Digital Workforce Services Oyj

Suomalaisyhtiön kehittämällä syöpäseurannan automaatiolla parannetaan potilasturvallisuutta ja tavoitellaan satojen miljoonien säästöjä

Jaa

Suomalainen prosessien automatisointiin erikoistunut palveluyhtiö, Digital Workforce, on kehittänyt pohjoismaiselle yliopistosairaalalle moniteknologisen automaatioratkaisun rintasyövän jälkiseurantaan. Ratkaisun tarkoituksena on parantaa potilasturvallisuutta, vapauttaa henkilöresursseja, lyhentää jonoja ja mahdollistaa yksilöllisiä hoitopolkuja.  

 
Rintasyöpä on yleisin naisten syöpä, ja sen hoito on kehittynyt merkittävästi viime vuosikymmeninä. Jälkiseuranta on keskeinen osa hoitoa, sillä se mahdollistaa syövän uusiutumisen varhaisen havaitsemisen.  

Seurantaprosessi perustuu säännöllisiin kliinisiin kontrolleihin ja kuvantamistutkimuksiin, kuten mammografiaan, ja kestää tyypillisesti 5-9 vuotta. Perinteiset menetelmät monivuotisen seurannan toteuttamiseen ovat työläitä ja alttiita virheille, mikä johtaa pahimmillaan potilasturvallisuuden vaarantumiseen.
 
  
Maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen ratkaisu on otettu pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024 - Säästöpotentiaali länsimaissa satoja miljoonia euroja 

Digital Workforcen kehittämä innovatiivinen ratkaisu, joka hallinnoi ja automatisoi rintasyövän jälkiseurantaa otettiin pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024. Kehitetty ratkaisu, Cancer Care Follow-up Automation and Management (CFAM), on maailmanlaajuisesti ensimmäinen laatuaan.  
  
CFAM automatisoi rintasyövän jälkeisen hoidon seurantaa ja ohjausta mahdollistaen kullekin potilaalle yksilöllisen hoitopolun. Pilvialustalle kehitetty ratkaisu tarjoaa tietoturvallisen ja skaalautuvan ympäristön ja on integroitavissa mihin tahansa potilastietojärjestelmään. Se on helposti laajennettavissa myös muihin syöpätyyppeihin ja pitkäaikaissairauksiin. 
 
Ratkaisu on jo herättänyt kiinnostusta useissa hoitolaitoksissa Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Länsimaissa rintasyöpä on yksi yleisimmistä syövistä ja jälkiseurantaan liittyviä kuluja lasketaan sadoissa miljoonissa euroissa.  
 
“Olemme ylpeitä saadessamme toimia terveydenhuollon luotettuna kumppanina kliinisten prosessien ja potilaiden hoitopolkujen hallinnan kehittämisessä. Keväällä tuotantokäyttöön siirtyneellä CFAM:lla varmistetaan yksilöllinen ja oikea-aikainen hoito kaikille potilaille ja se, että hoitohenkilökunta voi keskittyä potilaisiin, joiden terveysriski on kohonnut. Myös laajemmassa kuvassa CFAM on merkittävä, sillä useimpien pitkäaikaissairauksien hoidon ja seurannan hallintaan liittyy samoja haasteita, joita nyt ratkotaan rintasyöpäpotilaiden osalta”, sanoo Jussi Vasama, Digital Workforcen toimitusjohtaja. 
  

Ratkaisulla tavoitellaan merkittäviä parannuksia potilaille ja hoitolaitoksille  
  
Väestön ikääntyessä syöpien ja pitkäaikaissairauksien määrä kasvaa länsimaissa entisestään. Samalla terveydenhuollolla on paineita tehostaa toimintaa ja säästää kustannuksia. CFAM mahdollistaa hoitolaitoksille miljoonasäästöjä ja reaaliaikaisen tiedon saatavuuden potilaille ja hoitohenkilöstölle.  
  
Ratkaisu nopeuttaa hoitoon pääsyä ja viestintää tuloksista, mahdollistaa pikaisen reagoinnin poikkeaviin löydöksiin ja vapauttaa henkilökunnan aikaa akuutisti asiantuntijoiden huomiota vaativille potilaille. Lisäksi potilasturvallisuutta parannetaan varmistamalla kaikkien potilaiden säilyminen seurannassa, kun henkilöriippuvuudet ja mahdollisuudet manuaalisille virheille poistuvat.  
 
CFAM:n avulla potilaat voivat myös valita itselleen sopivan seuranta-ajan ja -tavan potilasportaalissa sekä tehdä tarvittaessa muutoksia varauksiinsa. Osallistamalla potilaat seuranta-aikojen varaamiseen ja mahdollistamalla itsenäinen muutosten tekeminen säästetään hoitohenkilökunnan aikaa entisestään poistamalla varauksiin, muutoksiin ja perumattomiin aikoihin liittyvää työtä. 


Lisätietoja

Jussi Vasama, toimitusjohtaja, Digital Workforce Services Oyj, +358 50 380 9893,
jussi.vasama@digitalworkforce.com

Avainsanat

Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 200 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa ja Yhdysvalloissa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforce käynnistää mittavan RPA-teknologian migraation pitkäaikaiselle vakuutusasiakkaalle28.4.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

Digital Workforce käynnistää mittavan RPA-teknologian migraation pitkäaikaiselle vakuutusasiakkaalle Lehdistötiedote 28.4.2025 klo 08:00 Digital Workforce Services Oyj käynnistää strategisen migraatiohankkeen, jossa yhden sen suurimman pohjoismaisen vakuutusasiakkaan ohjelmistorobotiikan (Robotic Procss Automation, RPA) automaatioiden portfolio siirretään aiemmasta RPA-teknologiasta UiPathiin yhtiön moniteknologiselle Outsmart-pilvipalvelualustalle. Uuden teknologian odotetaan lisäävän suorituskykyä, ylläpidettävyyttä ja skaalautuvuutta kymmenissä kriittisissä prosesseissa. Migraatiohankkeen on määrä kestää noin 12 kuukautta tästä kuusta alkaen. Alustamigraation lisäksi projekti on suuri edistysaskel automaatioiden modernisoinnissa. Monet nykyisistä automaatioista ovat olleet käytössä vuodesta 2017 lähtien, eivätkä ne enää vastaa nykypäivän parhaita käytäntöjä tai hyödynnä automaatioteknologioiden uusimpia ominaisuuksia. Projektin tuloksena asiakkaalle rakentuu uusi automaatioperusta,

Digital Workforce Launches RPA Technology Migration for Long-Standing Insurance Client28.4.2025 08:00:00 EEST | Press release

Digital Workforce Launches RPA Technology Migration for Long-Standing Insurance Client Press release, 28 April 2025 08:00 AM EEST Digital Workforce Services Oyj today announced the start of a strategic technology conversion project that will migrate a portfolio of robotic process automations (RPA) for one of its major Nordic insurance clients from one RPA technology to UiPath on the company’s multi-technology Outsmart platform. The initiative is expected to increase performance, maintainability, and scalability across dozens of mission-critical processes and is scheduled for approximately 12 months, beginning this month. Beyond a platform migration, the project represents a major leap forward in modernization. Many of the current automations have been in place since 2017 and no longer reflect today’s best practices or take advantage of the latest capabilities in automation technology. Through this conversion, Digital Workforce will not only migrate but rebuild the automation foundation

Digital Workforcelle monivuotinen sopimus älykkään automaation ulkoistuksesta ison teollisuusyhtiön kanssa25.4.2025 08:30:00 EEST | Tiedote

Digital Workforcelle monivuotinen sopimus älykkään automaation ulkoistuksesta ison teollisuusyhtiön kanssa Monivuotinen sopimus siirtää osaajat, teknologian sekä tulevan automaatiokehityksen Digital Workforcen vastuulle mahdollistaen skaalautuvan kasvun. Lehdistötiedote 25.4.2025 klo 8.30 Digital Workforce Services Oyj ilmoitti tänään solmineensa laajan, monivuotisen sopimuksen johtavan, kansainvälisen teollisuusyhtiön kanssa kanssa. Sopimuksen mukaan Digital Workforce ottaa täyden vastuun asiakkaan Intelligent Automation -toiminnoista sisältäen yli 150 UiPath- ohjelmistorobotiikka­ratkaisua sekä niiden tulevasta kehityksestä. Keskeiset faktat Yli 150 käytössä olevaa UiPath-automaatiota siirtyy Digital Workforcelle 1.6.2025 Kuusi automaatioasiantuntijaa siirtyy asiakkaalta Digital Workforcelle Asiakas sitoutuu hankkimaan neljä dedikoitua FTE-kehitys- ja konsultointiresurssia vuoden 2025 loppuun saakka Tulosperusteinen hinnoittelu sisältää maksujen alennuksia, jotka on sidottu käytettäv

Digital Workforce Signs Multi-Year Outsourcing Agreement with a Large Industrial Corporation to Take Over Intelligent Automation Operations25.4.2025 08:30:00 EEST | Press release

Digital Workforce Signs Multi-Year Outsourcing Agreement with a Large Industrial Corporation to Take Over Intelligent Automation Operations Multi-year deal transfers talent, technology, and future automation development to Digital Workforce - unlocking scalable growth. 25 April 2025, 08:30 AM EEST Digital Workforce Services Oyj today announced that it has entered into an extensive, multi-year agreement with a leading international industrial corporation to assume full responsibility for the client’s Intelligent Automation (IA) operations with more than 150 UiPath RPA automations, and their future development. Key facts 150+ UiPath automations move to Digital Workforce on 1 June 2025 Six automation specialists will transfer from the client to Digital Workforce Commitment to procure four dedicated FTEs of development and consulting capacity through 2025 Outcome-based pricing includes fee reductions tied to uptime and stability targets. Jussi Vasama, CEO, Digital Workforce, said: “This ma

Pirkanmaan hyvinvointialue arkistoi poistuvien Lifecare- ja Mediatri-järjestelmien tiedot Kantaan automaatiota hyödyntäen24.4.2025 12:00:00 EEST | Tiedote

Digital Workforcen ja Atostekin tarjoaman automaatioratkaisu poimii siirrettävät tiedot poistuvien Lifecare ja Mediatri – järjestelmien 12 eri tietokannasta, jäsentää ne Kelan vaatimusten mukaisesti ja siirtää muokatut tiedot joko Kanta-arkistoon tai asiakkaan uusiin järjestelmiin. Arkistointi toteutetaan Istekin kautta tarjottuna SaaS-palveluna. Pirkanmaan hyvinvointialueen tavoitteena on, että Mediatrin arkistointiprojekti valmistuu huhtikuuhun 2026 mennessä ja Lifecaren viimeistään kesäkuussa 2026. Arkistoinnin valmistuminen mahdollistaa vanhoista järjestelmistä luopumisen ja järjestelmäuudistuksen loppuunsaattamisen. ”Järjestelmäsiirtymien loppuunsaattaminen on keskeistä hyvinvointialueiden työkuorman keventämisen ja kustannusten hallinnan kannalta. Alueiden on tärkeää tuntea kaikki toteutusvaihtoehdot ja varmistua siitä, että projektin toteuttajalla on selkeä kannustin pysyä aikataulussa. Yhtä olennaista on, että projektista vastaa toimija, jolla on vahva asiantuntemus ja käytännö

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye