Särkänniemen kesäkausi alkaa 30.4. – Cyan Kicks tähdittää vapunpäivää 1.5.

Cyan Kicks avaa Särkänniemen kesän vapunpäivänä 1.5.2024. Huvittelemaan pääsee kuitenkin ensi kerran jo vapunaattona tiistaina 30.4.

Cyan Kicks esiintyi Särkänniemessä myös kesällä 2023. Nyt yhtye avaa Särkänniemen kesän vapunpäivänä. Särkänniemi

Särkänniemen kesäkausi alkaa puoli vuotta jatkuneen talven jälkeen 30.4. – ja säätiedotuksen mukaan aurinkoakin on luvassa.

”Kylmyydestä ja lumesta huolimatta olemme saaneet kevään koulutukset pidettyä, ja nyt näyttäisi siltä, että kevät alkaa juuri sopivasti samaan aikaan kuin portit aukeavat”, kertoo Särkänniemen liiketoiminta- ja kehitysjohtaja Ville Aarresuo.

Uuden musiikin kilpailussa ovet sisään potkinut Cyan Kicks esiintyy Särkänniemen Estraadilla vapunpäivänä 1.5. klo 16. Sisään huvipuistoon pääsee tavanomaisilla lipputuotteilla, edullisimmillaan siis 9,90 € hintaisella Huvipuistolipulla.

Uutuus Retro-pelihalli avautuu toukokuun puoliväliin mennessä

Osa Särkänniemen kesän uutuuksista ei ole avoinna vielä vappuna, vaan niitä avataan porrastetusti kevään aikana.

Merkittävä uutuuskohde Retro – Särkänniemi Arcade on entisen Delfinaarion ja Superparkin aulaan rakentuva pelihalli, jossa voi pelata erilaisia flippereitä, kourakoneita ja muita poleteilla toimivia pelejä. Retro-arcade avautuu toukokuun puoliväliin mennessä.

”Retrosta tulee vaikuttava historian havinaa ja hauskaa ajanvietettä yhdistävä kohde, jollainen Särkänniemestä on puuttunut, vaikka yksittäisiä pelikoneita meillä on toki ollut pitkään”, kertoo Aarresuo.

Retron yhteistyökumppanit ovat Reprocade, Pinball Union ja HB Leisure, joka vastaa myös Särkänniemen huvipuistopeleistä. Halliin ei tule rahavoittoja antavia pelejä.

Tulossa muitakin uutuuksia

Särkänniemen huvipuistoalueella on tehty paljon muutostöitä talven aikana, ja osin rakennustöitä viimeistellään vielä toukokuun aikana. Esimerkiksi uusi myymälärakennus Särkänniemi Shop avautuu toukokuun ensimmäisenä viikonloppuna ja uusi Vohvelikioski avautuu vasta kesäkuussa.

”Tälle kesälle pääsesonkiin on tulossa myös muita uutuuksia ja valikoiman laajennuksia, mutta niistä tiedotetaan lähempänä niiden voimaantuloa”, kertoo Aarresuo.

Särkänniemi on ensi alkuun avoinna vappuna 30.4.–1.5. Särkänniemi-rannekkeita on vapulle saatavilla edelleen hintaan 29,90 € ja Huvilaiterannekkeita hintaan 26,90 €. Edullisimmin liput saa Särkänniemen verkkokaupasta.

Vapun jälkeen Särkänniemi on avoinna lauantaisin ja sunnuntaisin ja 14.5. alkaen tiistaista sunnuntaihin, kunnes kesäkuusta alkaen huvipuistoon pääsee taas joka päivä elokuun puoliväliin asti.

Cyan Kicks esiintyy Särkänniemessä klo 16.