Digital Workforce Services Oyj

Suomalaisyhtiön kehittämällä syöpäseurannan automaatiolla parannetaan potilasturvallisuutta ja tavoitellaan satojen miljoonien säästöjä

Jaa

Suomalainen prosessien automatisointiin erikoistunut palveluyhtiö, Digital Workforce, on kehittänyt pohjoismaiselle yliopistosairaalalle moniteknologisen automaatioratkaisun rintasyövän jälkiseurantaan. Ratkaisun tarkoituksena on parantaa potilasturvallisuutta, vapauttaa henkilöresursseja, lyhentää jonoja ja mahdollistaa yksilöllisiä hoitopolkuja.  

 
Rintasyöpä on yleisin naisten syöpä, ja sen hoito on kehittynyt merkittävästi viime vuosikymmeninä. Jälkiseuranta on keskeinen osa hoitoa, sillä se mahdollistaa syövän uusiutumisen varhaisen havaitsemisen.  

Seurantaprosessi perustuu säännöllisiin kliinisiin kontrolleihin ja kuvantamistutkimuksiin, kuten mammografiaan, ja kestää tyypillisesti 5-9 vuotta. Perinteiset menetelmät monivuotisen seurannan toteuttamiseen ovat työläitä ja alttiita virheille, mikä johtaa pahimmillaan potilasturvallisuuden vaarantumiseen.
 
  
Maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen ratkaisu on otettu pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024 - Säästöpotentiaali länsimaissa satoja miljoonia euroja 

Digital Workforcen kehittämä innovatiivinen ratkaisu, joka hallinnoi ja automatisoi rintasyövän jälkiseurantaa otettiin pohjoismaisessa yliopistosairaalassa käyttöön keväällä 2024. Kehitetty ratkaisu, Cancer Care Follow-up Automation and Management (CFAM), on maailmanlaajuisesti ensimmäinen laatuaan.  
  
CFAM automatisoi rintasyövän jälkeisen hoidon seurantaa ja ohjausta mahdollistaen kullekin potilaalle yksilöllisen hoitopolun. Pilvialustalle kehitetty ratkaisu tarjoaa tietoturvallisen ja skaalautuvan ympäristön ja on integroitavissa mihin tahansa potilastietojärjestelmään. Se on helposti laajennettavissa myös muihin syöpätyyppeihin ja pitkäaikaissairauksiin. 
 
Ratkaisu on jo herättänyt kiinnostusta useissa hoitolaitoksissa Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Länsimaissa rintasyöpä on yksi yleisimmistä syövistä ja jälkiseurantaan liittyviä kuluja lasketaan sadoissa miljoonissa euroissa.  
 
“Olemme ylpeitä saadessamme toimia terveydenhuollon luotettuna kumppanina kliinisten prosessien ja potilaiden hoitopolkujen hallinnan kehittämisessä. Keväällä tuotantokäyttöön siirtyneellä CFAM:lla varmistetaan yksilöllinen ja oikea-aikainen hoito kaikille potilaille ja se, että hoitohenkilökunta voi keskittyä potilaisiin, joiden terveysriski on kohonnut. Myös laajemmassa kuvassa CFAM on merkittävä, sillä useimpien pitkäaikaissairauksien hoidon ja seurannan hallintaan liittyy samoja haasteita, joita nyt ratkotaan rintasyöpäpotilaiden osalta”, sanoo Jussi Vasama, Digital Workforcen toimitusjohtaja. 
  

Ratkaisulla tavoitellaan merkittäviä parannuksia potilaille ja hoitolaitoksille  
  
Väestön ikääntyessä syöpien ja pitkäaikaissairauksien määrä kasvaa länsimaissa entisestään. Samalla terveydenhuollolla on paineita tehostaa toimintaa ja säästää kustannuksia. CFAM mahdollistaa hoitolaitoksille miljoonasäästöjä ja reaaliaikaisen tiedon saatavuuden potilaille ja hoitohenkilöstölle.  
  
