Lidl tekee paluun musiikkibisnekseen – uusi kesäbiisi henkii Tapani Kansan menevää klassikkohittiä
Lidl on tunnettu soittolistoja villitsevistä kesäbiiseistään. Tänä vuonna Lidlin odotettu kesäbiisi tekee näyttävän paluun muutaman vuoden tauon jälkeen. Tapani Kansan klassikkohittiä mukaileva biisi on nyt julkaistu Spotifyssa ja Singa-laulukirjastossa. Toukokuun aikana biisiin on myös tulossa Youtubessa julkaistava musiikkivideo sekä TikTokista löytyvä tanssikoreografa. Biisillä Lidl haluaa ilahduttaa suomalaisia sekä luoda hyvää kesäfiilistä säästä riippumatta.

Lidlin kesäbiisit ovat perinteisesti keikkuneet soittolistojen kärjessä ja esimerkiksi vuoden 2018 kesäbiisiä Kesä on kreisi on kuunneltu lähes kaksi miljoonaa kertaa. Lidlin vuoden 2024 kesäbiisi on nimeltään Käy kuumana kesään (feat. AMOR), jonka latinorytmit tapailevat kaikille suomalaisille tuttua Tapani Kansan R-A-K-A-S -hittiä. Kesäbiisiin on tehty nykypäivään sopivat lidlmäiset lyriikat ja siinä lauletaan rakastumisesta, sillä Lidlissä vietetään tänä vuonna rakkauden kesää. Biisillä Lidl haluaa tuoda iloa, laulua ja tanssia suomalaisten kesään.
− Aiempien vuosien kesäbiisimme ovat olleet valtavan suosittuja, ja parin vuoden tauon aikana niiden perään on kyselty paljon. Nyt voimmekin iloksemme kertoa, että kesäbiisi on taas täällä ja entistä menevämpänä! Taustalla soiva klassikkohitti herättää varmasti tunteita kaikissa suomalaisissa, ja biisin latinorytmit pistävät lanteet liikkumaan, kertoo Lidlin markkinointipäällikkö Jonna Musa.
Jotta suomalaiset lähtisivät joukolla tanssimaan biisin tahtiin, siihen on tehty valmis koreografia, jota pääsee opettelemaan lähiviikkoina TikTokissa. Biisiin on tietysti tulossa myös Youtubessa julkaistava musiikkivideo, joka saa ensi-iltansa toukokuun loppupuolella.
− Koreografiasta on tehty simppeli, jotta sen voi opetella kuka tahansa tanssitaitoihin katsomatta. Toivommekin, että mahdollisimman moni lähtee mukaan tanssimaan kesän kuumimman hitin tahtiin! sanoo Musa.
Lidlissä vietetään rakkauden kesää
Lidlissä kesä on nyt virallisesti käynnistynyt, kun kesän mainokset ovat alkaneet pyöriä niin televisiossa kuin verkossakin, ja iso osa kesävalikoiman tuotteista on jo saapunut myymälöihin Hangosta Sodankylään.
Tänä kesänä Lidlissä teemana on rakkaus. Kampanjalla halutaan muistuttaa, että rakkaus kuuluu kaikille. Lidlin kesämainoksissa seikkailee sympaattinen rakkauden lähettiläs Amor, joka rakkausnuolineen tuo rakkauden ilosanomaa kaikille. Amorin nuolen osuessa saattaa rakastua ensimmäiseen vastaantulijaan tai vaikkapa kesän uutuusjäätelöön.
− Mielestämme rakkaus ja hyvä ruoka kuuluvat kesään, ja haluamme yhdistää nämä kaksi tärkeää teemaa. Toivomme, että rakkausteeman kautta ihmiset näkevät kesän ja herkullisen kesäruoan uudessa valossa ja ottavat ilon irti Suomen lyhyestä, mutta sitäkin mahtavammasta kesästä, tiivistää Musa.
Lidlin kesäbiisiä pääsee kuuntelemaan Spotifysta. Biisi löytyy myös Singa-laulukirjastosta, joten siitä voi kehitellä tulevan kesän karaokebravuurin.
Yhteyshenkilöt
Lidlin viestintäSalla Oksanen
Puh:(09) 2345 6400media@lidl.fiTietoa julkaisijasta
Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa 20 vuotta toimineessa ketjussa työskentelee lähes 5800 henkilöä. Yli 200 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista löytyy Lidl Plus -etusovelluksesta tai osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi. Lidlin tiedotteet voi tilata suoraan sähköpostiin täältä.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Lidl Suomi
Veikö lokki jäätelösi? Lidl vastaa kesäriesaan Lokkivakuutuksella4.7.2025 13:15:31 EEST | Tiedote
Joka kolmas Lidlin kyselyyn vastanneista on nähnyt, kun lokki nappaa eväät suoraan kädestä. Lähes joka viides on kokenut saman omakohtaisesti. Lidl päätti tarttua tähän kesäiseen riesaan tuomalla Helsingin Kolmen sepän aukiolle Lokkivakuutuspisteen, josta lokin viemän jäätelön tilalle saa uuden.
Lidl avasi 13 uutta outlet-osastoa käyttötavaroille eri puolille Suomea2.7.2025 15:26:19 EEST | Tiedote
Kesäkuussa Lidl toi 13 myymäläänsä uudet pop-up-outletit, jotka tarjoavat laajan valikoiman käyttötavaroiden loppueriä jopa 30–70 prosentin alennuksella. Uudet osastot ovat osa Lidlin myymäläkonseptin kehittämistä, jossa panostetaan entistä enemmän ostamisen helppouteen, monipuoliseen valikoimaan ja asiakkaiden toiveisiin.
Lidleissä tehtiin toukokuun aikana ennätysmäärä muovikassittomia ostoksia25.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Toukokuussa yli 77 prosenttia ostoskerroista ei sisältänyt muovikassia. Muovikassin hinnankorotus näyttää kannustaneen oman kassin käyttöön, sillä muovikassittomien ostosten määrä on kasvanut helmikuusta toukokuun loppuun tasaisesti joka viikko. Lidl jatkaa työtä muovijätteen vähentämiseksi yhdessä koko alan kanssa.
Juhannusviikolla Lidlistä ostetaan makkaraa jopa nelinkertainen määrä19.6.2025 11:55:00 EEST | Tiedote
Juhannus on kesän suurin ruokajuhla, ja sen viettoon liittyy vahvasti yhdessäolo, grillaus ja kesäherkut. Lidlin kuluttajakysely paljastaa, että kesägrillistä löytyy useimmiten makkaraa, kanaa ja tuoreita kasviksia. Makkaran myynti jopa nelinkertaistuu juhannusviikolla, mutta myös kasviksia ja kasvipohjaisia grillattavia ostetaan enemmän.
Lidleissä juhannuksen alla pidennetyt aukiolot – näillä vinkeillä juhannusostoksille18.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Juhannus on yksi ruokakaupan suurimmista sesongeista. Lidlit palvelevat asiakkaita koko juhannuksen, ja useimmat myymälät ovat keskiviikkona ja torstaina auki pidennetyin aukioloajoin aamusta iltakymmeneen. Juhannusostosten teko on mahdollisimman sujuvaa, kun suunnittelee ostokset ja tarkistaa tarjoukset etukäteen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme