Digital Workforcelle ja Atostekille merkittävä vanhojen tietojen konvertointi- ja siirtopalvelun hankintasopimus
Digital Workforce toimittaa yhdessä 2M-IT:n sopimuskumppani Atostekin kanssa neljälle hyvinvointialueelle asiakas- ja potilastietojen konvertointi- ja siirtopalvelun SaaS-palveluna. Siirrettäviä järjestelmiä on yhteensä yli 130. 2M-IT Oy hankkii järjestelmän osaksi asiakkaille tarjottavaa ja tuotettavaa omaa palvelutuotantoaan. Digital Workforce ja Atostek toimivat 2M-IT Oy:n alihankkijoina. Tehty sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta.
Hankittava palvelu otetaan käyttöön Varsinais- Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueilla. Päätöksen palvelun käyttöönotosta on tehnyt kunkin hyvinvointialueen toimivaltainen päätöselin. Ensimmäisten projektien on määrä alkaa kesäkuussa.
Varsinais-Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueella on yhteensä yli 130 siirrettävää järjestelmää kahdessakymmenessäseitsemässä lähdejärjestelmässä.  Suomessa on arviolta kaikkiaan 800–1000 arkistoitavaa sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmää, joten tämä hankintasopimus kattaa merkittävän osan koko Suomen arkistoitavista järjestelmistä. Mitä nopeammin vanhat tiedot on onnistuneesti arkistoitu, sitä nopeammin hyvinvointialueet pääsevät vanhojen tietojen rekisterin ylläpitäjän velvoitteistaan eroon.
”Olemme toimittaneet toistakymmentä migraatiohanketta hyvinvointialueille tammikuusta 2023 alkaen yhdessä Atostekin kanssa ja siirtäneet kantaan jo lähes 2 miljoonaa asiakirjaa. Meillä on kokemusta lähes kaikista Suomen sote-alueiden lähdejärjestelmistä ja erittäin tehokkaaksi hiottu, lähdejärjestelmäriippumaton ohjelmistorobotiikkapohjainen pilvipalveluratkaisu sekä Suomen kokenein migraatioihin erikoistunut asiantuntijatiimi. Yhteistyö Atostekin kanssa on sujunut erinomaisesti. Tämä on ensimmäinen isompi yhteistyö 2M-IT:n kanssa, odotamme yhteistyötä innolla. 2M-IT:llä on vankka asema hyvinvointialueiden sopimuskumppanina.”, kertoo Juha Järvi, Digital Workforce, Global Head of Global Healthcare.
”Olemme rakentaneet menestyksekkäästi yhdessä Digital Workforcen kanssa hyvinvointialueille kustannustehokkaan ja korkealaatuisen ratkaisun, jolla tiedot saadaan siirrettyä luotettavasti ja tehokkaasti Kelan Kanta-arkistoon. Yhdessä tekeminen on antanut kummallekin osapuolelle mahdollisuuden keskittyä omaan ydinosaamiseensa ja tuonut joustoa resursointiin. On hienoa olla mukana rakentamassa tulevaisuuden sosiaali- ja terveydenhuoltoa Suomeen”, sanoo Atostekin ERA-palveluiden liiketoimintajohtaja Miika Parvio.
Lisätietoja
Juha Järvi, Global Head of Healthcare
Digital Workforce Services Oyj
juha.jarvi@digitalworkforce.com
Avainsanat
Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 200 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa ja Yhdysvalloissa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj
Digital Workforcen Agent Workforce -ratkaisu saa vauhtia Microsoft Foundryssa ja Microsoft Azuressa25.11.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Helsinki, Suomi -Digital Workforce Services Plc jatkaa innovaatioiden edistämistä vakuutuskorvauskäsittelyssä Agent Workforce -ratkaisullaan tuottaen mitattavia tuloksia vakuutusyhtiöille ja kolmannen osapuolen korvaus- ja hallinnointipalvelujen tuottajille (TPA). Microsoft Azuren päälle rakennettu ratkaisu hyödyntää Microsoft Foundryn kehittyneitä agenttiominaisuuksia ja orkestrointiteknologioita, joita tukevat avoimen lähdekoodin kehykset. Lanseerauksestaan lähtien Agent Workforce on auttanut vakuutusyhtiöitä uudistamaan koko korvauskäsittelyprosessinsa ensimmäisestä vahinkoilmoituksesta (FNOL) lopulliseen korvausratkaisuun ottamalla käyttöön erikoistuneita tekoälyagentteja tehtäviin kuten tietojen kerääminen, vakuutusturvan kelpoisuuden tarkistaminen, petosten havaitseminen, korvauspäätökset ja korvausten maksaminen. Ratkaisun modulaarinen arkkitehtuuri mahdollistaa nopean käyttöönoton ja integroinnin olemassa oleviin korvausjärjestelmiin nopeuttaen muutosta ja parantaen asiakaskoke
Digital Workforce’s Agent Workforce Solution Gains Momentum on Microsoft Foundry and Microsoft Azure25.11.2025 08:30:00 EET | Press release
Helsinki, Finland - Digital Workforce Services Plc continues to drive innovation in insurance claims processing with its Agent Workforce solution, now delivering measurable results for insurers and third-party administrators. Built on top of Microsoft Azure, the solution uses advanced agent capabilities and orchestration technologies from Microsoft Foundry, supported by open-source frameworks. Since its launch, Agent Workforce has helped insurers reimagine their entire claims journey, from first notification of loss (FNOL) to final settlement, by deploying specialist AI agents for tasks such as data capture, coverage eligibility, fraud detection, adjudication, and settlement. The solution’s modular architecture enables rapid onboarding and integration with existing claims systems, accelerating transformation and improving customer outcomes. Key Highlights: Proven Impact: Early adopters report significant reductions in manual processing time and improved accuracy in claims handling. Sca
Digital Workforcelle sopimuksen jatko ja laajennus Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trustin kanssa20.11.2025 09:00:00 EET | Tiedote
Digital Workforcelle sopimuksen jatko ja laajennus Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trustin kanssa Lehdistötiedote 20.11.2025 Yhteistyömme Portsmouth Hospitals Universityn (PHU) NHS Trustin kanssa vahvistuu uudella kolmen vuoden sopimuksella, jonka puitteissa Digital Workforce Services Oyj jatkaa älykkäiden automaatiopalveluiden toimittamista ja laajentamista yhteistyössä Trustin ja kumppanimme PSTG Ltd:n kanssa. Iso-Britannian NHS (National Health Service) on mittakaavaltaan ja laajuudeltaan yksi Euroopan suurimmista terveydenhuoltojärjestelmistä: yli 220 sairaanhoitopiiriä, jotka palvelevat 56 miljoonaa ihmistä, 1,4 miljoonaa työntekijää, taustalla 190 miljardin punnan budjetti ja 10 miljardin punnan panostus digitaaliseen, dataan ja tekoälyyn. Jatkosopimus kuvastaa vahvan yhteistyön ja luottamuksen suhdetta, jonka olemme rakentaneet PHU:n kanssa heidän automaatiomatkansa alusta lähtien. Olemme iloisia voidessamme jatkaa tukeamme PHU:lle vastaten heidän kehittyviin automaati
Digital Workforce Services Plc announces a contract extension and expansion with Portsmouth Hospitals University NHS Trust20.11.2025 09:00:00 EET | Press release
Digital Workforce Services Plc announces a contract extension and expansion with Portsmouth Hospitals University NHS Trust Press release 20 November 2025 Our partnership with Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trust continues to strengthen through a new three-year agreement, under which Digital Workforce Services will continue to deliver and expand intelligent automation services in collaboration with the Trust and our partner PSTG Ltd. This reflects the strong collaboration and trusted relationship we’ve built together since their automation journey began. We’re pleased to have supported PHU along the way, responding to their evolving automation capability and requirements, and adapting our role to align with the development of their exceptional in-house expertise. The new agreement includes an extension of services for a further three years, and importantly, the introduction of new BPA (Business Process Automation), Orchestration, and IDP (Intelligent Document Processing) capa
Digital Workforce on solminut sopimuksen - Ruotsin johtavan sairaalan - Södersjukhusetin kanssa11.11.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Digital Workforce on solminut sopimuksen Södersjukhusetin kanssa, joka on yksi Skandinavian suurimmista sairaaloista. Kumppanuudella tuetaan ja vauhditetaan sairaalan automaatio-ohjelmaa. Sopimus jatkaa aiempaa yhteistyötä, ja sen myötä Digital Workforcen ruotsalainen konsulttitiimi työskentelee Södersjukhusetin omien asiantuntijoiden rinnalla tunnistaakseen, kehittääkseen ja toteuttaakseen automaatioratkaisuja. Södersjukhuset-sairaala on osa Tukholman aluetta, suurta julkista organisaatiota, joka edistää jatkuvaa yhteistyötä eri yksiköidensä välillä automaatioiden kehittämisessä. Digital Workforcen ja Södersjukhusetin välisen kumppanuuden tavoitteena on tehostaa sairaalan sisäisiä prosesseja ja luoda samalla edellytykset sille, että ratkaisuja voidaan laajentaa muualle organisaatioon tarpeiden mukaan. ”Digital Workforce on johtava prosessiautomaation asiantuntija terveydenhuollossa, jolla on erityisen vahva jalansija Isossa-Britanniassa ja kotimaassamme Suomessa. Pohjoismaisilla sote-
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme