Tekonivelsairaala Coxan toimitusjohtajaksi on valittu Raija Tapio

Tekonivelsairaala Coxan hallitus on valinnut yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi Raija Tapion. Hän aloittaa tehtävässään 1.5.2024.

Raija Tapio on Coxan toimitusjohtaja 1.5. alkaen

Raija Tapio on tehnyt pitkän uran Lääkärikeskus Aavan ja Pikkujätin palveluksessa. Tapio aloitti uransa laboratoriohoitajana, josta hän eteni osaston esihenkilöksi, liiketoimintajohtajaksi ja toimitusjohtajaksi. Hän työskenteli Lääkärikeskus Aavan toimitusjohtajana 2015–2024 sekä Pikkujätin toimitusjohtajana 2021–2024.

Coxan hallituksen puheenjohtaja Roope Lehto on tyytyväinen siihen, että Coxan toimitusjohtajan tehtävä herätti merkittävää kiinnostusta. Toimitusjohtaja voitiin valita korkealaatuisesta hakijajoukosta.

”Olemme iloisia siitä, että saimme toimitusjohtajan tehtävään osaavan jatkajan. Toiminnan jatkuvuuden kannalta on hienoa, että hän pystyy aloittamaan tehtävässään välittömästi. Raija Tapio pystyy pitkän toimitusjohtajakokemuksensa ansiosta jatkamaan Coxan menestystarinaa ja toimimaan yrityksen suunnannäyttäjänä”, Lehto kiteyttää.

Raija Tapio odottaa innolla uutta tehtäväänsä Coxassa. Coxassa on tehty todella hienoa työtä. Olen ylpeä päästessäni työskentelemään huikean hyvästä maineestaan ja laadukkaasta toiminnastaan tunnettuun Coxaan. Haluan osaltani edistää entisestään asiakas- ja ammattilaiskokemusta sekä korkealaatuista hoitoa”, Raija toteaa.

Coxa - vaikuttavinta tekonivelkirurgiaa

Tekonivelsairaala Coxa on Suomen ainoa ja Pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Potilasturvallisuutemme on kansainvälisesti tarkasteltuna huippuluokkaa ja potilasvahinkojen määrä on n. 50% pienempi kuin muissa Suomen sairaaloissa

Coxa on täysin julkisomisteinen sairaala ja pääomistajamme on Pirkanmaan hyvinvointialue. Kaikki leikkaukset tehdään sairaalassamme Tampereella.

Coxassa työskentelee yli 400 alan huippuosaajaa ja teemme vuosittain yli 7000 tekonivelleikkausta.