Digital Workforce Services Oyj

Suomalaisyhtiön kehittämällä syöpäseurannan automaatiolla parannetaan potilasturvallisuutta ja tavoitellaan satojen miljoonien säästöjä

Jaa

Suomalainen prosessien automatisointiin erikoistunut palveluyhtiö, Digital Workforce, on kehittänyt pohjoismaiselle yliopistosairaalalle moniteknologisen automaatioratkaisun rintasyövän jälkiseurantaan. Ratkaisun tarkoituksena on parantaa potilasturvallisuutta, vapauttaa henkilöresursseja, lyhentää jonoja ja mahdollistaa yksilöllisiä hoitopolkuja.  

 
Rintasyöpä on yleisin naisten syöpä, ja sen hoito on kehittynyt merkittävästi viime vuosikymmeninä. Jälkiseuranta on keskeinen osa hoitoa, sillä se mahdollistaa syövän uusiutumisen varhaisen havaitsemisen.  

Seurantaprosessi perustuu säännöllisiin kliinisiin kontrolleihin ja kuvantamistutkimuksiin, kuten mammografiaan, ja kestää tyypillisesti 5-9 vuotta. Perinteiset menetelmät monivuotisen seurannan toteuttamiseen ovat työläitä ja alttiita virheille, mikä johtaa pahimmillaan potilasturvallisuuden vaarantumiseen.
 
  
Maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen ratkaisu on otettu pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024 - Säästöpotentiaali länsimaissa satoja miljoonia euroja 

Digital Workforcen kehittämä innovatiivinen ratkaisu, joka hallinnoi ja automatisoi rintasyövän jälkiseurantaa otettiin pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024. Kehitetty ratkaisu, Cancer Care Follow-up Automation and Management (CFAM), on maailmanlaajuisesti ensimmäinen laatuaan.  
  
CFAM automatisoi rintasyövän jälkeisen hoidon seurantaa ja ohjausta mahdollistaen kullekin potilaalle yksilöllisen hoitopolun. Pilvialustalle kehitetty ratkaisu tarjoaa tietoturvallisen ja skaalautuvan ympäristön ja on integroitavissa mihin tahansa potilastietojärjestelmään. Se on helposti laajennettavissa myös muihin syöpätyyppeihin ja pitkäaikaissairauksiin. 
 
Ratkaisu on jo herättänyt kiinnostusta useissa hoitolaitoksissa Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Länsimaissa rintasyöpä on yksi yleisimmistä syövistä ja jälkiseurantaan liittyviä kuluja lasketaan sadoissa miljoonissa euroissa.  
 
“Olemme ylpeitä saadessamme toimia terveydenhuollon luotettuna kumppanina kliinisten prosessien ja potilaiden hoitopolkujen hallinnan kehittämisessä. Keväällä tuotantokäyttöön siirtyneellä CFAM:lla varmistetaan yksilöllinen ja oikea-aikainen hoito kaikille potilaille ja se, että hoitohenkilökunta voi keskittyä potilaisiin, joiden terveysriski on kohonnut. Myös laajemmassa kuvassa CFAM on merkittävä, sillä useimpien pitkäaikaissairauksien hoidon ja seurannan hallintaan liittyy samoja haasteita, joita nyt ratkotaan rintasyöpäpotilaiden osalta”, sanoo Jussi Vasama, Digital Workforcen toimitusjohtaja. 
  

Ratkaisulla tavoitellaan merkittäviä parannuksia potilaille ja hoitolaitoksille  
  
Väestön ikääntyessä syöpien ja pitkäaikaissairauksien määrä kasvaa länsimaissa entisestään. Samalla terveydenhuollolla on paineita tehostaa toimintaa ja säästää kustannuksia. CFAM mahdollistaa hoitolaitoksille miljoonasäästöjä ja reaaliaikaisen tiedon saatavuuden potilaille ja hoitohenkilöstölle.  
  
Ratkaisu nopeuttaa hoitoon pääsyä ja viestintää tuloksista, mahdollistaa pikaisen reagoinnin poikkeaviin löydöksiin ja vapauttaa henkilökunnan aikaa akuutisti asiantuntijoiden huomiota vaativille potilaille. Lisäksi potilasturvallisuutta parannetaan varmistamalla kaikkien potilaiden säilyminen seurannassa, kun henkilöriippuvuudet ja mahdollisuudet manuaalisille virheille poistuvat.  
 
CFAM:n avulla potilaat voivat myös valita itselleen sopivan seuranta-ajan ja -tavan potilasportaalissa sekä tehdä tarvittaessa muutoksia varauksiinsa. Osallistamalla potilaat seuranta-aikojen varaamiseen ja mahdollistamalla itsenäinen muutosten tekeminen säästetään hoitohenkilökunnan aikaa entisestään poistamalla varauksiin, muutoksiin ja perumattomiin aikoihin liittyvää työtä. 


Lisätietoja

Jussi Vasama, toimitusjohtaja, Digital Workforce Services Oyj, +358 50 380 9893,
jussi.vasama@digitalworkforce.com

Avainsanat

Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 200 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa ja Yhdysvalloissa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforcelle 2,6 miljoonan euron tilaus merkittävältä yhdysvaltalaiselta energiayhtiöltä17.6.2025 11:45:00 EEST | Tiedote

Digital Workforcelle 2,6 miljoonan euron tilaus merkittävältä yhdysvaltalaiselta energiayhtiöltä Lehdistötiedote 17.6.2025, 11:45 EEST Digital Workforce vahvistaa pitkäaikaista automaatiokumppanuuttaan yhden Yhdysvaltojen suurimman energiayhtiön kanssa. Digital Workforce Services on saanut noin 2,6 miljoonan euron arvoisen uuden tilauksen pitkäaikaiselta asiakkaaltaan Yhdysvalloissa. Uusi toimeksianto jatkaa menestyksekästä monivuotista kumppanuutta, jonka tavoitteena on laajentaa älykästä automaatiota asiakkaan toiminnoissa. Pörssinoteerattu energiayhtiö palvelee yli 9 miljoonaa yksityistä, julkista ja yritysasiakasta ja työllistää yli 28 000 ammattilaista koko maassa. Uuden tilauksen kautta Digital Workforce jatkaa liiketoimintaprosessien analysointi- ja automaatiokehityspalvelujen tarjoamista. Nämä palvelut tukevat asiakkaan monialustastrategiaa tuottaen konkreettisia tuloksia ja samalla tehostaen teknologiainvestointeja. Lisäksi palvelut auttavat pitämään lisenssikustannukset mahdo

Digital Workforce Services Receives €2.6 Million Order from Major U.S. Utility Company17.6.2025 11:45:00 EEST | Press release

Digital Workforce Services Receives €2.6 Million Order from Major U.S. Utility Company Press Release June 17, 2025 at 11:45 AM EEST Digital Workforce strengthens long-term automation partnership with one of the largest utility companies in the United States. Digital Workforce Services Plc has secured a new order valued at approximately €2.6 million from a long-standing client in the United States. The new engagement continues a successful multi-year partnership focused on scaling intelligent automation across the client’s operations. The publicly listed utility company serves over 9 million private, public, and enterprise customers and employs over 28,000 professionals nationwide. Under the new order, Digital Workforce will continue to provide business process analysis and automation development services that support the client’s multi-platform automation strategy, driving results while optimizing technology investments and minimizing licensing costs. A key focus of the collaboration i

Digital Workforcen ja Atostek toteuttavat Lifecare, Webstar ja Mediatri -järjestelmien Kanta-arkistoinnin 2M-IT:n asiakkaille27.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote

2M-IT:n asiakkaat, Pohjanmaan ja Varsinais-Suomen hyvinvointialueet, ovat hankkineet Digital Workforcen ja Atostekin tuottaman palvelun Lifecare, Webstar ja Mediatri -järjestelmien arkistoimiseksi Kelan Kantaan. Hankkeen tavoitteena on, että järjestelmiin tallennetut tiedot arkistoidaan mahdollisimman nopeasti, jotta hyvinvointialueet pääsevät eroon poistuvien järjestelmien kustannuksista. Pohjanmaan hyvinvointialueen hankkeessa tietoja poimitaan poistuvan Lifecare-järjestelmän viidestä tietokannasta ja Varsinais-Suomen hyvinvointialueella Lifecare, Webstar ja Mediatri -järjestelmien 16 tietokannasta. Tiedot muunnetaan tarvittavaan muotoon ja siirretään sekä Kelan Kanta-arkistoon että hyvinvointialueiden omiin sähköisiin arkistoihin. Molemmat projektit ovat käynnistyneet toukokuussa ja käsiteltävänä on yhteensä noin 1 300 000 henkilötunnusta. Ratkaisu perustuu Digital Workforcen ohjelmistorobotiikkaan ja Atostekin ERA-alustaan, jotka yhdessä mahdollistavat sujuvan tiedonsiirron Kanta-a

Digital Workforce and Atostek archive legacy data from Lifecare, Webstar, and Mediatri -systems for 2M-IT’s clients27.5.2025 08:00:00 EEST | Press release

2M-IT's clients, the Wellbeing Services Counties of Ostrobothnia and Southwest Finland, have procured a service provided by Digital Workforce and Atostek to migrate their legacy data into Kela's Kanta archive. The common objective of both projects is to archive the data as quickly as possible, enabling the counties to eliminate the costs associated with their legacy systems. Ostrobothnia’s migration project involves extracting data from five databases of the decommissioned Lifecare -system, while at Southwest Finland, data is being collected from 16 databases across the decommissioned Lifecare, Webstar, and Mediatri -systems. The data is converted into the required format and transferred to both Kela’s Kanta archive and the counties’ own electronic archives. Both projects started in May and collectively cover processing data related to approximately 1,300,000 personal identity codes. The solution is based on Digital Workforce’s robotic process automation and Atostek’s ERA -platform, wh

Digital Workforce ja Interpath solmivat strategisen kumppanuuden vauhdittaakseen yritysten muutosta tekoälyn ja asiantuntijuuden avulla15.5.2025 11:00:00 EEST | Tiedote

Lontoo | Helsinki | 15.5.2025 Digital Workforce Services Oyj, johtava tekoälyagentteihin ja liiketoiminnan automaatioon keskittynyt palveluyhtiö sekä kansainvälinen asiantuntijayritys Interpath, ovat tänään ilmoittaneet strategisesta kumppanuudesta, jonka tavoitteena on auttaa eri toimialojen organisaatioita navigoimaan ja nopeuttamaan digitaalista liiketoiminnan muutostaan. Digital Workforce auttaa suuria organisaatioita tehostamaan tuottavuutta ja edistämään kasvua ottamalla käyttöön tekoälyyn perustuvia digitaalisia työntekijöitä eli agentteja, jotka voivat hoitaa tietotyön tehtäviä, tukea päätöksentekoa ja käyttää tietojärjestelmiä aivan kuten ihmisetkin. Digital Workforcen ratkaisut auttavat yrityksiä automatisoimaan monimutkaisia prosesseja, vähentämään manuaalista työkuormaa ja nopeuttamaan digitaalista muutosta laajassa mittakaavassa. Yhteistyö yhdistää Digital Workforcen huippuluokan osaamisen liiketoiminnan automaatiossa ja tekoälyagenteissa Interpathin syvälliseen neuvonanto

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye