Digital Workforce Services Oyj

Suomalaisyhtiön kehittämällä syöpäseurannan automaatiolla parannetaan potilasturvallisuutta ja tavoitellaan satojen miljoonien säästöjä

Jaa

Suomalainen prosessien automatisointiin erikoistunut palveluyhtiö, Digital Workforce, on kehittänyt pohjoismaiselle yliopistosairaalalle moniteknologisen automaatioratkaisun rintasyövän jälkiseurantaan. Ratkaisun tarkoituksena on parantaa potilasturvallisuutta, vapauttaa henkilöresursseja, lyhentää jonoja ja mahdollistaa yksilöllisiä hoitopolkuja.  

 
Rintasyöpä on yleisin naisten syöpä, ja sen hoito on kehittynyt merkittävästi viime vuosikymmeninä. Jälkiseuranta on keskeinen osa hoitoa, sillä se mahdollistaa syövän uusiutumisen varhaisen havaitsemisen.  

Seurantaprosessi perustuu säännöllisiin kliinisiin kontrolleihin ja kuvantamistutkimuksiin, kuten mammografiaan, ja kestää tyypillisesti 5-9 vuotta. Perinteiset menetelmät monivuotisen seurannan toteuttamiseen ovat työläitä ja alttiita virheille, mikä johtaa pahimmillaan potilasturvallisuuden vaarantumiseen.
 
  
Maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen ratkaisu on otettu pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024 - Säästöpotentiaali länsimaissa satoja miljoonia euroja 

Digital Workforcen kehittämä innovatiivinen ratkaisu, joka hallinnoi ja automatisoi rintasyövän jälkiseurantaa otettiin pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024. Kehitetty ratkaisu, Cancer Care Follow-up Automation and Management (CFAM), on maailmanlaajuisesti ensimmäinen laatuaan.  
  
CFAM automatisoi rintasyövän jälkeisen hoidon seurantaa ja ohjausta mahdollistaen kullekin potilaalle yksilöllisen hoitopolun. Pilvialustalle kehitetty ratkaisu tarjoaa tietoturvallisen ja skaalautuvan ympäristön ja on integroitavissa mihin tahansa potilastietojärjestelmään. Se on helposti laajennettavissa myös muihin syöpätyyppeihin ja pitkäaikaissairauksiin. 
 
Ratkaisu on jo herättänyt kiinnostusta useissa hoitolaitoksissa Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Länsimaissa rintasyöpä on yksi yleisimmistä syövistä ja jälkiseurantaan liittyviä kuluja lasketaan sadoissa miljoonissa euroissa.  
 
“Olemme ylpeitä saadessamme toimia terveydenhuollon luotettuna kumppanina kliinisten prosessien ja potilaiden hoitopolkujen hallinnan kehittämisessä. Keväällä tuotantokäyttöön siirtyneellä CFAM:lla varmistetaan yksilöllinen ja oikea-aikainen hoito kaikille potilaille ja se, että hoitohenkilökunta voi keskittyä potilaisiin, joiden terveysriski on kohonnut. Myös laajemmassa kuvassa CFAM on merkittävä, sillä useimpien pitkäaikaissairauksien hoidon ja seurannan hallintaan liittyy samoja haasteita, joita nyt ratkotaan rintasyöpäpotilaiden osalta”, sanoo Jussi Vasama, Digital Workforcen toimitusjohtaja. 
  

Ratkaisulla tavoitellaan merkittäviä parannuksia potilaille ja hoitolaitoksille  
  
Väestön ikääntyessä syöpien ja pitkäaikaissairauksien määrä kasvaa länsimaissa entisestään. Samalla terveydenhuollolla on paineita tehostaa toimintaa ja säästää kustannuksia. CFAM mahdollistaa hoitolaitoksille miljoonasäästöjä ja reaaliaikaisen tiedon saatavuuden potilaille ja hoitohenkilöstölle.  
  
Ratkaisu nopeuttaa hoitoon pääsyä ja viestintää tuloksista, mahdollistaa pikaisen reagoinnin poikkeaviin löydöksiin ja vapauttaa henkilökunnan aikaa akuutisti asiantuntijoiden huomiota vaativille potilaille. Lisäksi potilasturvallisuutta parannetaan varmistamalla kaikkien potilaiden säilyminen seurannassa, kun henkilöriippuvuudet ja mahdollisuudet manuaalisille virheille poistuvat.  
 
CFAM:n avulla potilaat voivat myös valita itselleen sopivan seuranta-ajan ja -tavan potilasportaalissa sekä tehdä tarvittaessa muutoksia varauksiinsa. Osallistamalla potilaat seuranta-aikojen varaamiseen ja mahdollistamalla itsenäinen muutosten tekeminen säästetään hoitohenkilökunnan aikaa entisestään poistamalla varauksiin, muutoksiin ja perumattomiin aikoihin liittyvää työtä. 


Lisätietoja

Jussi Vasama, toimitusjohtaja, Digital Workforce Services Oyj, +358 50 380 9893,
jussi.vasama@digitalworkforce.com

Avainsanat

Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 200 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa ja Yhdysvalloissa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforcen Agent Workforce -ratkaisu saa vauhtia Microsoft Foundryssa ja Microsoft Azuressa25.11.2025 08:30:00 EET | Tiedote

Helsinki, Suomi -Digital Workforce Services Plc jatkaa innovaatioiden edistämistä vakuutuskorvauskäsittelyssä Agent Workforce -ratkaisullaan tuottaen mitattavia tuloksia vakuutusyhtiöille ja kolmannen osapuolen korvaus- ja hallinnointipalvelujen tuottajille (TPA). Microsoft Azuren päälle rakennettu ratkaisu hyödyntää Microsoft Foundryn kehittyneitä agenttiominaisuuksia ja orkestrointiteknologioita, joita tukevat avoimen lähdekoodin kehykset. Lanseerauksestaan lähtien Agent Workforce on auttanut vakuutusyhtiöitä uudistamaan koko korvauskäsittelyprosessinsa ensimmäisestä vahinkoilmoituksesta (FNOL) lopulliseen korvausratkaisuun ottamalla käyttöön erikoistuneita tekoälyagentteja tehtäviin kuten tietojen kerääminen, vakuutusturvan kelpoisuuden tarkistaminen, petosten havaitseminen, korvauspäätökset ja korvausten maksaminen. Ratkaisun modulaarinen arkkitehtuuri mahdollistaa nopean käyttöönoton ja integroinnin olemassa oleviin korvausjärjestelmiin nopeuttaen muutosta ja parantaen asiakaskoke

Digital Workforce’s Agent Workforce Solution Gains Momentum on Microsoft Foundry and Microsoft Azure25.11.2025 08:30:00 EET | Press release

Helsinki, Finland - Digital Workforce Services Plc continues to drive innovation in insurance claims processing with its Agent Workforce solution, now delivering measurable results for insurers and third-party administrators. Built on top of Microsoft Azure, the solution uses advanced agent capabilities and orchestration technologies from Microsoft Foundry, supported by open-source frameworks. Since its launch, Agent Workforce has helped insurers reimagine their entire claims journey, from first notification of loss (FNOL) to final settlement, by deploying specialist AI agents for tasks such as data capture, coverage eligibility, fraud detection, adjudication, and settlement. The solution’s modular architecture enables rapid onboarding and integration with existing claims systems, accelerating transformation and improving customer outcomes. Key Highlights: Proven Impact: Early adopters report significant reductions in manual processing time and improved accuracy in claims handling. Sca

Digital Workforcelle sopimuksen jatko ja laajennus Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trustin kanssa20.11.2025 09:00:00 EET | Tiedote

Digital Workforcelle sopimuksen jatko ja laajennus Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trustin kanssa Lehdistötiedote 20.11.2025 Yhteistyömme Portsmouth Hospitals Universityn (PHU) NHS Trustin kanssa vahvistuu uudella kolmen vuoden sopimuksella, jonka puitteissa Digital Workforce Services Oyj jatkaa älykkäiden automaatiopalveluiden toimittamista ja laajentamista yhteistyössä Trustin ja kumppanimme PSTG Ltd:n kanssa. Iso-Britannian NHS (National Health Service) on mittakaavaltaan ja laajuudeltaan yksi Euroopan suurimmista terveydenhuoltojärjestelmistä: yli 220 sairaanhoitopiiriä, jotka palvelevat 56 miljoonaa ihmistä, 1,4 miljoonaa työntekijää, taustalla 190 miljardin punnan budjetti ja 10 miljardin punnan panostus digitaaliseen, dataan ja tekoälyyn. Jatkosopimus kuvastaa vahvan yhteistyön ja luottamuksen suhdetta, jonka olemme rakentaneet PHU:n kanssa heidän automaatiomatkansa alusta lähtien. Olemme iloisia voidessamme jatkaa tukeamme PHU:lle vastaten heidän kehittyviin automaati

Digital Workforce Services Plc announces a contract extension and expansion with Portsmouth Hospitals University NHS Trust20.11.2025 09:00:00 EET | Press release

Digital Workforce Services Plc announces a contract extension and expansion with Portsmouth Hospitals University NHS Trust Press release 20 November 2025 Our partnership with Portsmouth Hospitals University (PHU) NHS Trust continues to strengthen through a new three-year agreement, under which Digital Workforce Services will continue to deliver and expand intelligent automation services in collaboration with the Trust and our partner PSTG Ltd. This reflects the strong collaboration and trusted relationship we’ve built together since their automation journey began. We’re pleased to have supported PHU along the way, responding to their evolving automation capability and requirements, and adapting our role to align with the development of their exceptional in-house expertise. The new agreement includes an extension of services for a further three years, and importantly, the introduction of new BPA (Business Process Automation), Orchestration, and IDP (Intelligent Document Processing) capa

Digital Workforce on solminut sopimuksen - Ruotsin johtavan sairaalan - Södersjukhusetin kanssa11.11.2025 08:00:00 EET | Tiedote

Digital Workforce on solminut sopimuksen Södersjukhusetin kanssa, joka on yksi Skandinavian suurimmista sairaaloista. Kumppanuudella tuetaan ja vauhditetaan sairaalan automaatio-ohjelmaa. Sopimus jatkaa aiempaa yhteistyötä, ja sen myötä Digital Workforcen ruotsalainen konsulttitiimi työskentelee Södersjukhusetin omien asiantuntijoiden rinnalla tunnistaakseen, kehittääkseen ja toteuttaakseen automaatioratkaisuja. Södersjukhuset-sairaala on osa Tukholman aluetta, suurta julkista organisaatiota, joka edistää jatkuvaa yhteistyötä eri yksiköidensä välillä automaatioiden kehittämisessä. Digital Workforcen ja Södersjukhusetin välisen kumppanuuden tavoitteena on tehostaa sairaalan sisäisiä prosesseja ja luoda samalla edellytykset sille, että ratkaisuja voidaan laajentaa muualle organisaatioon tarpeiden mukaan. ”Digital Workforce on johtava prosessiautomaation asiantuntija terveydenhuollossa, jolla on erityisen vahva jalansija Isossa-Britanniassa ja kotimaassamme Suomessa. Pohjoismaisilla sote-

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye