Hemingway’s Rovaniemellä. Kaupalla ei ole vaikutuksia Restelin muihin liiketoimintoihin tai strategiaan.

”Hemingway’s-ketjun myynti Tulikuumaalle varmistaa ketjun kehittymisen ja kasvattamisen myös tulevaisuudessa, kun Restel keskittyy operoimaan ohjelmallisempaan suuntaan vietyä Wanha Mestari -ketjua”, kertoo liiketoimintajohtaja Sarita Lehtinen.

Kummallekin osapuolelle kauppa on mieluinen ja tarjoaa uusia mahdollisuuksia keskittyä ja kehittää toimintaansa.

"Tämä on upea mahdollisuus meille", sanoo Tulikuuma Kumpu Oy:n puheenjohtaja Jyri Kettunen. "Hemingway's on aina edustanut aitoa pubikulttuurin ydintä, jota me Tulikuumalla toteutamme myös muissa ravintoloissamme. Nyt kun maailma muuttuu ympärillämme nopeammin kuin koskaan, haluamme tarjota ihmisille jotain pysyvää – palan vanhaa hyvää aikaa, jolloin olimme nuoria, kauniita ja onnellisia. Tai kuka oli, kuka ei, mutta mukavaa oli”, Kettunen jatkaa.

Sarita Lehtinen
Liiketoimintajohtaja
Restel Ravintolat Oy
Email: sarita.lehtinen@restel.fi
Puh: 040 527 6899

Jyri Kettunen
Tulikuuma Kumpu Oy
Email: Jyri@tulikuuma.fi

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan konserni, joka työllistää sadoissa ravintoloissaan tuhansia alan ammattilaisia. Resteliin kuuluvat BURGER KING®, Taco Bell, Rax Pizzabuffet, Wanha Mestari, Classic Pizza ja Makaronitehdas -ravintolaketjut sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.

Tulikuuma Kumpu Oy

Tulikuuma Kumpu Oy on suomalainen 2011 Leppävirralla perustettu ravintola-alan yritys, joka pyrkii tarjoamaan unohtumattomia elämyksiä ja korkeatasoista palvelua kaikissa kohteissaan. Yhtiö on tunnettu koko Suomen alueella toimivista ravintolakonsepteistaan ja sitoutumisestaan laadukkaaseen asiakaskokemukseen. Tulikuuma Oy toimii 22 paikkakunnalla ja sillä on 31 ravintolaa.