Ratkaisu nopeuttaa hoitoon pääsyä ja viestintää tuloksista, mahdollistaa pikaisen reagoinnin poikkeaviin löydöksiin ja vapauttaa henkilökunnan aikaa akuutisti asiantuntijoiden huomiota vaativille potilaille. Lisäksi potilasturvallisuutta parannetaan varmistamalla kaikkien potilaiden säilyminen seurannassa, kun henkilöriippuvuudet ja mahdollisuudet manuaalisille virheille poistuvat.  
 
CFAM:n avulla potilaat voivat myös valita itselleen sopivan seuranta-ajan ja -tavan potilasportaalissa sekä tehdä tarvittaessa muutoksia varauksiinsa. Osallistamalla potilaat seuranta-aikojen varaamiseen ja mahdollistamalla itsenäinen muutosten tekeminen säästetään hoitohenkilökunnan aikaa entisestään poistamalla varauksiin, muutoksiin ja perumattomiin aikoihin liittyvää työtä. 


Lisätietoja

Jussi Vasama, toimitusjohtaja, Digital Workforce Services Oyj, +358 50 380 9893,
jussi.vasama@digitalworkforce.com

Avainsanat

Digital Workforce Services on maailman johtavia liiketoimintaprosessien automatisointiin tarkoitettujen palveluiden ja teknologiaratkaisujen tarjoajia. Digital Workforce Outsmart -palvelujen ja -teknologia-alustan avulla asiakasorganisaatiot voivat säästää kustannuksia, kiihdyttää digitalisaatiota, kasvattaa liikevaihtoa, parantaa asiakaskokemusta ja kilpailukykyä. Maailmanlaajuisesti yli 200 suurta asiakasta käyttää yhtiön palveluja ja teknologioita liiketoimintansa kehittämiseen automaation avulla. Yhtiö on perustettu vuonna 2015 ja sen palveluksessa on yhteensä yli 200 liiketoiminnan automaation ammattilaista Isossa-Britanniassa, Irlannissa, Norjassa, Puolassa, Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa ja Yhdysvalloissa. Digital Workforce on listattu Nasdaq First North Growth Market -markkinapaikalla. https://digitalworkforce.com

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digital Workforce Services Oyj

Digital Workforce Services Oyj:n vastuullisuusraportti 2023 on julkaistu24.5.2024 11:45:00 EEST | Tiedote

Lehdistötiedote 24.5.2024 Digital Workforce Services Oyj:n vastuullisuusraportti 2023 on julkaistu Digital Workforce Services Oyj, johtava liiketoimintaprosessien automatisoinnin palveluyhtiö, on julkaissut ensimmäisen vastuullisuusraporttinsa. Tämä on osoitus yhtiön sitoutumisesta avoimuuteen, vastuullisuuteen ja kestävään kehitykseen. Vastuullisuusmatkan aloitus Vastuullisraportti pitää sisällään yhteenvedon Digital Workforcen vastuullisuuskehityksestä vuonna 2023. Ensimmäisen raporttimme tavoitteena on tiivistää yrityksemme tärkeimmät vastuullisuusteemat ja vaikutukset YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden mukaisesti. Jatkossa tavoitteenamme on yhdessä henkilöstömme kanssa edistää vastuullisuusaloitteita määrätietoisin askelin ja raportoida edistymisestä vuosittain. Merkityksellinen automaatio yhtiön ytimessä Digital Workforce haluaa profiloitua vahvasti merkityksellisen automaation tekijänä. Missiomme on automatisoida tietotyön prosesseja, jolloin ihmisten aikaa vapautuu arvokkaamp

Digital Workforce Services Plc Releases Sustainability Report 202324.5.2024 11:45:00 EEST | Press release

Press Release 24 May 2024 Digital Workforce Services Plc Releases Sustainability Report 2023 Digital Workforce Services Plc, a leading provider of business process automation services, announces the release of its first Sustainability Report. This milestone underscores the company's commitment to transparency, accountability, and sustainable development. Embarking on the Sustainability Journey In this Sustainability Report, we detail Digital Workforce’s sustainability performance in 2023. As our first report, it aims to summarize the key sustainability themes and impacts of our business, aligning with the UN Sustainable Development Goals. Going forward, our goal is to work with our people to advance our sustainability initiatives in purposeful steps, reporting on our progress annually. Meaningful Automation at the Core At Digital Workforce, we want to profile ourselves strongly as a creator of meaningful automation. Our mission is to automate knowledge work processes, freeing up people

Digital Workforcelle ja Atostekille merkittävä vanhojen tietojen konvertointi- ja siirtopalvelun hankintasopimus29.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Digital Workforce toimittaa yhdessä 2M-IT:n sopimuskumppani Atostekin kanssa neljälle hyvinvointialueelle asiakas- ja potilastietojen konvertointi- ja siirtopalvelun SaaS-palveluna. Siirrettäviä järjestelmiä on yhteensä yli 130. 2M-IT Oy hankkii järjestelmän osaksi asiakkaille tarjottavaa ja tuotettavaa omaa palvelutuotantoaan. Digital Workforce ja Atostek toimivat 2M-IT Oy:n alihankkijoina. Tehty sopimus ei sisällä määräostovelvoitetta. Hankittava palvelu otetaan käyttöön Varsinais- Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueilla. Päätöksen palvelun käyttöönotosta on tehnyt kunkin hyvinvointialueen toimivaltainen päätöselin. Ensimmäisten projektien on määrä alkaa kesäkuussa. Varsinais-Suomen, Satakunnan, Pohjanmaan ja Kanta-Hämeen hyvinvointialueella on yhteensä yli 130 siirrettävää järjestelmää kahdessakymmenessäseitsemässä lähdejärjestelmässä.  Suomessa on arviolta kaikkiaan 800–1000 arkistoitavaa sosiaali- ja terveydenhuollon järjestelmää, joten tämä hankintaso

Digital Workforce and Atostek secure a significant contract for legacy data conversion and migration services29.4.2024 08:00:00 EEST | Press release

Digital Workforce and 2M-IT's contract partner Atostek will provide a SaaS service for converting and migrating customer and patient data for four Welfare Regions. The total number of systems to be migrated is more than 130. 2M-IT Oy will procure the SaaS -service system as part of its own service provision and production for customers. Atostek and Digital Workforce will act as subcontractors to 2M-IT Oy. The signed contract does not contain a minimum purchase obligation. The acquired service will be used at the Welfare Regions of Varsinais-Suomi, Satakunta, Pohjanmaa, and Kanta-Häme. The decision to introduce the service was taken by the decision-making body of each Welfare Region. The first agreed-upon projects are due to start in June. The Welfare Regions of Varsinais- Suomi, Satakunta, Pohjanmaa, and Kanta-Häme have more than 130 transferrable systems in 27 source systems. The contract addresses a substantial portion of Finland's total number of archivable social- and healthcare sy

Digital Workforce toteuttaa ohjelmistorobotiikan avulla Kanta-Hämeen hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen migraatioprojektin10.4.2024 08:45:00 EEST | Tiedote

Lehdistötiedote 10.4.2024 klo 08:45 Digital Workforce toteuttaa ohjelmistorobotiikan avulla Kanta-Hämeen hyvinvointialueen aktiivisten asiakastietojen migraatioprojektin Digital Workforce, ohjelmistorobotiikan ja prosessiautomaation johtava palveluntarjoaja, ilmoittaa saaneensa uuden toimeksiannon Kanta-Hämeen hyvinvointialueelta. Yhtiö on vastuussa ProConsona-asiakastietojärjestelmän aktiivisten tietojen siirtämisestä uuteen Mediconsultin toimittamaan Saga sosiaalihuollon asiakastietojärjestelmään. Lokakuussa 2024 käyttöönotettava Saga yhdistää aiemmat kaksi eri järjestelmää yhdeksi kokonaisuudeksi. Siirtymävaiheessa on ensiarvoisen tärkeää, että kaikki aktiiviset ja voimassa olevat asiakastiedot siirretään uuteen järjestelmään luotettavasti, sujuvasti ja tehokkaasti. "Kyseessä on merkittävä harppaus Kanta-Hämeen hyvinvointialueen digitaalisessa kehityksessä. Saga tarjoaa sosiaalihuollon ammattilaisille modernin ja yhtenäisen työkalun päivittäiseen käyttöön. Tiedonsiirron onnistuminen

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye